Steunzolen wie ook + ervaringen?

heb ze ook, maar gebruikte ze in de zomer bijna niet. Nu het kouder wordt wel altijd in laarzen of hogere schoenen.
Omdat ik platvoeten heb & ontzettend scheef loop met mn ene voet, en daardoor altijd pijn in mn knieën & heupen heb. Vraag me alleen heel hard af of die steunzolen daar wel tegen helpen… maargoed.
Geen idee wat voor het zijn, heb ze ook bij de podotherapeut, moest ook op inkt en een glazen plaat op een apparaat staan.

@Luanna,

Alhoewel die metalen er vroeger niet uitzagen corrigeerden ze wel enorm. Ze waren hoog in de voetholte en hadden z’n voorvoetsteuntje. Of ze nu beter of slechter zijn, dat weet ik ook niet. Ze waren in ieder geval korter dan de hendendaagse. Toen liepen ze van hak tot onder de voorvoeten (3/4 onder de voet) en nu van hak tot onder de tenen (geheel onder de voet). Zoek bij die lange dingen maar eens leuke schoenen. Die ijzeren hadden ook nadelen hoor, zakten door (kon je wel weer laten opkloppen) en de leertjes aan de bovenkant scheurden regelmatig af bij klinknageltjes. Maar als je in de groei was had je bijna geen problemen met de slijtage.

mijn schoen werd altijd helemaal ingebouwd met stukjes steunzool vroeger, omdat ik van die smalle voeten heb :’) nu nog steeds wel maar bij all stars ofzo heb ik er geen last van.
ot: het loopt best lekker, wel even wennen, maar ik vind t wel prima, het loopt beter zonder

Ook gehad toen k 6 was en na mn 9e ben k ermee gestopt, omdat mn voeten weer recht begonnen tew staan, maar nu staan ze weer scheef xd

Mijn vriendin heeft er vanvoor gewoon een stuk afgesneden zodat ze overal in passen, maar zij draagt de zolen voor iets anders, en ik vraag me af of dat zou mogen, er vanvoor een stukje afsnijden, want daar zit de verhoging niet he?

ik moet ze lang houden, omdat ik ze draag voor platvoeten én ingegroeide teennagels.
als ik de voorkant eraf haal krijg ik weer ingegroeide teennagels.
maar ik draag eigenlijk alle schoenen die ik wil?
ik kan ze makkelijk in mn uggs en vans gooien, en ik draag af en toe ook wel eens hakken (niet te vaak, dan krijg ik weer last van mn voeten).
maar ik heb ook een vriendin die ook maar heel weinig schoenen kan dragen… dus het verschilt denk ik per zooltje?

ik heb ook al weer een half jaartje zooltjes, voor mijn knie (mijn voeten staan naar binnen ofzo). ik draag ze elke dag, anders ben ik aan het einde van de dag super moe en kan ik niet slapen van de pijn (aan mn knie).
dusja ik moet ze wel dragen!
oh ik draag trouwens gewoon all stars en vans en laarzen (heb heel smalle voeten dus meestal passen de zooltjes er wel in)

Balen zeg, heb jij ze ook via de orthopeed/orthopedisch-instrumentenmaker of via de Podoloog? Het in bijna alle schoenen kunnen dragen hangt ook wel een beetje af wat voor soort steunzolen je hebt gekregen. Van die lange, dikke dingen zijn veel problematischer dan die dunne 3/4-tjes. Hoe werden ze dan bij jou aangemeten, ook via z’n scan ding of via staan in een schuimbakje/-doosje met foam/oase waar je dan in moet gaan staan en vervolgens wegzakt? Bij mij doen ze het nog vaak via het maken van gipsafdrukken.

[b][i]ik heb steunzolen al vanaf ik me kan herrinneren!

ik heb er echt heel lang over gezeurd omdat mijn zus wel mooie schoenen kon dragen en ik niet. ik kan me niet herrineren dat ik metalen dingen heb gehad maar zou zomaar kunnen. heb wel een heel voetje gehad heb ik nu niet meer maar mijne is van plastic. heel lelijk. en ik heb het omdat ik ingezakte voeten/X-benen heb en ik draag ze bijna elke dag. eindelijk mensen die het ook hebben xp[/i][/b]

Lotte, dan kunnen we elkaar de hand geven dus. Jij ze dan ook altijd via de Orthopeed in het ziekenhuis en vervolgens via de Orthopedisch-Instrumentenmaker of altijd via de Podoloog. Hoe worden ze dan altijd bij jou aangemeten, moest je ook gipsafdrukken laten maken van de voeten?

Luanna,

Ja elk jaar moest ik ook naar de orthopeed, toen ik nog erg in de groei was zelfs 2x per jaar. Kreeg altijd die (lompe) kinderschoenen van Renata/Bunnies of Piedro’s. Deze schoenen hadden een uitneembaar voetbed waar de steunzolen dan gemakkelijk voor in de plaats konden worden gelegd. Niets collegeschoenen, ballerina’s e.d. daar kwam niets van in, steunzolen dragen dat was belangrijk! Wel bewaarde mijn moeder de voetbedjes altijd voor het geval steunzolen niet meer nodig waren (utopie). Voor steunzolen schaamde ik mij ook altijd onder mijn vriendinnen, niemand wist het en had ze m.i. ook. Onder de gym schoof ik de schoenen altijd maar extra diep weg dat niemand die glimmende dingen kon waarnemen. Stom natuurlijk als je er nu over na denkt, maar kinderen waren toen ook al hard en je lag er zo uit. Ik hoor ze het al roepen: tralala, tralala Annemarie heeft PLATVOETEN/STEUNZOLEN !!!

Jij nooit steunzolen moeten laten aanmeten d.m.v. gipsafdrukken te moeten laten maken? Ja, gaan staan in z’n soort (schoenen)klapdoos met roze/oranje schuim, foam, oase (hoe ze dat ook maar mogen noemen). Vreemd gevoel hé, net alsof je op het stand in een beetje nat zand stapt.
Vooral dat in- door- en wegzakken in dat schuim. Schrikken als je dan de afdrukken ziet, bij mij bijna helemaal geen welvingen! Zeg er bij het aanmeten altijd bij, smalle, smalle en nog eens smalle. Die afdrukken zijn altijd breed door het uitzakken van de voeten omdat ik aan dat schuim geen enkele steun had.