Stellingen

geeft voor en tegen argumenten voor deze stellingen

1. Als een werknemers zich ziek melden, zijn de eerste twee dagen voor eigen rekening.

2. Als ik een miljoen euro in de loterij win, stop ik meteen met werken.

3. Een werkloze moet elke baan accepteren. Ook als die ver onder zijn opleidingsniveau is.

1. Nee werknemers kunnen er niks aam doen dat ze ziej zijn
    2.ik stop niet met werken want thuis zitten is niet leuk
  2. Als jij word ontslagen bij bijvoorbeeld de bank. En je moet bijvoorbeeld op een school gaan schoonmaken is dat wel onder het niveau en ik vind dat je daar niet voor Moet kiezen want wie weet krijg je een betere baan aangeboden.
  1. Nee, je kunt er niks aan doen als je ziek bent.

2. Nee, want een miljoen euro kan ook op raken dus je moet zowieso nog wel wat verdienen.

3. Als ze rood staan op de bank wel. maar als ze gewoon genoeg geld hebben kunnen ze beter wachten tot ze een betere baan aangeboden krijgen.

1. Als een werknemers zich ziek melden, zijn de eerste twee dagen voor eigen rekening.
    Voor: Werkgever maakt geen verlies omdat hij een arbeidskracht tot beschikking heeft.
    Tegen: Werknemers gaan ziek naar hun werk zodat ze niet hoeven te betalen. Daardoor kunnen andere mensen in het bedrijf ziek worden.

Voor: ///
    Tegen: Miljoen euro raakt eerder op dan je denkt.

3. Een werkloze moet elke baan accepteren. Ook als die ver onder zijn opleidingsniveau is.
    Voor: Ja je moet onderaan beginenn, voor de werkgever profiteert dan ook want die kan een werknemer met veel kennis goed gebruiken terwijl hij er minder voor moet betalen.
    Tegen: //

Tegen: pas bij langdurige ziekte vind ik dat er echt veel strenger gecontroleerd moet worden, er zitten ook vaak mensen thuis die al beter zijn of in ieder geval kunnen werken
Tegen: Het hangt sowieso af van mijn leeftijd en of ik mijn baan leuk vind, maar ik zou het geld eerst op de bank zetten en nog een paar jaar doorwerken.
Bij langdurige werkeloosheid ben ik voor deze stelling, als men pas ontslagen is vind ik dat ze niet elke baan hoeven te accepteren.

nee, kun jij er wat aan doen als je 40 graden koorst hebt? en je kunt er ook niets aan doen als je 6 weken in het gips zit als bouwvakker dus ik vind dat het gewoon betaald moet blijven.
    nee, want van een miljoen euro kun je niet de rest van je leven leven. ook niet als je in een goedkoop huurhuisje zit. en zowiezo zit je dan maar de hele dag binnen, want als je jezelf wil entertainen kost dat weer geld en dan is je geld weer zo snel op. dus nee.
    ? kweenie wat ik hierover denk.