Ik heb twee keer een Mi Pac tas gehad. Ze zijn kwalitatief wel iets minder goed dan Eastpaks, maar daar staat tegenover dat ze wel goedkoper zijn. Een 15,6 inch laptop past er net in, maar wel met veel moeite. Ik vond ze zelf wel fijn, omdat ze leukere uitvoeringen hadden dan EastPaks. (En de 30-jaar garantie van een EastPak geldt niet op alles, op de rits bijvoorbeeld weer niet. Echte, all-inclusive, garantie is maar voor 1 of 2 jaar.)
Zelf heb ik nu een rugtas van Cowboysbag die ik voor mijn verjaardag heb gehad. Deze: Cowboysbag Going steady Bag wingate (320 tobacco) - Van Beek .
Hij is best wel heel duur (vooral in vergelijking met een Mi Pac of Eastpak) en hij is ook echt best wel groot, duidelijk groter dan een Eastpak. Maar ik vind het wel een hele mooie tas en doordat die groot is, past er ook veel in. Er zit ook een laptopvak waar een 15-inchlaptop in past. Maar goed, je moet het geld er wel voor over hebben, want het is wel best duur… Aan de andere kant staat Cowboysbag er wel om bekend een hele goede kwaliteit te bieden.