Hoii
I have a problem.
Ik begin na de zomer met een Artiesten opleiding.
Daar ga ik wel zangles krijgen maar niet individueel dus ik stel mijn vraag hier wel even.
Ik kan heel hoog zingen op mijn kopstem alleen ik heb een stembreuk dus als ik van mijn buikstem naar mijn kopstem gaat zit er een niet zo logishe overgang in. Als je mijn kopstem hoort lijk ik een ander persoon die zingt dan als je mijn buikstem hoort. Volgen jullie het nog.
Nu heb ik 2 vragen. Vraag 1: weet iemand hoe je het bereik van je buikstem kan trainen om meer bereik te krijgen en om met nummers van bijvoorbeeld Demi Lovato niet telkens je stem breuk te hoeven laten horen. Mijn kopstem is trouwens nog niet echt getraind dus vrij kwetsbaar daarom is het bij sommige stevige nummers niet fijn om aan t horen.
En dan vraag 2: Heeft iemand tips om mijn stembreuk te verminderen en het te laten ‘helen’ Niet helemaal want dat zal wel onmogelijk zijn zonder zangles. Maar ik bedoel dat het toch beter in elkaar overloopt.
Ik hoop dat jullie mijn ‘vage’ uitleg begrijpen en mij misschien kunnen helpen.
xx
Ik heb hier trouwens een voorbeeld waar je mijn kopstem en buik stem in hoort misschien kunnen jullie er wat mee en is het dan duidelijker.