Stemmingswisselingen.

Hee meiden,
Ik hoop dat jullie me met mijn probleem kunnen helpen.
Al bijna negen maanden lang gebruik ik de Microgynol30 anticonceptie pil.
En ik heb al een ernstige tijd last van erge stemmingswisselingen, hebben hier meer meiden ervaring mee?
Ik ben van plan om binnenkort aan de Yasmin anticonceptie pil te gaan,

• zijn er meiden die deze pil gebruiken, en vinden jullie deze pil goed?
  • is het waar dat je afvalt van deze pil?

Alvast bedankt.

nee, ik heb hem ook maar geen last van :slightly_smiling_face:

Ja ik wil die misschien ook. Is die ook tegen puistjes? Want dan word hij wel vergoed als het goed is.

Iedere soort pil wordt in nederland toch vergoed tot je 20ste ofzo?

Ik ben ook aan de pil sinds 1,5 maand (ik weet niet precies welke pil) maar ik ben nu al 2 kilo aangekomen en ik heb echt heel erg last van stemmingswisselingen. Vorige week was ik bijna depressief en deze week ben ik echt té vrolijk.

Nou ja ik heb nu de merkloze versie van de diane pil, en die heb ik eigenlijk tegen puistjes, dus is het eigenlijk een medicijn en niet zo zeer een anti-conceptie middel op de eerste plaats.
Die word dus wel vergoed. Alleen ik heb die al zo lang(6 jaar) en hij boekt ook niet geweldig veel resultaat.(mijn puistjes zijn nog steeds niet weg en ik heb amper zin in seks en word amper opgewonden en dat is gedeeltelijk aan die pil te danken)

Niet elke pil wordt vergoed, er zijn anti conceptipillen waarbij een eigen bijdrage wordt gevraagd. Meestal (extra) lichte, maar wel veilige, pillen.
Bijv als je gevoelig bent voor depressie, stemmingswisselingen of gewoon niet veel hormonen nodig hebt ivm lichte mentruatie.

Ik slik nu 2 weken Stediril en heb ontzettende last van stemmingswisselingen, de afgelopen dagen zelfs tot depressief aan toe.
Ook heb ik erg last van hoofdpijn, nog meer mensen die deze pil gebruiken ?

Stediril is het zelfde als microgynon30 alleen dan een andere naam. Dus waarschijnlijk kun je dan beter een lichtere pil nemen…?
Ik had diane maar daar werd ik depri van dus nu heb ik micro30/stediril

.

Ik heb die pil 6 jaar lang geslikt en heb op het begin niks ervan gemerkt.
Pas de laatste paar jaren kreeg ik stemmingswisselingen in mijn stopweek en mijn libido ging erg omlaag.
De dokter heeft mij toen geadviseerd om de pil 3 maanden door te slikken en dan 1 stopweek te houden, zo had ik dus maar 1 keer in de 3 maanden last van stemmingswisselingen ipv elke maand en het is niet schadelijk voor je om de pil 3 maandjes door te slikken.
Dat heeft toen wel een tijdje geholpen, maar ben uiteindelijk toch helemaal gestopt met de pil om andere redenen.