Stemmingswisselingen door pil?

Hoihoi,

Ik zit sinds een tijdje aan de pil. (levonorgestrel/ethinylestradiol, 0,150 mg/0,030 mg)
Nu merk ik dat ik de laatste tijd wat vaker neerslachtig ben, en ik heb ook vaak last van stemmingswisselingen. Eerst was ik altijd heel makkelijk en nuchter ingesteld, maar nu kan ik soms zó onredelijk reageren dat ik niet echt het gevoel heb dat ik nog mezelf ben.
Zou dit aan deze pil kunnen liggen?

Ja, dit staat ook in je bijwerkingen van je pil als het goed is!

Dat zou kunnen. Als het niet binnen de eerste 3 strips over gaat (veel bijwerkingen verdwijnen na die tijd) kun je vragen om een andere pil.

Dat zou heel goed kunnen. Ik heb er bij diezelfde pil zelf ook last van en ben daarvoor naar de huisarts gegaan om te wisselen van pil. De 1ste was de yasmin, deze beviel met ook niet zo goed. Nu heb ik de trigynon, deze is wel iets beter dus ik houd het daar maar op voorlopig :wink:

Dit heb ik ook heel erg! Ik ben nog steeds van plan om binnenkort langs de dokter te gaan voor een andere pil.

Ik had eerst de nep-versie van de Diane en ik werd er zoals jij zegt neerslachtig en depressief van. En nu jij zegt ‘zo onredelijk redeneren dat ik me afvraag of ik mezelf wel ben’ vraag ik me af of mijn huidige pil wel goed voor me is, blegh

Ik denk dat dit in het algemene pil topic moet?

Maar ik ben zelf ook vaak down door m’n pil. Heb ook nog eens een vrij zware pil en de huisarts geeft me maar geen andere, helaas…

Hee, dit zou makkelijk kunnen. De pil heeft verschillende bijwerkingen zoals stemmingswisselingen maar ook een lager libido of hoger dan normaal.

Ik zit nu al 2 jaar aan de zelfde pil die jij gebruikt en heb er nog steeds last van!

Succes!

Bedankt voor de reacties! Ik ga kijken of ik binnenkort een afspraak met de huisarts kan maken om van pil te wisselen.

Dat topic heeft zoveel pagina’s dat ik bang was dat ik geen reacties zou krijgen. Dacht dat het zo wat makkelijker en sneller zou gaan
Maar wat raar dat je huisarts je geen andere pil wilt geven…?

Ja ik heb er helaas ook heel erg last van gehad en daarom ook gestopt met de pil, ik had ethinylestradiol/levonorgestrel sandoz 0,02/0,1 mg

Hier had ik ook last van, maar bij mij is het ook weer overgegaan. Ik kreeg ook last van eetbuien en dat is ook gewoon overgegaan. Je lichaam reageert op de hormonen die je binnenkrijgt, dus het is niet gek.

Dat heb ik ook gehad met die pil. Ik ben er toen na die drie maanden proeftijd mee gestopt en heb een andere pil gekregen.

Dit is echt eng, ik wou een soortgelijk forum posten. Maar je haalt echt de woorden uit mijn mond. Ik ben vaak down, heb last van stemmingswisselingen en ben echt overgevoelig. Eerst huilde ik echt niet zo vaak maar als mijn vriend zegt dat ie niet kan afspreken begin ik al te janken…
Maar ik heb ook epilepsie, kan het hier ook aan liggen?

Algemene piltopic.