Stewardess

Hoi meiden!

Ik doe nu de opleiding verzorgende en ik wil (wou) kinderverpleegkundige bereiken. Ik heb ook een hele tijd voor deze opleidings keuze getwijfeld om een opleiding te doen als stewardess, toerisme & recreatie. Maar ik lees dat je minimale eisen 1.62 zijn voor stewardess en ik ben 1.54. Is er geen mogelijkheid om deze opleiding toch te doen? Bijvoorbeeld hakken dragen?

Die eisen liggen eigenlijk puur aan de maatschappij. Ryanair heeft de ‘laagste’ eisen qua lengte, namelijk 1,57m. En gezien je nog zou kunnen groeien is het een optie. Maar de meesten zeggen 1,59m dus ik weet niet waar je de 1,62 hebt gevonden.

Hakken dragen hoort trouwens bij de kledingvoorschriften, die telt sowieso niet mee.

Op deze site : http://www.rocva.nl/mbo/O…s/Steward_Stewardess.aspx

dus ik zou ze gewoon moeten benaderen?

Ik weet niks van stewardess zijn af, maar ik denk niet dat je met hakken ver komt. Ik denk dat lengte ook te maken heeft met veiligheid. Maar dat ben ik

Lengte verschilt per luchtvaartmaatschappij:
http://beroepen.tio.nl/stewardess/functie-eisen/

Mijn vriendin heeft vanwege haar lengte het beroep als stewardess maar opgegeven, ze was naar de intake van ‘t roc airport gegaan, maar zelfs daar begonnen ze al meteen ja met je lengte heb je maar een kleine kans op een baan later en je mag hierom je stage niet zelf uitkiezen deze wordt door ons uitgekozen enz. En toen hoorde ze dus dat ze waarschijnlijk in een hotel achter de balie zou worden gezet als stage ipv dat ze bijv. bij de KLM oid mocht stage lopen :’) flinke tegenvaller

wtf, waarom moet je daar in vredesnaam een bepaalde lengte voor hebben.
ik voel me gediscrimineerd, ondanks dat ik helemaal geen stewardess wil worden, maar kom op, je lengte, daar kun je toch niks aan doen?!

Volgens mij omdat je anders bij de dingen die boven in de kabine er zeg maar niet bij komt en als je daar op je hakjes loopt sta je volgens mij vrij onstabiel :b

Ik hoop maar dat dat het is, anders zou het heel lullig zijn.

de mannen moeten minstens 1.75 zijn, zie ik net op die site.
dat heeft dus niks te maken met dingen pakken boven de cabine, want daar zou je dan in principe minimaal 1.58 voor moeten zijn…
waarschijnlijk willen ze gewoon ‘doorsnee’-mensen, want je mag ook niet dik zijn, of uitzonderlijk groot/klein.

Je komt echt niet onder die regel uit. Je móet per se die lengte hebben. Ik kan er niet veel mooiers van maken :frowning_face:.

Dat geloof ik niet hoor. Ik heb ook wel eens héél lange stewardessen gehad. En ook een travestiet. (Dat zag je gewoon heel erg)

Het was volgens mij voor de veiligheid.

Hmm dat zou wel balen zijn als je vanwege je lengte niet wordt aangenomen.
Maar is Stewardess echt je droom, ik bedoel je ziet je vrienden en familie vrijwel nooit, want je reist altijd, en je zal warschijnlijk ook geen relatie op kunnen bouwen.
Ik zou er nog eens goed over nadenken :wink:
Maar als dit echt is wat je wil, dan hoop ik dat het je lukt,ivm lengte enzo
Succes;)

Dat hoeft niet zo te zijn. Ik ken een meisje dat ook stewardess is (ze is 20), ze is inmiddels al getrouwd en volgens mij gaat dat prima. Je hebt ook recht op je vakantiedagen en andere rechten (qua vrije dagen) net zoals elke andere baan.

Ik heb nooit iets gehoord over de lengte als stewardess, nu schiet ik in paniekstand nu ik dit hoor, ik begin in November met mijn opleiding luchtvaart dienstverlening (uiteindelijk stewardess) maar ik ben ook maar 1,57m

Ja klopt helemaal, zelf wil ik ook stewardess worden. Heb laatst nog met een oud stewardess gepraat, zij was zelf ook kort en kon inderdaad maar bij 1 of 2 luchtvaartmaatschappijen aan de slag. Is inderdaad voor de cabine’s boven de stoelen o. a. zei ze. Sowieso heb je er geen opleiding voor nodig he! Zij zelf had dat ook niet :slightly_smiling_face:

Je kan ook een opleiding volgen intern bij bijvoorbeeld klm, maar voor stewardess heb je wel een opleiding nodig hoor. Ik ben gelukkig wel aangenomen en hebben niks over mijn lengte gezegd dus het zal wel meevallen allemaal, maar ik denk dat er wel een richtlijn is inderdaad.

ja een opleiding, maar niet een opleiding zoals jij gaat doen :’) Je hebt inderdaad een opleiding intern, die iedereen moet volgen geloof ik ongeacht of je al een opleiding hebt gedaan of niet.

Je hebt geen stewardessen opleiding nodig om stewardess te worden. Als je gaat solliciteren bij de KLM of een andere luchtvaartmaatschappij krijg je geen voorrang omdat je een speciale stewardessen opleiding hebt gedaan. Als je aangenomen wordt dan krijg je een interne opleiding bij de luchtvaartmaatschappij. Deze opleiding moet je ook doen als je al de stewardessen opleiding hebt gedaan. Het is dus eigenlijk zonde van je geld om deze opleiding te doen. Je kunt beter een gewone toerisme opleiding doen, daar heb je meer aan. Mocht je na een paar jaar een ander beroep willen gaan doen omdat je bijvoorbeeld niet zo vaak van huis meer wilt zijn omdat je getrouwd bent met en kinderen hebt. Hoef je niet meer opnieuw te gaan studeren maar heb je al een diploma achter de hand waar je meerdere kanten mee op kan.

Ik heb al een gewone toerisme opleiding, maar wil dit er graag achteraan doen. Meer ter aanvulling en uitbreiding en voor de ervaring, daarna ga ik sowieso nog HBO doen, maar wat precies weet ik niet nog dus zo hoef ik geen overhaaste keuze te maken en verbreed ik mijn scholing en doe wat ervaring op, het is maar 1,5 jaar. Ik weet dat je ook de luchtvaart in kan zonder een diploma luchtvaart dienstverlener. Maar met een diploma bedoelde ik gewoon Havo of Mbo 3/4.