Stelling voor Maatschappij - jullie mening?

Hoi! Ik heb volgende week vrijdag een debat voor maatschappijleer. We krijgen dan een stelling en moeten die beargumenteren. Ik ben vóór de stelling. Een ander meisje uit mijn klas is tegen.

“De Wallen moeten worden opgedoekt”.

Wat vinden jullie van de stelling en waarom?
Denk aan criminaliteit, drugshandel, vrouwenhandel, tegen de wil in enz.

X!

Ohja, het doet er niet toe wat mijn mening is. Ik ben het namelijk niet helemaal met deze stelling eens, persoonlijk. Maar ik heb dit gewoon opgekregen.

O, dit vind ik leuk!

Ik ben tegen de stelling, op voorwaarde dat er strenge regels komen en goed voor de veiligheid van de prostituees word gezorgd. Ten eerste moeten de vrouwen meerderjarig zijn en het vrijwillig doen. Helaas is dat laatste erg lastig te bewijzen. Ik vind dat de vrouwen eigenlijk zelfstandig moeten werken zonder een pooier, zodat ze zelf hun grenzen kunnen aangeven. Ik denk dat wanneer de Wallen worden opgedoekt de illegale prostitutie meer zal worden, omdat het dan tenslotte niet meer legaal is. De prostitutie zal altijd gewild blijven. Als de Wallen weg is zal de prostitutie niet opeens gaan stoppen, alleen zie je het niet meer zo erg op straat in Amsterdam.

Ze moeten het gewoon legaliseren tot op beperkte hoogte, net als drugs. Al is het volgens mij al legaal, maar ik ben niet helemaal op de hoogte van de wetten.

Maar het zal denk ik geen verschil maken of de Wallen er wel of niet is. Wil je naar de prostitutie gaan, dan is er altijd een mogelijkheid. Als je iets wilt, dan kun je het krijgen. Legaal of illegaal. Als er strenge straffen op prostitutie komen zullen enkele mensen afgeschrikt worden, maar de die-hards zullen zich toch niet laten stoppen.

Helaas heb ik een ideaalbeeld dat niet bereikt zal worden, puur omdat het niet mogelijk is.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad!

Ik vind van niet.
Meiden/vrouwen staan daar welliswaar niet allemaal vrijwillig leuk te doen, maar het grote gross wel.
De andere vrouwen, verdienen hiermee, het is hun werk en legaal, zonder vele rare praktijken.
Ben van mening dat we het zo tot één buurt brengen en vrouwen niet hoeven te tippelen langs de wegen. Zo hebben ze nog enigzins controle en de politie overigens ook.
Natuurlijk doek je de illegale praktijken niet op als je de Wallen specifiek behoudt, maar het scheelt een hoop illegale troep en taboe.

Ik zou in plaats van hoer wel prostituee zeggen, klinkt wat vriendelijker.

Haha je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Ik meld het alleen even :slightly_smiling_face:

Ik ben het met je eens. Als de wallen worden opgedoekt heb je minder kans op pooiers. Waarschijnlijk hebben veel mannen meer geld die ze dan ergens anders aan uit geven. Ook zijn er waarschijnlijk minder illegalen die daarvoor naar Nederland gehaald worden. De drugshandel zal minder worden dus zal er meer ruimte komen in de afkickklinieken waardoor daar minder geld van de overheid naar toe hoeft. Is dit genoeg of nog meer?

Graag gedaan hoor, En je hebt natuurlijk gelijk;)

Ik denk dat ze het niet op moeten doeken. Nu weet de politie waar ze zitten en kunnen ze alles makkelijk controleren. Er is zelfs een vakbond, die er voor zorgt dat de prostituees goed behandelt worden.
Als je het illegaal maakt, gaan ze toch wel door maar dan wordt het juist erger omdat er geen controle op zit en het overal verspreid zit.