stiefmoeder zegt dat relatie niet klopt

oke nou het zit dus zo:
ik heb al ruim 9 maanden een vriend en alles gaat gewoon goed enzo.
ik ben vaker bij hem, omdat dat makkelijker is ivm school omdat hij naast den haag woont.
maar ik was er dus gister, en zijn stiefmoeder begon opeens tegen mij te zeggen dat onze relatie niet klopt.
ten eerste zag ik het niet aankomen, maar ten tweede was zij wel de laatste waarvan ik het had verwacht omdat ze altijd superlief is.
ze zei ook dat het niet aan mij lag maar ze vond het raar omdat ik daar blijkbaar opeens supervaak ben en nooit bij mij thuis en dat als hij bij mij is niks te eten krijgt (wat is dat voor onzin).
dat heeft ze dus gebaseerd op 1 dag, die dag had ik met mijn vriendinnen afgesproken wat te eten omdat ik ze heel weinig zie ( dit was voor de examens al afgesproken)
ook mocht ik niet eerder als 4 uur komen omdat ik toch niks doe ofzo, volgens haar!
ja ik vond het echt nergens op slaan en deed ook gewoon maar alsof het me niks deed maar diep van binnen kon ik wel huilen gewoon.
ik zou tot 's avonds blijven en eten daar, maar ben meteen weggegaan omdat als ik was gebleven ik het echt niet in kon houden…

daardoor, gaat het ook niet zo goed tussen mij en mijn vriendje.
ik voel me niet meer welkom daar, en ben ook van plan voorlopig niet meer langs te gaan. maar de manier waarop dit gebeuren mijn relatie heeft veranderd is wel groot. er wordt niks meer tegen elkaar gezegd zowat, als we bij elkaar zijn worden dingen verkeerd begrepen…

sorry voor het lange verhaal, maar ik zou graag jullie mening willen hebben en over wat jullie zouden doen als dit bij jou zou gebeuren? Iemand ook enig idee hoe ik het weer op kan pakken met mijn vriendje?
alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Misschien kun je eens met die moeder praten? ik heb geen idee, rot voor je…

Misschien moet je er met die stiefmoeder over praten, dat je je rot voelt en vertellen hoe het wel zit. En daarna met je vriend met hoe hij erover denkt en vertel hoe je je voelt en hem zeker niet kwijt wilt door zijn stiefmoeder, die heeft er namelijk niets mee te maken.

nee dat ben ik absoluut niet van plan, maar het verhaal is iets ingewikkelder maar dat laat ik buiten beschouwing ( hij heeft een moeilijke jeugd gehad)… ik snap gewoon niet waar ik dit aan heb verdiend :S

ik ook niet :thinking:

nou in ieder geval bedankt voor je reactie. ik kijk er in ieder geval voorlopig nog niet naar uit om in het zelfde huis te zitten als haar :S

Ik heb de andere reacties niet gelezen maar wat zei je vriend ervan?

hij is het er totaal niet mee eens die kan haar wel schieten (figuurlijk dan). hij zegt ook dat zij er niks over mag zeggen omdat het nieteens haar eigen zoon is.
we zijn allebei nogal van stuur, en gaat het tussen ons ook een beetje gespannen… maar we houden nog wel van elkaar hoor! ik weet alleen niet echt wat ik moet doen…

misschien over praten met je vriend?
ik weet het eigenlijk niet dus upje voor jou

Je vriendje weet het dus, laat hem met zijn stiefmoeder praten. Laat hem vragen waar het op slaat en waarom ze zoiets tegen jou zegt en niet tegen hem (of tegen jullie samen.)
En als ik jou was zou ik gewoon met haar gaan praten, als je vriendje dat niet durft of als dat gesprek niet goed loopt. Je bent 18, het is heel lullig wat ze zegt maar je bent wel ‘volwassen’. Dus los het als een volwassene op en loop niet weg voor haar.

ja je hebt gelijk.
ze had het al wel tegen hem gezegd, en dat net toen hij uit bed kwam!
toen ik wat later kwam, kwam ik binnen en om zo maar met de deur in huis te vallen: IK vind dat JOU relatie niet klopt.
hij was al boos, en het werd alleen maar erger omdat ze het ten eerste ook niet normaal tegen mij kon zeggen en waarom zou zij dat zo tegen mij moeten zeggen. hij had toch ook met mij kunnen praten?
ik ga inderdaad niet weglopen voor haar want dan kom ik helemaal zwak over, maar naar m’n zin zal ik het niet hebben.
thanks voor jullie reacties :slightly_smiling_face:!

weetje, je moet je vooral niet door haar tegen laten houden om bij hem thuis langs te komen =) en los het gewoon op als volwassenen meer weet ik niet te zeggen!

Waarom gaan jullie niet samen met haar praten?

misschien moet je eens met z’n drietjes gaan praten…

mijn zus heeft het ook gehad, ze was zowat elke dag bij hem.
toen kwam hij bij ons en vond hij het niet echt leuk omdat mijn vader hem te oud vind voor mijn zus.
en toen had zijn moeder tegen mijn zus gezegd dat ze het misschien beter uit konden maken.
toen is mijn zus haar vriend even met die moeder gaan praten, en nu doen ze weer normaal :slightly_smiling_face:

ja jullie geven het allemaal aan, ik zou toch met hen praten.
denk inderdaad ook dat het beter is met z’n 3en, heeft ieder z’n inbreng zegmaar.
maar ik kijk er wel tegenop eerlijk gezegd, maar gebeurd is gebeurd!
laten we het dan maar even snel doen, weer wat zorgen minder.
echt iedereen bedankt voor jullie reacties!

Met zijn 3en lijkt me inderdaad bezig het gaat over jullie samen, niet over alleen jou. En je hebt het recht om te weten waar deze meningswijziging vandaan komt.

precies!

Misschien had ze gewoon haar dag/week niet :]
Dan komt het vanzelf wel goed.
Niet te veel zorgen maken want dan gaat je relatie vanzelf naar de maan.

Laat je weten hoe het gesprek was?