Stem kwijt....

Help help! Ikben vorige week verkouden geworden, en zaterdags natuurlijk uit, maar ik heb daar blijkbaar zo hard lopen schreeuwen dat ik de volgende dag schor was. Maandag had ik helemaal geen stem meer en kon ik alleen nog maar fluisteren, ik weet dat fluisteren nog slechter is voor je stem, maar aangezien ik moest werken kon ik niet anders. Vandaag is me stem geen haar beter als gister…

Weet iemand misschien iets waardoor ik sneller me stem terug krijg.
Ik gebruik al strepsils en drink thee met honing, lepeltjes honing… Het werkt niet! :cry:

Gewoon je mond houden, lijkt mij het beste. :wink:

Probeer anders eens waterijsjes

• niet praten
  • warm water met geperste citroen en suiker drinken

Goh heerlijk die geneesmiddeltjes… Ik las ook al over heet water met zout drinken… Naja t is het proberen waard.

misschien een drankje ofzo van de dokter? ;$

gelukkig raak ik nooit me stem kwijt hoe hard ik ook schreeuw en doe! ;$

Niet praten?
En je ziek melden van werk?

daar moest je toch mee gorgelen?

Iets kouds drinken/eten lijkt mij in ieder geval geen goed idee. Je stembanden zijn spieren, en net als de anderen spieren in je lichaam moeten die ook warm worden gehouden om goed te kunnen werken.

Gewoon keelmedicijnen en uitproberen welke werkende stof het beste helpt… En verder gewoon helemaal je mond houden. Ik zing voor m’n brood, en van mijn coach mag ik ook de hele dag niet praten zodra ik maar een enige vorm van schor ben.

Isla! Dat helpt heel goed, kun je bij de etos wel halen!

Gewoon niet praten. En die middeltjes proberen ja. En veel water drinken. Is de enige oplossing.

Ik weet nog dat ik toen naar een concert van Lily Allen was, en zij was ook superziek. En zij dronk dus warm water, met citroensap en honing. Dat scheen te helpen. :slightly_smiling_face:

Ja idd, dat zag ik later ook, gelukkig had ik het nog niet geprobeerd haha. Ik zal morgen fv dat islamoos halen, op Google zeggen veel mensen dat! Maar denk toch dat niet praten het best is…

Ik zou even naar de dokter gaan als het na een tijdje nog is, mijn vriendin had hetzelfde en bleek keelontsteking te hebben :wink: