Hallo,
Ik weet niet in welk topic dit hoort, maar ik dacht dat dit de beste plaats was, omdat hierbij de meeste problemen met vriendjes staan. Ik hoop dat jullie mijn goed advies kunnen geven, aangezien ik het niet meer weet.
Het zit namelijk zo; mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader had een nieuwe vrouw, die uit Duitsland kwam al vlak na de scheiding van mijn ouders. Ik weet bijna zeker dat hij tijdens het huwelijk van mijn moeder al contact met haar had, ook al ontkent hij het. Hierdoor was het contact van mij en die nieuwe vrouw slecht, omdat ik op dat moment niet goed Duits kon dus van communicatie was er geen sprake. Ik ben toen dezelfde avond dat mijn vader dit aan mij vertelde naar haar toe gegaan om kennis te maken. Ze leek me een aardige vrouw, op dat moment. In 2011, ik wil liever niet de precieze datum hier neer zetten zijn ze getrouwd. Ik was het hier niet mee eens, en mijn vader negeerde dat. De reden was dat die Duitse vrouw nog nooit eerder getrouwd was geweest en ze graag wilde trouwen. Mijn vader gaf niks om mijn mening en vond dat het uiteindelijk wel goed kwam, tijdens hun ceremonie waarbij ze hun ja-woord gaven heb ik hard gehuild. Deze vakantie zijn mijn vader en zijn nieuwe vrouw samen gaan wonen, in Duitsland. Dit is vlak over de grens. Ik en mijn vader waren altijd twee handen op een buik en dit is nu totaal verandert.
Ik kom niet meer vaak bij mijn vader, eerst wel. Dit komt omdat hij ander werk heeft en hij niet meer langs de woonplaats rijdt waar mijn moeder woont. Het verliep niet zo soepel in huis, naar mijn gevoel. Mijn vader is veranderd, de nieuwe Duitse vrouw beslist alles en hij doet alles, wat ze ook zegt. Een keer hadden ze ruzie, was de nieuwe Duitse vrouw weggelopen en mijn vader was boos omdat het mijn schuld was. Dat was het begin. In haar ogen deed ik niks goed, en moest ik me streng aan de regels houden. Nu vanavond ben ik in Duitsland, en mijn vader en stiefmoeder zijn weg. Ik merkte dat er dingen missen van mij, ik heb van de week een onesie gekocht, ik kan hem nergens meer vinden. Dit is het geval met meerdere spullen. Ik trok de la open en daar lagen twee brieven, in het Duits. Ze zijn dus sowieso van mijn stiefmoeder. Daarin stond in:
- hoe ik me moet gedragen in huis, in welke volgorde ik me moet houden als ik thuis kom. Denk hierbij aan (hond uitlaten, omkleden, altijd sloffen aan, altijd tafel dekken + opruimen). Als ik die dingen niet doe, moet ik mijn telefoon voor een half uur inleveren. Ik snap natuurlijk dat ik mijn eigen verantwoordelijkheden hier heb in huis, dus ik vind dat ook normaal. Maar ik moet volgens die brief alles doen, hoe zij het wilt.
- Wat er mis met me is. Ik heb een angststoornis en ze vind dat ik mijn eigen ouders voor de gek hou, terwijl het door psycholoog en andere zorginstelling is geconstateerd.
- In de brief staat ook in het Duits: dat ik geen liefde heb voor anderen, dat ik lui ben en dat ik dus iedereen voor de gek hou.
- Ik moet alles eten hier in huis, wat ze kookt. Ik eet niet graag groenten en ik heb hier moeite mee, en als ik het eet ben ik verplicht om alles te eten, terwijl het voor mij al een stap is om een klein beetje te eten
De laatste zin is: Voor de gek houden kan ze bij jullie, maar bij mij niet en vanaf nu is het bij mij klaar.
Mijn vader doet hier niks aan, hij komt niet voor me op en accepteert alles.
Mijn vraag is dus, hebben jullie een goed advies wat ik nou kan doen in deze situatie? Er is nog veel meer aan de hand, maar dan zou het verhaal wel heel lang worden.
Alvast bedankt!