stief-familie

ja met mij en mijn stief familie loopt het een beetje stroef
ik wou weten of iemand anders daar andere ervaringen mee had
of problemen en hoe je die hebt opgelost
xx

mijn ouders zijn gescheiden, en ik heb een stief moeder, en een stiefbroer erbij, aan mijn vaders kant. Aan mij moeders kant heb ik een stiefvader erbij & die heeft 2 kleine kinderen, dus ook 2 stief zusjes erbij. Maar wat is dan het probleem precies? als ik dat niet weet, kan ik ook niet helpen,

xoxoxo.

ja ik erger me gewoon heel erg aan mijn stiefvader
heb doordat hun zijn gaan trouwen naar een stom dorp moetten verhuizen
en zie me vrienden nu ook minder omdat ik verder woon
en ben ook gewoon vaaker sjaggie omdat ik hier niet wil wonen

kun je niet bij je echte vader gaan wonen dan?

nee…
heb ik ook niet echt een goede band mee

praat anders met je moeder dat je je ergert aan je stieffamilie.

Dus eigenlijk erger je je meer aan het feit dat je moet verhuizen?

Het klinkt heel lullig, maar je bent 15 dus dan heb je maar gewoon te leven met de beslissing van je moeder en stiefvader om ergens anders te gaan wonen.
Probeer er gewoon het beste van te maken, nieuwe vrienden maken… etc. Want als je de hele tijd gaat zitten mokken wordt het natuurlijk niet beter.

nee heb wel eens met mama gepraat maar die vind dat ik me aanstel
maarja dat zij hem leuk vind betekend toch nog niet meteen dat ik dat ook moet vinden
en ben al verhuisd he 2jaar gelen denk ofzo
mja waar ik nu woon in echt een stom rot dorp waar ik nou niet echt vrienden kan maken
eerst woonde ik nog in een leuke stad (Eindhoven) en had heel dicht bij winkels enzo en hier is geen één leuke winkel te vinden

Begin met te stoppen om zo negatief te zijn en je stiefvader te ‘haten’ omdat je het dorp niet leuk vind.

Jeetje, jij bent negatief ingesteld.

Wat is hier zo negatief aan?
Oké, positief is het ook niet te noemen, maar als een 15-jarige opeens allerlei veranderingen moet doormaken kan dit best even moeilijk zijn.

Als ik jou was zou ik het proberen te accepteren en ook in je nieuwe buurt vrienden maken! ook al weet ik dat het makkelijker gezegd is dan gedaan (:

Toen mijn vader een nieuwe vrouw kreeg en wij verhuisden vond ik het eerst ook niet zo leuk, maar je went er wel aan!

ik wil er niet aan wennen
en ik snap wel dat het voor jullie lijkt dat het alleen maar door het verhuizen komt ofzo
maar dat is het dus niet
ik erger me dus ook echt heel erg aan hem
en zijn dochter is nu ook niet echt ‘leuk’ te noemen

Maar waarom erger je je dan aan hem?

Als je niet eens een poging doet, veranderd er ook niks. Ik snap ook best wel dat het moelijk is om te verhuizen en in een andere familie te wonen, maar er veranderd niks als jij je best niet doet. Ga dan met zijn dochter een keertje wat leuks doen. Ga naar de stad, een keer wat drinken of wat dan ook en misschien blijkt ze dan toch nog wel een klein beetje leuk te zijn. Misschien vind zij het ook dat haar stiefzus helemaal niet leuk is. Als je negatief tegenover iedereen blijft, blijven ze dat ook tegen jou.

nou… vandaag met me moeder gepraat maar heeft toch geen zin
ze luisterd toch niet en gaat er allemaal dingen bij halen die er niks mee te maken hebben

Ik vind ook dat je zeurt. Vrienden kun je ook op school maken en je hebt echt geen leuke winkels nodig om het leuk te hebben…

Als je 18 bent kun je het huis uit en dan kun je het lekker allemaal zelf bepalen. Tot die tijd zul je er gewoon aan moeten wennen dat je ouders nu eenmaal dingen beslissen waar jij het niet mee eens bent.

ik denk toch echt dat jij het ook leuker vind om na school iets met vriendinnen te doen dan alleen op je kamer te zitten iedere dag!!!

Dan maak je nieuwe vrienden. Je wil jezelf niet aanpassen, dus zal er niks veranderen.
Je bent inderdaad erg negatief ingesteld zeg. Desnoods kijk je in de buurt of er leuke mensen wonen. Je kan me niet wijsmaken dat er in je dorp geen enkel leeftijdsgenootje woont. En dat lukt echt niet.

niewe vrienden maken gaat niet zo makkelijk hoor
hoe wil ik hier ooit mensne leren kennen?