Stelling; zonder condoom

Stel je hebt een een vrij lange relatie, al meer dan een jaar bijvoorbeeld. Je weet dat je vriendje geen SOA’s heeft & jij pakt altijd je pil. Vind jij dat je het dan zonder condoom kan doen ja/nee? Waarom?

Ja, ik vind van wel. De pil is betrouwbaarder dan het condoom en als je zo lang een relatie hebt en ook daadwerkelijk hebt getest of een van jullie misschien een SOA heeft, dan vind ik dat dat prima kan. Als je het wilt, dan waarom niet (:

Ja. Je vertrouwt hem en het is veilig, dus waarom niet?

Als je gewoon netjes de pil slikt en als jullie allebei een test gedaan hebben en jullie weten van elkaar dat je geen soa’s hebt én dat je niet met een ander naar bed gaat dan kan dat echt prima hoor!

Ja. Er is altijd een inimini kans dat je zwanger wordt, maar die is er met condoom ook.

Ik vind wel dat je het daar met je vriend over moet hebben. Wat als je zwanger wordt? Van mijn part kies je voor abortus, als je er maar over hebt nagedacht voor het zo ver is… want dan is helder nadenken vaak ver te zoeken. :slightly_smiling_face:

Daar heb ik het over gehad met mijn vriend, en we waren allebei akkoord dat ik het dan zou laten weghalen. Ik wil nog een toekomst, ik wil studeren en ik zit niet te wachten op een kind. Hij al helemaal niet dus dat zit wel prima. (:

Ja. Ik doe het zelf ook. Bovengenoemde argumenten gelden ook voor mij.

Dat deel “lange relatie” maakt voor mij niet uit. Als je maar zeker weet dat je geen van beide een SOA hebt de pil goed geslikt wordt, dat is voor mij genoeg om het zonder condoom te doen. Natuurlijk is het ook van belang dat je weet dat je elkaar kunt vertrouwen (niet vreemdgaan), maar dat is naar mijn idee logisch als je een relatie had.

-

Ik doe het soms… meestal als ik hem ‘echt’ wil verwennen omdat hij natuurlijk zonder veel meer voelt : )

Dankjewel voor jullie positieve reacties! Veel van mijn vriendinnen vonden het vreemd dat we het zonder deden, maar op zich vind ik het wel gewoon kunnen.

Ik vind het zonder ook fijner, haha. Ik vroeg me wel iets af, als je in je stopweek bent van je pil, maar je bent nog niet ongesteld, zou je het dan eventueel zonder kunnen doen of moet het dan wel echt met? Want ik doe het voorlopig altijd met in dat geval, maar als het geen kwaad kan zonder zou dat wel fijner zijn.

Haha, dat is wel het handigste xD

Ik doe het zonder condoom, maar ik slik wel de pil. Dit puur omdat condooms best duur zijn en je daarvoor veel leukere dingen kunt doen. Als je de pil goed en regelmatig slikt, hoort er niks aan de hand te zijn. (Als je beide geen SOA hebt)

Als je hem voor 100% vertrouwt zou ik het ook doen :slightly_smiling_face:
Voel je je er toch niet helemaal gerust bij, laat je dan door hem en anderen ook niet overhalen om het zonder condoom te doen. Het blijft jou lichaam natuurlijk :slightly_smiling_face:

Aan de ene kant wel, aan de andere kant niet. Je weet niet 100% zeker of hij te vertrouwen is.

Ja.
Ik slik zoiezo de pil altijd, al 5 jaar lang zonder ooit vergeten te zijn. mijn vriend heeft een soa test laten doen en ik heb gewoon een ontzettende schurfthekel aan condooms. alleen de geur al. Ik heb bijna 1,5 jaar een relatie met hem.

Als men beide veilig is en de pil op de juiste wijze wordt ingenomen kan het prima zonder condoom.