Stewardess opleiding?

Hee,

Ik zit nu in mijn examenjaar van de mavo, dus ik moet echt iets gaan kiezen. Ik wil later stewardess worden, maar ik heb veel gelezen dat je daar niet een speciale opleiding voor nodig hebt. Oke, maar wat voor opleiding dan wel? Ik heb geen economie, maar ik zou evt. ook nog havo kunnen doen. Doet er iemand een opleiding die ook stewardess wilt worden? Laat het vooral weten want ik struggle echt heel erg met wat ik nou moet gaan doen :confused:

Xx

Daar zijn gewoon mbo-opleidingen voor, hoor. Google is je beste vriend.

Ja dat klopt en ik heb er ook een gevonden maar er wordt aangeraden om een wat bredere opleiding te kiezen. Alleen zou ik dan niet weten welke opleiding

Ik ken iemand die de opleiding tot grondstewardess doet. Zij volgt het in Eindhoven en heeft les op het vliegveld. Het is dus geen gewone school om het zo te noemen. Weet alleen niet meer hoe die opleider heet… Niet citeren dit stukje, dankjewel.

Online vind ik dit: Beste stewardessopleiding van Nederland

Er zijn dus gewoon opleidingen voor. Beter zoeken :wink:

Ik ken ook iemand die die opleiding doet! Zij is heel enthousiast. Tio heet de school en het is niet alleen een opleiding voor grondstewardess. Het is eigenlijk juist een brede opleiding. Je kunt gaan vliegen als stewardess, werken als grondstewardess, maar je kunt ook receptioniste worden of hostess en vast nog meer andere dingen. Waarschijnlijk kun je er het beste een keertje langsgaan als je meer informatie wil: Kom naar de open dag van Tio: ontdek haar topopleidingen

Je moet zoeken op de opleiding Luchtvaartdienstverlening. Daarmee kan je uiteindelijk stewardess worden. Deze opleiding kan je doen op veel MBO scholen. De TIO is een particuliere school dus een stuk duurder.

Hee wat leuk! Ik ga ook bij deze opleiding kijken!!
Als je stewardess wil worden zou ik geen havo gaan doen. Zonde van je tijd, denk ik. Volgens mij is de opleiding alleen voor mbo…
Je kan de opleiding luchtvaartdienstverlening volgen op het Deltion College in Zwolle! Dit is geen particuliere school!

Ik heb deze opleiding al een keer bekeken en ben zelf ook ergens geweest waar de tio was om wat meer te vertellen over een aantalnopleidingren, maar dit zijn (dacht ik) particuliere opleidingen en die zijn echt heel duur. Zo ongeveer 18.000 euro per jaar… en ja dat is iets te duur zeg maar😂

Ja het klopt dat de opleiding alleen mbo is, maar ik ben er waarschijnlijk uit wat ik wil :slightly_smiling_face: ik ga havo doen (kan gewoon op de dchool waar ik nu zit) en daarna de hotelschool en dan iets van een eenjarige stewardessen opleidingen of iets in die richting. Het is namelijk zo dat je met heel veel opleidingen stewardess kan worden. En überhaupt zat ik sowieso heel erg te twijfelen om mbo te gaan doen omdat ik nog maar 15 ben en ik zie mezelf nog niet naar zo’n school gaan. In ieder geval heel erg bedankt iedereen die heeft gereageerd voor het meedenken! Misschien ga ik wel mbo doen maar ik ga nu gewoon voor de havo, simpel weg omdat je daar verder mee komt :slightly_smiling_face: En anders wordt het gewoon mbo als ik havo niet kan doen