Stichting haarwens, haar doneren

Heey,
Ik ga volgende week vrijdag (over 5 dagen) mijn haar laten afknippen voor stichting haarwens. Stichting haarwens is een organisatie die voor kinderen die geen haar meer hebben pruiken maakt. Als je een vlecht instuurt van minimaal 25cm kunnen ze al een deel van de pruik maken! Ik ga dus zaterdag naar de kapper en ik vroeg me af, hebben sommige van jullie dit al vaker gedaan ?
Of kennen jullie mensen die dit gedaan hebben?
Stond het mooi na het afknippen?

Ik hoop dat jullie reageren xx

Wat leuk dat je dat gaat doen! Ik heb het zelf nooit gedaan, omdat ik nog nooit die lengte haar heb gehad. Maar mijn zus heeft het wel gedaan. Het was eerst ontzettend wennen aan haar nieuwe kapsel, vond het eerst niet zo mooi eerlijk gezegd, maar later vond ik het steeds mooier staan :wink:

Oeh heel goed topic! Ik heb echt respect voor mensen die hun haar doneren!
Alleen ik kan het zelf niet doen, omdat mijn puntjes heel snel doodgaan en mijn haar heel snel afbreekt. Ik kan mn haar dus niet zo lang laten groeien dus ik kan nooit die 25 (??) cm afknippen, want dan ben ik echt kaal haha

Ik heb het vorig jaar November gedaan. Ik had het in een bob-line laten knippen. Mensen zeiden dat het me heel leuk stond :slightly_smiling_face: Nu is het iets boven mijn schouders. Het groeit dus niet heel snel maar ik ben wel blij dat ik het gedaan heb. Je maakt er toch iemand anders weer blij mee en het groeit vanzelf wel weer! Succes!

Ikzelf heb het ook nooit gedaan. Ik weet ook niet of ik het zou durven, maar ik vind het heel dapper van je :slightly_smiling_face: . Ik ken wel een meisje die dit heeft gedaan. Langer haar vond ik haar mooier staan, maar dit staat absoluut niet lelijk :upside_down_face: En wat dan nog als mensen het lelijk vinden! De mensen(je echte vrienden en familie) die weten waaarom je het gedaan hebt, zullen het geweldig vinden :wink: . En vergeet niet degene die er dolgelukkig mee is, degene waar je het dus voor doet :slightly_smiling_face: ik ken je niet maaaar ik vind het supeerrrrr stoewr van je x

[i]Wat goed van jou dat je dat doet!

[/i]
Ik zelf heb het nooit gedaan, mijn haren laten doneren maar heb ze wel van lang naar kort geknipt, Is wel een hele verandering maar gewoon je knop om zetten en het gewoon doen =D

Ik wilde het ook heel graag, en mijn haar is nu heel erg lang, maar ik heb highlights in mijn haar en dan mag je het dus blijkbaar niet doneren… :frowning_face: Als ik dat had geweten…

Ik heb het afgelopen zomervakantie gedaan en was echt heeel bang dat het nergens naar stond. Maar ik ben er echt super blij mee!

Dat kunnen ze ook niet, omdat alle haar dat binnenkomt op kleur en lengte wordt gesorteerd. Dan is het lastig te achterhalen van wie welk haar was. Maar die dikke vlecht van jou zal zeker wel opgevallen zijn. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Superleuk dat je dat gaat doen!

Ik heb dit afgelopen juni gedaan. Moest best wennen maar vond het in de zomervakantie echt heel fijn, dat stuk er af. Inmiddels is het al best weer lang geworden :slightly_smiling_face:

Dit was er af, haha:

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/941645_440247822737006_1354835227_n.jpg

Ik ken drie mensen die het gedaan hebbem. ( het lijkt wel een hype lol?) Bij 2 van de 3 stond het niet mooi vind ik… Maarja, meeste knippen dan gelijk een bob enzo, en dat vind ik niet leuk… MAAR als je heeeel lang haar hebt en je knipt het net boven je borst af, is het niet een groot verschil omdat er niks rond je hoofd af is zegmaar… Ik ga ook mn haar donderen, als het tot mn navel is gegroeit. Dan laat ik het er tot boven me borst vanaf knippen… (mooie nl zin … sorry ;x )

Ze bedoeld waarschijnlijk een bedankje. Ik heb die wel gekregen samen met een button. Toch wel fijn om te weten dat m’n vlecht was aangekomen!

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-algemene-haar-donatie-topic-276977.0.html