Hallo,
Ik wist niet waar ik dit moest plaatsen maarja hier staat het nu haha…
Ik ben een meisje van 15 en zit uit te vogelen wat ik later wil worden. Ik vind vliegen zooo gaaf kan dat gevoel niet uitleggen, en als ik dan denk wat ik later wil worden is het eerste wat er in me opkomt: stewardess, al 4 jaar lang.
Maar nu zijn er best veel eisen om stewardess te worden zoals: lengte, uiterlijk, opleiding, gewicht enz. Ik las dat je MBO-4 moet hebben gedaan of een havo opleiding. Nou begin ik volgend jaar aan mijn examenjaar Vmbo-tl.
Mijn ouders vinden het niet zeker niet leuk als ik stewardess wil worden, ze hebben het er zelfs zo ingewreven dat ik er over nadacht om de politie opleiding te volgen en daarna bij de bereden politie te gaan. Dit lijkt mij ook super gaaf, maar dat is niet mijn droombaan.
Ik zal naar Amsterdam moeten verhuizen en woon nu in Drenthe. Dat lijkt mij echt super maar het betekend wel dat ik mijn familie haast niet zie, en als ik een vriend heb dat ik dan ook niet veel thuis zou zijn… Als mijn ouders dan ouder zijn wie moet dan voor ze zorgen want ik zit in Amsterdam aan de andere kant van het land, hier denk ik veel over na en dat houd me terug om geen stewardess te worden. Maar uiteindelijk moet ik toch voor mezelf kiezen…
Zijn hier ook meiden die MBO-4 hebben gedaan en wat moet je bij die opleiding doen?
En zijn er hier ook meiden die ervaring hebben als stewardess?
Dankjewel!