sterft konijn?

hoi.
ik heb eergister gemerkt dat m’n konijn in een hoekje van de konijnenren zit, met haar oogjes halfdicht.
ze beweegt af en toe, dan gaat 'ie ergens anders zitten en blijft 'ie weer heel lang stil.
vandaag zitten haar oogjes bijna helemaal dicht, en ze heeft al dagen niet gegeten.
ff wat info: ze is aan de oude kant en ze is heel dik, ze beweegt de laatste tijd niet meer veel (rennen etc.) en ze trilt een beetje en knort een beetje…

gaat ze dood? wat moet ik doen :frowning_face:
alvast bedankt…

Ik ben bang dat ze niet zo heel lang meer te leven heeft…

Awhhh :frowning_face: Misschien kan je naar de dierenarts gaan ?

Dierenarts bellen?

owh :frowning_face:

Als ze oud is heeft ze misschien niet lang meer, MISSCHIEN.
Je zou eventueel naar de dierenarts toe kunnen maandag. Misschien lijdt het wel en is het beter als het een spuitje krijgt.
Het konijn van mn nichtje had namelijk maden en is uiteindelijk ook ingeslapen.

Hoe oud is je konijn?
Als hij echt al op leeftijd is dan zijn dit wel een beetje de eerste verschijnselen van zijn einde. In denk dat je het beste ervoor kan zorgen dat hij zich op z’n gemak voelt. Gewoon lekker veel stro (of zaagsel wat je ook hebt) en wel gewoon eten en drinken geven. Eventueel lekkere groenten of snoepjes…

Hij plast/poept nog wel gewoon of ook niet?

ja misschien wel maar m’n ouders denken dat ze toch dood gaat dus willen ze niet langsgaan bij de dierenarts… :frowning_face:

Dierenarts is wel heel duur, tenminste, dat vind ik.

Sterkte!

Tja, als ze al oud is en een aantal dagen niet gegeten heeft, kan ze dood gaan, maar is ze misschien ook wel ziek. Overgewicht is sowieso niet goed voor een konijn.

ik weet niet, hij zit bijna de hele dag op dezelfde plek, maar ik denk het niet.

Ons konijn is al rond de 9 jaar en het is wel normaal dat ze dan wat minder gaan eten op die leeftijd.
Ik zou echt naar een dierenarts gaan, als ze ziek is en pijn lijd is ook sneu.

Waarom bel je trouwens niet eerder de dierenarts als je merkt dat hij niet meer eet en drinkt?

ja, dat zei m’n moeder ook, dat het door al het vet kwam.
ik vind het zielig voor haar maar ze heeft een mooi leven gehad…

Waarom neem je ze dan niet vast, dan kan ze toch nog eventjes bij jou zijn… :frowning_face:

heb ik al gezegd, m’n ouders willen geen dierenarts bellen.

Heeft je konijn ook geen wond? Of bloed ergens? Want dat is in ieder geval nooit goed.

Mijn konijn is zelf 10 jaar geworden en was op het laatst ook heel slapjes en bewoog / at en dronk bijna niet meer.
Als je het toch niet helemaal vertrouwd kun je altijd nog de dierenarts bellen voor de zekerheid…

Veel sterkte!

ik bezorg 'm nog wel een leuke tijd zolang ie nog heeft :frowning_face:

:sob::muscle:

Bedankt voor de reacties allemaal!
Ik laat nog weten of het goed komt of niet…