steuntopic voor ALLE mensen met een chronische ziekte/kanker

een topic om berichtjes achter te laten voor alle mensen die chronische ziektes of kanker hebben, of eigenlijk elke andere ziekte waarbij de dood toch soms wel om het hoekje kijkt.

en als jij iemand bent die aan zoiets verschrikkelijks doormaakt, neem hier dan of en toe een kijkje, als je het allemaal niet meer ziet zitten.
en twijfel niet; laat gewoon een berichtje achter, dan zullen we allemaal voor je klaar staan en je steunen.

(l)(l)(l)

Ik snap wel dat dit nu geopend wordt, het zat er duidelijk in, maar wordt het niet een beetje teveel van het goede?
En dat bedoel ik totaal niet lullig, aangezien ik zelf (zoals de meeste weten) met een grote actie bezig ben voor Krullevaar, maar ik denk dat de ‘andere’ topics een beetje bedolven gaan worden hierdoor.

En ik vind ook echt niet dat anderen dit niet verdienen, dus het is ook zeker niet de bedoeling om anderen dat te laten denken ofzo, maar ik vind het nogal veel worden ineens.
Nogmaals, niet lullig bedoeld.

tja… maar ik vind dat hele topic voor krullevaar nou zo ‘stom’
‘niet lullig bedoeld, echt niet hoor’

maar er zijn echt nog genoeg andere mensen (ook hier op girlscene) die een ernstige ziekte hebben(kanker bv.) En dan is het erg naar om steeds te lezen hoe iedereen aandacht aan 1 persoon besteed.

nou ik zelf vind het gewoon niet echt kunnen zo :blush:

en echt dit is tegenover NIEMAND vervelend bedoeld, want de mensen die dat topic hebben gestart snap ik, en ik leef ontzettend met krullevaar mee, en vindt het echt verschrikkelijk wat ze allemaal door moet maken.

Dat hebben wij gedaan, omdat we wéten dat zij ontzettend veel heeft aan de steun die ze van anderen krijgt en daar haar kracht uithaalt. Ze opende niet voor niets zelf een topic om te vragen om mensen voor haar willen bidden, niemand anders heeft dat gedaan. Het helpt haar gewoon ontzettend.

En het is niet alsof ik niet weet waar ik over praat of zoiets, voordat je denkt dat ik nergens last van heb ofzo. Ik heb al mijn hele leven astma, heb leukemie (bloedkanker) gehad en ze zijn nu ook bang voor de ziekte van Crohn.

Er zijn idd een beetje teveel topics over krullevaar (dit is ook niet lullig bedoeld)

en dan is het logisch dat dit topic er ook bij komt, vind het ook logischer dat er een algemeen topic is, maar toen ik de titel zag dacht ik dat het over krullevaar ging

Als meer mensen zich ergeren aan de hoeveelheid topics over mij (het zijn er 3…) dan mag er wel wat weg hoor. wil echt niet dat mensen zich aan mij ergeren ofzo.

ik snap ook echt wel dat anderen ook steun willen, dat verdienen ze ook.

@chickenlove: wie heeft er nog meer kanker, als ik vragen mag?

En sorry, maar ik snap dat anderen ook heel veel steun nodig hebben, maar hoe erg een chronische ziekte ook is (wat verreweg de meeste zieken hebben hier op Girlscene) het is toch wel heftiger als je binnen een paar maanden overleden kunt zijn, en je hebt 30% om te overleven.
Tsja, sorry, dit is ook echt niet vervelend bedoeld. en om die actie heb ik ook niet gevraagd, dus ik hoop niet dat jullie mij zien als een aandachtvragend kind.
Ik ben wél superblij met de actie! Maar ik bedoel dus maar: dat hebben lieve Girlsceners bedacht, die me willen steunen, en waar ik heel erg blij mee ben.

Wél heb ik een topic aangemaakt waarin ik vraag om voor me te bidden, dat vind ik ook het belangrijkste, dat mensen dat doen, hoop dat jullie me dat niet kwalijk nemen, dat het egoïstisch overkomt ofzo…
maar ik wilde gewoon mijn situatie vertellen, en vragen om speciaal gebed voor mij, omdat álle kuren niet genoeg hebben gewerkt tot nu toe, dat is gewoon heel beangstigend.
een algemeen topic is natuurlijk ook super, maar ik wilde gewoon heel erg graag daar speciaal om vragen, omdat ik geloof dat God het hoort en mij wil genezen, als er maar heel veel om gebeden wordt.

Wil er echt niemand mee kwetsen! =(

Ik vind de actie GEWELDIG! (wat ik er dan van weet, haha.)
echt waar hoor!

ik bedoelde meer: ik heb niet al die topics aangemaakt, het is niet zo dat ik heel veel topics aanmaak om om aandacht te vragen!

