Stem kwijt, tips?

Hallo lieve meiden van girlscene,

Mijn stem is helemaal weg nu wat kan ik het beste doen, zodat het zo snel mogelijk beter is?

xx

Rust geven aan je stembanden (oftwel, zo min mogelijk praten) en veel water drinken.

Maak warme thee, eet honing, keelsnoepjes, ijs? Als het niet terug komt, even langs je huisarts (maar ik neem aan dat het wel terug komt)!

Beterschap (?)! :sob::muscle:

Rust nemen, veel water en thee drinken en niet alsnog willen praten terwijl je het niet kan. Meestal is het bij mij dan snel weer over als in een dag of twee.

En rust en water inderdaad!

Dank jullie wel voor de tips!
Had vanmiddag inderdaad al thee met honing gehad.
Maar rust was ik inderdaad vergeten, heb vandaag m’n stem veel te veel gebruikt terwijl er nauwelijk een stem was :frowning_face: Nja, ik ga toch maar rustig aan doen…

Niet fluisteren! Dat maakt het alleen maar erger want dan komt er teveel lucht bij je stembanden en dat droogt het uit.
Gewoon niet praten en je stembanden warm houden door thee e.d.
Meer kun je helaas niet doen.

Oh en ik vind honingdrop altijd heel fijn maar ik heb geen idee of het daadwerkelijk helpt of het gewoon placebo effect is haha :stuck_out_tongue:

Groene thee of kamille thee met honing (veel honing). En veel water drinken!

Heeft eigenlijk ook wel te zien waarom je stem weg is. Heb je hard staan roepen/schreeuwen of ben je verkouden? Of is dit random (als dat kan)?

Haha jaa (honing)drop, honing en thee zijn allemaal fabeltjes dat het goed werkt. Het is gewoon fijn :stuck_out_tongue: