Stempels zelf maken?

Hoi hoi!

Ik vroeg me af wie er hier nog meer zelfs stempels maakt, met een gutsje en gummen
Ik doe dit namelijk, en als er dus iemand anders is kunnen we misschien info uitwisselen en misschien zelfs wat foto’s

Ook als je stempelen leuk vind hoor ik het graag :slightly_smiling_face:

Kusjes van mij
XXX

Een jongen uit mn klas heeft een stempel bij een winkel besteld zodat hij de koffiekaartjes kan stempelen en zo gratis koffie heeft :flushed:

Wow, zo kan het dus ook :grinning:

<3 stempels maken, zo’n fijne bezigheid!

Welke gummen gebruik jij daarvoor?

Dat hangt een beetje van het gewenste effect af. Ken je linoleum? In principe is dat natuurlijk veel te hard maar er is ook een variant (die zijn vaak lichtblauw of roze achtig) speciaal om stempels uit te gutsen. Maar dat is best wel duur en dat heb ik er niet altijd voor over.

En in dat soort gevallen gebruik ik goedkope grote stempels bij de action vandaan of deze van de hema zijn ook fijn:

Welke gebruik jij graag? :slightly_smiling_face:

Ik gebruik eigenlijk nooit linoleum, vind ik te duur :slightly_smiling_face:
Ik gebruik gummen van de Action, vooral die van 28 cent zijn fijn, er zijn ook van die grote, in het roze en blauw, die heeeeeel fijn zij. Kosten 49 cent die grote. Dan heb je nog een pakje van 4, ook 49 cent, maar zijn wat kleiner, leuk voor logo’s en tekstjes. je hebt ook van die prinsessen gummen, zijn heeeel dun, maar zijn geweldig als je alleen de lijnen doet, kosten 30 cent ofzo, voor 5 geloof ik.
Maar als ik bij een andere winkel gummen tegenkom, neem ik ze ook mee

Wat voor tekeningetjes maak je?

Ik heb de van de Hema al heel vaak gezocht, maar kan dat spul nergens vinden :hammer:

Jammer eigenlijk

@Afraidtobeme

Ja het is wel heel fijn dat van de hema… ze zijn namelijk best dik. Verder gebruik ik ook vaak die van de action. Al had ik laatst een gum die gewoon de inkt weigerde te pakken… Echt heel zonde.

Ik probeer altijd een beetje op de seizoenen in te spelen voor de afwisseling :slightly_smiling_face:. Dus kastanjes, bladeren, dennenappels etc Jij?

Dat had ik ook meerdere keren, tot ik erachter kwam waardoor het komt. Als je je gum uitpakt, moet je goed kijken of er plakrandjes op zitten, de wikkel zit een beetje op de gum geplakt, die kant moet je dus niet gebruiken, dan pakt de inkt niet. Als je de volgende keer een tekening erop zet moet je goed naar het plastic stukje op de gum kijken. Als het goed is kan het dan niet meer gebeuren :slightly_smiling_face:

Dat doe ik ook, nu maak ik vooral Kerst en Halloween stempels, maar in de zomer maak ik vaak bloemen, bomen en vrolijke dingen
Maar ik maak ook veel stempels van wat ik leuk vind, bijvoorbeeld Doctor Who stempels, of Star Trek
Dat is ook wel leuk :slightly_smiling_face:

Welke inkt gebruik je voor te stempelen?

Ik heb toevallig een 3D printer en het printen van stempels hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Stuur anders eens een berichtje naar info@epin3d.nl