Steun

Hoe bieden jullie steun aan je vriend als hij er even doorheen zit?
Vroeg me dit eigenlijk af omdat ik mijn vriend steun met woorden (je kan het, het komt wel goed etc.) en hij kan altijd alles kwijt bij me. Maar ik vroeg me af of er nog meer manieren zijn om je vriend te steunen / hoe jullie dat dan doen?

Je kunt misschien iets leuks met hem doen ter ontspanning ;3

Zat ik ook aan te denken jaa, bedankt!

Kleine gebaren doen ook al veel. Een aai over zijn hand of een dikke knuffel. Het zit hem vaak in de kleine dingen :slightly_smiling_face:

Even lekker knuffelen vind ik persoonlijk altijd wel fijn. :slightly_smiling_face:

Er gewoon al zijn kan soms meer doen dan woorden.
Hou er ook rekening mee dat ‘komt wel goed’ verkeerd kan vallen bij hem. Misschien komt het wel niet goed, of misschien denkt hij wel ‘hoe weet jij nou dat het wel goed komt’. Mensen bedoelen het vaak goed, en dat is natuurlijk het belangrijkste dat telt, maar soms kun je je ook niet gehoord voelen als mensen dat tegen je zeggen.
Naar zijn kijk op het probleem luisteren doet veel. Mensen willen vaak gewoon gehoord en begrepen worden in hun problemen, en niet meteen een oplossing ‘voorgeschoteld’ krijgen.
Succes!

^ ‘‘Het komt wel goed’’ vind ik zelf ook altijd irritant om te horen :stuck_out_tongue:.

Bedankt voor jullie reactie, kan er zeker wat van leren. :slightly_smiling_face: