stief-familie

Als ik zo je berichtjes lees, dan heb ik het gevoel dat je alles jezelf aandoet hoor. Met zo’n instelling geraak je nergens. Natuurlijk is het rot, je moeder die beslissingen maakt waar je niet achter staat. Maar that’s life. Het is je moeder en je zal er toch het beste van moeten maken.

School? Hobby’s?
Of he: word vrienden met je stiefzus en haar vrienden?

Op de manier waarop je hier dingen neerzet, zou ik eerlijk gezegd niet staan springen om vrienden met jou te worden, sorry

geloof me ik wil echt geen vriendinnen worden met mijn zus
zij rookt ik niet
ze heeft school eerder verlaten
ze heeft een vriend die 9 jaar ouder is
allemaal van die dingen waar ik echt neit achtersta enzo
en ook dingen die ik zelf niet wil doen
en met vriendinnen doe je dingen samen die je allebij leuk vind dus word niet echt een grote kans dat wij ooit echt vriendinnen zullen worden

O ja, want je kunt geen vrienden zijn met mensen die anders zijn dan jij…

Je zoekt echt problemen die er niet zijn. Ik en mijn beste vriendin lijken totaal niet op elkaar en toch zijn we al 15 jaar vriendinnen.

Naar buiten gaan… stoppen met zeuren. Mensen houden niet van klagende mensen…

sorry hoor, ze heeft wel een punt met haar ‘stomme rot dorp’, ik woon zelf ook in een dorp in de buurt van ehv, en daar is het echt niet makkelijk om zomaar vrienden te krijgen! Ik ben zelf in groep 4 hier komen wonen, en ik hoor er niet bij, zelfde geld voor mensen die er in groep 6 oid bij zijn gekomen… Bij ons in het dorp zijn gewoon groepen die teruggaan naar groep 1…

^
Je kunt je daar toch bij aansluiten? Ik zeg ook niet dat het makkelijk is, maar ik ben ook redelijk vaak van school gewisseld waar mensen ook al vrienden hadden vanaf groep 1, toch ben ik vrienden met ze geworden… maar dat lukt niet als je een houding hebt van ‘wat een rotdorp, alles is hier saai en ik ben hier omdat het moet’.

ja maar dan kom je in de klas met mensen in die stad ik zit nog gewoon op mijn oude school want dit is mijn laatste jaar bij mijn oude verenigingen enzo

ohh echt welk dorp?

Tuurlijk, het is vervelend om daar te wonen en het maken van vrienden is moeilijk, maar als je zo’n negatieve instelling blijft hebben, wordt het er ook echt niet makkelijker op. Je zult er waarschijnlijk toch de komende jaren blijven wonen.

Dat zeg ik liever niet, maar iig in de buurt van Valkenswaard :slightly_smiling_face: