Hai allemaal,
Afgelopen vrijdag moest ik weer voor het aanmeten van nieuwe steunzolen, omdat de “oudjes” weer waren doorgezakt en volgens de Orthopeed ook iets aan de korte kant. Altijd heel erg balen als jonge meid die steunzolen, niet alleen vanwege de kosten, maar ook dat de keuze wat beperkter is in leuke en mooie schoenen. Schoenen met (hoge) hakken is uit den boze maar (lage) blokhakjes met uitneembaar voetbed lukt wel vrij aardig.
Heb, misschien als velen van jullie, al vanaf mijn kindertijd steunzooltjes voor knik- platvoetjes en X-benen. Kreeg toen alitijd van die metalen/stalen met z’n hoge welving in de voetholte en z’n bobbel voor onder de voorvoet, omdat ik een beetje naar binnen liep (X-benen) en de voeten erg door- in- en uitgezaken (knik- platvoeten). Ze werden altijd aangemeten door de Orthopedisch-Instrumentenmaker in de gipskamer van het ziekenhuis, d.m.v. gipsafdrukken van de voeten te maken. E.e.a. op voorschrift van de Orthopeed (+ de schoolarts). Moest daarop altijd de steunzolen dragen in van die super verantwoorde kinderschoenen (correctieschoenen) van Piedro, Renata of Bunnies welke allen uitneembare voetbedjes hadden waar de steunzolen dan voor in de plaats kwamen.
Wat voor soort steunzolen (als jullie hier nog mee lopen) hebben jullie en hoe werden ze bij jullie aangemeten? Hebben jullie vroeger ook van die stalen steunzooltjes gehad en hebben ze bij jullie geholpen? Bij jullie ook altijd aanmeten d.m.v. gipsafdrukjes te maken van de voeten of door te gaan staan in z’n schuimbakje met van dat oranje/roze oase waar je dan in moet gaan staan en vervolgens in wegzakt?
Groetjes,
Annemarie.