Hallo allemaal,
Zoals misschien wel velen van jullie, vanaf de kindertijd veel/altijd op steunzooltjes gelopen vanwegen platvoetjes. Kreeg toen van die metalen/ijzeren/stalen met z’n hoge welving voor in de voetholte en z’n hoge bobbel voor onder de voorvoet, omdat ik naar binnen liep (X-benen) en de voeten erg door- in- en uitgezaken (knik- platvoeten) + doorgezakte voorvoetjes. Ze werden altijd aangemeten door de orthopedisch-instrumentenmaker in de gipskamer van het ziekenhuis, d.m.v. gipsafdrukken van de voeten te maken. E.e.a. op voorschrift van de orthopeet. Moest daarop altijd de steunzolen dragen in van die super verantwoorde kinderschoenen (correctieschoenen) van Piedro, Renata of Bunnies welke allen uitneembare voetbedjes hadden waar de steunzolen dan voor in de plaats kwamen.
In de pubertijd die “krengen” (steunzolen) er vaak uitgegooid. Pasten niet in de moderne schoenen en als meid wilde je daar toch ook niet mee gezien worden. Collegeschoenen, pumps ofn ballerina’s daar kunnen die lompe steunzolen ook niet in. Alhoewel ik aan dat schoeisel geen enkele steun e/o correctie had. Later kreeg ik wel van die hard plastic en kurken steunzolen.
Wat voor soort steunzolen hebben/hadden jullie en hoe werden ze bij jullie aangemeten? Jullie vroeger ook van die (stalen) steunzooltjes gehad welke altijd werden aanmeten d.m.v. gipsafdrukjes te maken van de blote voeten of door te gaan staan in van dat schuim waar je dan in wegzakte?
Afgelopen december nog een paar nieuwe laten aanmeten, kostte toen meer dan E. 150,00. Bij jullie ook zulke bedragen?
Groetjes,
Annemarie.