steunzooltjes

Hallo,

ik heb heel erge platvoeten en daardoor zakken mijn hielen naar binnen. Je kunt zeggen: Koop sterke schoenen. Maar dat helpt nog niet.
Steunzooltjes zou misschien een oplossing zijn, maar volgens mijn moeder kan ik dan de helft van mijn schoenen weggooien en doet het erg pijn aan het begin.

Is er een andere oplossing dat ik niet meer door mijn hielen zak en zodat ik gewoon al mijn schoenen kan houden? Alle tips zijn welkom!

upje.

ga gewoon voor die steunzolen joh!
ik draag ze zelfs in bepaalde pumps!
je hoeft ze ook niet altijd te dragen,
maar voor n dagje efteling is het bijvoorbeeld veel fijner,
heel de dag lopen is dan zo vermoeiend anders.

maar kan dat echt maar met heel weinig schoenen?
En wordt het vergoed?

ik krijg ze juist in een hoop schoenen,
en je krijgt het geloof ik 1x per jaar vergoed. (moet je ff nakijken)
moet zelf ook nieuwe,
maar moet eerst mn teen laten genezen omdat ik nu mank loop,
en dan kloppen die testjes niet.

ook in uggs? Ik heb namelijk uggs en zelfs daarin loop ik scheef, beetje lullig, daarom denkt iedereen dat ze nep zijn.

Mijn moeder zou het gaan nakijken :’)

[i]ja misschien wel, je kan het vragen als je t laat opmeten!
in mijn sneakertjes van de primark van 4 euro zitten ze heerlijk,
in de meeste laarzen is het ook goed te doen,
en wat ik zeg; in sommige pumps passen ze zelfs!

door mijn steunzolen zitten bepaalde schoenen zelfs lekkerder,
omdat je daardoor je voet wat opheft,
en daarom je voet minder lang is,
zit fijner bij je tenen![/i]

oké heel erg bedankt :slightly_smiling_face:
Maar moet je dan een maat groter nemen in schoenen ofzo?

Ik heb geen ervaring ermee,
maar ik moet eind januari wss ook steunzolen,
omdat ik altijd pijn heb aan m’n knieen :rage:
Ik hoop maar dat ze in m’n schoenen passen,
die waren nou niet bepaald goedkoop o:

Ik heb ook gewoon mijn steunzolen in uggs en ik loop er dus ook helemaal niet scheef in.
In het begin deed het bij mij helemaal geen pijn, het voelt eerst wel even raar maar je went er snel aan en het is echt veel fijner!
Je moet inderdaad wel bij het kopen van nieuwe schoenen er op letten dat de steunzolen er in passen, maar meestal kun je er nog een binnenste zool uithalen waardoor het wel past. Soms zitten die zooltjes wel vastgeplakt maar als je ze er voorzichtig uithaalt kan dat gewoon (:

^ ok gelukkig, ik was al bang dat ik ze dan niet meer aan kon!

Ik heb ook steunzolen, en ik draag ze vooral als ik veel moet lopen (dan doe ik meestal toch geen mooie schoenen aan maar gympjes of laarzen)
En bij de meeste schoenen kan je de zool eruit halen en dan past je steunzool er gewoon in.

[i]als je nieuwe schoenen koopt neem je ze gewoon mee!
kun je gewoon passen, en als t niet past kan je n maat groter proberen,
of die schoenen zonder zooltjes dragen.

in het begin doet het wel pijn, bij mij dan, omdat ze erg hoog zijn.
na een tijdje raak je gewend en als je dan n keer zonder loopt,
voelt dat weer super raar![/i]

Ik zou voor de steunzolen gaan! In het begin heb je idd best veel spierpijn, maar je moet het dan een beetje afwisselen. Niet meteen alleen maar op je zolen lopen. Ik heb ze op het begin heeeeel veel gedragen, maar uiteindelijk droeg ik ze gewoon niet meer (weet niet waarom, was te lui om ze in mn nieuwe schoenen te stoppen!). Ik merkte dat ik daarna toch wel redelijk veel last van mn knieën kreeg enzo, en stop ze nu weer netjes in mn schoenen! Kleine moeite, maar het helpt wel (: Soms passen ze idd niet helemaal in m’n schoenen. In m’n allstars passen ze bijvoorbeeld niet. Je moet naar de podotherapeut je schoenen meenemen die je het meest aanhebt, en dan zorgen ze iig dat je zolen daar wel in passen! Het maakt niet uit wanneer je ze een keertje even niet aan hebt ofzo.

bij ons worden ze niet vergoed…

iemand een idee hoe duur ze dan zijn? Want op internet vind ik alleen maar van die niet opgemeten standaard zooltjes.

ik denk gewoon ff contact op nemen met een podotherapeut,
of even naar de huisarts kijken wat hij ervan vind!

de huisarts ben ik al geweest en hij wou me niet naar de podotherapeut sturen, omdat ik er opzich geen pijn van heb.
Maar nu (half jaar later ong) begin ik het toch wel zwaar irritant te vinden dat ik zo naast mijn schoenen loop (en dan niet het spreekwoord, maar letterlijk)

Gewoon doen waardoor jij je het fijnste voelt en dat is waarschijnlijk steunzooltjes. Succes meid!

hmm ik heb nu deze hieltjes gevonden:

http://www.deforcemedical.eu/imageProduct.aspx?Id=2602

zal dat wat zijn?