Echt, ik ben heel ontroerd doordat ik zie dat het actietopic al zóveel reacties heeft, ik ben er écht heel blij mee :grinning:

Marieke (krullevaar) vraagt zelf niet om die topics. En ik vind zelf, dat Marieke het wel verdiend om zoveel steun te krijgen van anderen! Het is ook niet niks wat ze heeft natuurlijk!

Ik zelf heb MS, ik ben chronisch ziek dus. Ik vind het heel fijn als andere mensen mij steunen, maar zo’n topic zat er idd aan te komen. Is helemaal niet lullig bedoeld van mij. Maar mijn steun gaat nu gewoon naar Marieke. Wat zij heeft is wel iets erger dan wat ik heb …

Ik vind het wel lief hoor, dat je zo’n topic aanmaakt, daar niet van!

o, maar ik erger me absoluut niet aan jou… echt niet hoor (l)
begrijp me niet verkeerd…

en ik heb leukemie dus dat is er in iedergeval al 1…

@chickenlove: Dat wist ik niet! Heeel erg veel sterkte dan!

okee, gelukkig :grinning:
ben blij dat jullie me snappen, haha!

@chickenlove:
Sinds wanneer heb je leukemie? hoe gaat het met je behandelingen, en waar ben je onder behandeling…? Heel veel sterkte en beterschap!

Dat vind ik ook :slightly_smiling_face:

Dit topic gaat nu als nog vooral over Krullevaar.
Laten we de nadruk leggen op iedereen. Dus ook voor Krullevaar, zij hoort tenslotte tot de doelgroep van dit topic, right?
Ik ben het er mee eens dat Krullevaar iets heftigers meemaakt dan de meeste chronisch zieken. Maar dat betekent toch niet dat er geen topic kan zijn voor de mensen die het ook zwaar hebben, ookal is dat niet altijd zo zwaar als bij Krullevaar.
(Niet dat de ernst van je ziekte direct bepaalt hoe zwaar je het hebt. Sommige mensen zijn nu eenmaal sterker als anderen en kunnen meer aan.)

Goed voor iedereen die ziek is:
-Probeer vooral te genieten! Ook al is dat soms moeilijk, breng tijd door met je familie en vrienden. En laat ze merken hoe veel ze voor je betekenen, zij hebben het ook niet altijd makkelijk!

-Probeer dingen te doen waar je gelukkig van wordt! Hoe gelukkig je bent, hoe makkelijker het is om te leven met een ziekte/moeite. (Mijn ervaring tenminste)

-Geniet van alles wat je wel kunt! Focus je niet op wat je niet kunt, daar wordt je alleen maar somberder van.

-Probeer vrede te hebben met je situatie zoals die nu is. Natuurlijk mag je streven naar betere tijden, maar soms is het nou eenmaal niet anders.

Vooral heel veel liefde voor iedereen! :wink:
Let go & let God

Maar er is toch al een topic voor chronisch zieken?

http://forum.girlscene.nl…oten/list_messages/210995

Ik neem aan dat mensen daar steun bij elkaar kunnen vinden en als iemand die niets mankeert anderen een hart onder de riem wilt steken, dan kan dat ook in dat topic.

Ik weet dat veel mensen mij een bitch vinden, en 9 van de 10 keer is dat ook zo, maar deze keer bedoel ik het echt NIET vervelend.

Maar ik kan me best voorstellen dat mensen alle topics over ziektes, inclusief mijzelf, genoeg vinden nu. Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn om zoiets door te moeten maken, en ik vind het ook echt verschrikkelijk dat dit mensen die het niet verdienen moet overkomen. Maar ondanks dat zijn 1 of 2 topics erover wel genoeg. Anders kan iedereen denk ik beter aan de crew vragen of er niet misschien een subforum kan komen over (ernstige) ziektes en dat dáár dan de topics in gemaakt kunnen worden.

Sterkte voor iedereen :-).

Maar mag ik het wel heel erg vreemd vinden dat de TS niet heeft gereageerd op Krullevaar?

Nu worden zeker die topics voor Krullevaar verwijderd? Dat vind ik dan weer dom.

Dat zou een verlaging zijn van het niveau van GS.

Precies…

Heel veel sterkte iedereen met een ziekte !

Alleen 1 ding ; Krullevaar heeft zelf maar 1 topic geopend de andere 2 zijn door andere mensen geopend. En al had krullevaar 30 topics aangemaakt ik zou het niet erg vinden, want ze moet toch ergens der verhaal kwijt. Als andere ook hun verhaal kwijt willen kunnen ze toch ook een topic openen ! En bovendien zou ik het schandalig vinden als de topic van krullevaar of over krullevaar een slotje zouden krijgen, want dit soort topics gaan tenminste ergens over. Dit zijn geen topics waar mensen vragen `` Ik ben al heel lang op zoek naar deze tas maar kan hem nergens vinden ´´ en dan met reacties `` ik zoek topic ´´ ! Dit zijn topics waar mensen hun verhaal kwijt kunnen en waar ze steun uit kunnen halen !