Stiefbroer

-
weg wegens privacy

Naar mijn mening moet je aangifte doen bij de politie en het tegen je moeder vertellen, hoe moeilijk dat ook is. Ik wens je heel veel sterkte toe :sob::muscle:

Waarom zouden ze vinden dat je je aanstelt? Als iemand me zoiets zou vertellen, zou ik het alleen maar heel erg vinden. Zelfs is de relatie tussen jouw moeder en haar vriend verbroken, ik zou het toch met haar bespreken. In ieder geval dat je er mee zit. Ze zou dit wel moeten weten, vind ik.

Ik zou het zoiezo aan je moeder vertellen, je kunt ook aangifte doen bij de politie!

Ik zou het er zeker niet bij laten zitten, hij deed het tegen je wil in en is ook nog eens meerderjarig! Als ik jou was zou ik aangifte doen, misschien wil je moeder je hier wel bij helpen als je het haar eerst zou vertellen.

Je moet het echt tegen iemand vertellen, hoe moeilijk dat ook is! Hij mag dit niet zomaar…

Ik vind niet dat je je aanstelt. Ik vind het al heel goed van je dat je er wel met mensen op internet over praat. Als ik jou was zou ik het ook nog aan wat mensen in je omgeving vertellen, die kunnen je waarschijnlijk beter steunen.
Waarschijnlijk zal er niet veel gebeuren als je aangifte doet, er is namelijk helemaal geen bewijs. Toch zou ik het wel doen omdat er waarschijnlijk een aantekening zal worden gemaakt en dat zal een ander meisje kunnen helpen.
Als je ermee zit blijf er dan over delen !

Ik zou het proberen om tegen je moeder te vertellen. Als je dit niet durft kun je het misschien schrijven of typen en dit je moeder overhandigen en zelf even naar je kamer gaan, dit maakt het een stuk minder eng. Sterkte meisje, je hoeft hier niet alleen mee rond te lopen! Ps, als je moeder weet wat voor type die jongen is, zal zij jou beschermen en er voor zorgen dat je hem nooit meer hoeft te zien!

Vertel het tegen je moeder. Dit is namelijk wel een big deal, mensen horen van je af te blijven als jij niet wilt dat ze aan je zitten. Je kunt hier zelfs mee naar de politie gaan.

Niemand vind of mag vinden dat jij je aanstelt want dit is echt iets ernstigs.
Zoals al veel is gezegd, probeer er met je moeder over te praten. In het echt of via een brief. Maar ik denk dat het wel verstandig is om er ook bij te vertellen dat je niet wilt dat dit tussen haar en jou ‘ex-stiefvader’ moet komen te staan. Die jongen moet gestraft worden maar jou moeder en zijn vader natuurlijk niet. Daarna kun je met je moeder een plan van aanpak maken om bijvoorbeeld aangifte te doen. Of die jongen er mee te confronteren. Als je het moeilijk vind om naar je moeder te gaan kun je ook naar je oma, een tante of een vertrouwenspersoon op school of een vertrouwenspersoon bij je sportclub (als je bij een sportclub zit natuurlijk) gaan. Iemand die je vertrouwd en die je kan helpen.
In ieder geval heel veel sterkte!

^Je moet dan vertellen wat er precies is gebeurd. Waarschijnlijk ook hoe vaak, waar, wanneer enz. Ze nemen in zo’n geval echt de tijd voor zo’n aangifte, je kan dan van te voren een afspraak maken.

Ik heb al verteld wat ik er van vind, dus hierbij gewoon even een virtuele knuffel voor jou lieverd :sob::muscle:

Ik zou naar je moeder gaan en het aan haar vertellen. Vervolgens met haar overleggen wat je ermee gaat doen.

dit :slightly_smiling_face: Alles wegstoppen heeft geen zin, uiteindelijk komt de klap dan toch wel aan. Praten met iemand is altijd beter.