Hallo!
Voor mijn smoothies gebruik ik momenteel de mini blender van de Action, maar de mesjes daarvan zijn of te klein of niet sterk genoeg waardoor ik dus alles heel klein moet snijden (en ik kan er ook geen ijs mee crushen). Ik vroeg me af welke blender jullie gebruiken (welk merk, type etc.), hopelijk eentje met een niet al te hoge prijs?
Princess, die gene die je op de kop moet draaien. Of die echt goed ice crushed geen idee, hij crushed wel met gemak bevroren fruit.
Ben ik ook benieuwd naar! En ook eentje die noten en havermout kan malen, mijn huidige blender gaat nu roken
Ik heb zelf ook de mini blender van de action en wat ik meestal doe is eerst het hardere fruit of fruit met een schilletje bv druiven of appel. Dat mix ik dan tot een een soort zachte massa is, dan snij ik de rest van het fruit en doe het er bij. Weer laat ik hem draaien tot het redelijk zacht is allemaal. Dan doe ik de vloeistof er in bv melk of yoghurt. Je raad het al weer mengen en dat gewoon even een min of 2 volhouden. Bij mij wordt alles dan toch wel heel klein en fijn. Ik weet natuurlijk niet wat voor fruit je er in gooit maar ik heb wel de ervaring dat je bv druiven echt wat langer moet doen om ze klein te krijgen. Miss heb je er iets aan totdat je een betere hebt gevonden
upje voor jou, ik wil ook een blender kopmaar geen idee welke
ze zijn allemaal zo duur
Hmmm ben ook wel benieuwd naar reacties. Ik heb zo’n smoothiemaker die je op de kop moet draaien. Op zich doet hij het prima, alleen bevroren fruit gaat wat moeizaam, omdat het ijs dan op de messen drukt loopt hij ‘vast’.
^ Tegelijkertijd wat vloeistof toevoegen misschien?
Die van mij loopt ook vaak vast. En dan voeg ik óf vloeistof toe, of ik hussel het met een spateltje weer wat losser. Dan gewoon weer aan te zetten. Zelf alvast wat kleiner hakken kan misschien ook helpen?
Thnx voor de tips. Meestal voeg ik er inderdaad een vloeistof aan toe. Dat los husselen zal denk ik wel werken… Alleen ik heb daar gewoon te weinig geduld voor
Ik koop vaak die kleine doosjes vol fruit bij de AH en daar zit het gelukkig al niet als een zo’n klomp aan elkaar vast. Misschien moet ik de beker vast vullen met bevroren fruit voordat ik ga hardlopen, zodat het al een klein beetje heeft kunnen ontdooien tegen de tijd dat ik hem echt aanzet.
Ik heb een redelijk dure van Philips maar ook die krijgt veel dingen niet makkelijk fijn. Ik zet mijn bevroren fruit (als ik er aan denk) de avond van te voren in de koelkast en zorg inderdaad dat ik genoeg vocht (water of kokoswater) toevoeg om het de blender iets makkelijker te maken. Het is ook handig om niet alles tegelijk in de blender te gooien.
Ik heb een staafmixer en dat heeft hetzelfde effect als een blender (vind ik). Je bent ook sneller klaar en hij crusht ijs
Oh, wat raar. Je hebt er wel vloeistof bij gegoten?
ik heb er een van de trekpleister werkt prima
Ik gebruik er een van domo, deze: http://www.bol.com/nl/p/domo-blender-do435bl-oranje/9200000011167699/
Heb er al heel vaak ijskoffie mee gemaakt. IJsblokjes in z’n geheel erin en genoeg vloeistof toevoegen dan gaat het prima Ook met bevroren fruit, zelfde verhaal.
Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar ik vind hem heel fijn en heb geen spijt dat ik m gekocht heb
Ik heb even voor je gekeken, hij is 300W
Ik heb anderhalve maand geleden de magic bullet gekocht, kost gemiddeld wel 50 euro maar voor wat ie doet en wat je er allemaal bij krijgt is het een goed prijsje