Stiefbroer van mn vriendin

Ik heb een vraag voor jullie. Namelijk een vriendin van mij is verliefd op haar stiefbroer. Ze durft hier alleen met mij over praten, wat moet ze doen? Ik weet het zelf ook niet goed en daarom vraag ik het. Kan ze dat aan haar papa vertellen of niet? En bovendien weet die stiefbroer het zelf ook nog niet. :slightly_smiling_face:

Dit hoort hier niet thuis, dit is een topic voor verhalen/rpg/fragmenten en gedichten. En alles wat met schrijven te maken heeft. Misschien moet je dit topic posten in de categorie “Lifestyle”.

Zeg tegen haar dat ze het voor zichzelf moet houden en niks met de verliefdheid moet doen.

Dit hoort bij lifestyle / liefde & boys thuis inderdaad, en ik snap niet zo goed waarom je de naam van die vriendin erbij vermeldt. Maar goed, ik denk dat ze het het beste voor zichzelf kan houden inderdaad, het zal vanzelf wel weer overgaan. Volgens mij is het niet verboden of iets dergelijks, maar ik denk dat de ouders zachtgezegd niet zo blij zullen zijn…

Ik had het per ongeluk bij het verkeerde geplaatst.

Als ze een goede band met haar moeder heeft zou ik zeggen dat ze het heus wel tegen haar moeder kan zeggen*

Dat kan echt niet… ze moet zich er maar overheen zetten desnoods met een andere jongen

Maar als je nu heel erg verliefd op iemand bent, kan je je daar toch niet zomaar overheen zetten?

ik ken iemand en die had een stiekeme relatie met haar stiefbroer. dat vond ik op zijn zachtst gezegd behoorlijk fout. ok ja, er is geen bloedverwantschap, maar toch. best fout.

Ja dat zou ik ook niet goed vinden. Want als de ouders hun dan betrappen hebben ze een groot probleem.

Ik ken een jongen die een relatie heeft met zijn stiefzusje… Al bijna een jaar. alleen hadden ze 't de familie verteld, later hadden ze gezegd dat 't uit was, en nu wil dat meisje niet meer dat die familie dat weet… Dus hij is er wel ongelukkig over…
Dus goooooooed over nadenken!

Als je echt halsoverkop verliefd bent is er goed over nadenken niet echt een optie…
Hoe oud zijn ze? Wonen ze bij elkaar thuis?

^Wel de jongen is twee jaar ouder en ja ze wonen al samen.

Nou, als ik het zelf mee zou maken… zou ik daar echt niet aan toegeven… Komop… je stiefbroer…

Ik snap dat het wel raar is dat het d’r stiefbroer is, maar ik bedoel, wat nou als zij een relatie hadden gehad voordat die ouders bij elkaar kwamen? Wat dan? Hadden die ouders geen relatie mogen hebben? Hadden zij het uit moeten maken? Liefde (of leukvindheid) kun je nou eenmaal niet onderdrukken.

Vorig jaar toen ik men stiefbroer pas kende, heb ik er ook een crush voor gehad. Als je elkaar pas leert kennen dan kĂ n het toch? Je hebt geen bloedband dus zo erg is het toch niet. Of ze het aan haar moeder wilt vertellen moet ze zelf weten (: heeft ze ene goede band met haar moeder, gaat de moeder er goed op reageren etc.
En inderdaad verliefdheid kan niet onderdrukken… maar ook niet forceren dus als die stiefbroer niks voor haar voelt dan… tja

Dan is de situatie anders. Nu zijn de ouders al bij elkaar. Ze kan het beter niet proberen, want het kan uit gaan en dat zou nog eens pijnlijk kunnen worden. Samen met je ex in een huis wonen. Het is beter als ze er niks mee doet. Het is natuurlijk haar eigen keuze, maar ik denk dat ze heel veel spijt gaat krijgen als het uit is.

Inderdaad, wat denk je ervan als hij dan weer een nieuwe vriendin krijgt ofzo of gewoon heel kut gaat doen ineens. Ik snap wel dat het heel moeilijk is en het lijkt me echt een nare situatie. Vergeten zou het beste zijn, maar is natuurlijk makkelijk te zeggen als buitenstaander

Ja en bovendien maakt hij het haar ook niet gemakkelijk. Omdat ik haar beste vriendin ben, ga ik wel eens bij haar slapen. Ik weet het niet maar soms maakt hij opmerkingen waardoor je zou denken dat hij precies ook iets voor haar voelt.

Wat voor opmerkingen dan? Geef eens concrete voorbeelden…

Aan al de mensen die hier zeggen dat ze er niets mee mag doen omdat het uit kan geraken en fout gaan etc… allemaal goed en wel, en dat klopt zeker. Maar wat als het net super goed gaat? Dat is het ding nu net met verliefde mensen. Die gaan heus geen rekening houden met de kans op een negatieve uitloop…