[Stelling] Troonswisseling is verspilling van geld

Zelf ben ik niet echt een fan van het koningshuis maar ik kan er mee leven.
Maar wel vind ik het belachelijk dat in deze tijd van bezuinigingen er enorm veel geld uitgegeven wordt waar wij verplicht aan moeten meebetalen!

5 miljoen, dit is nog niet het precieze bedrag.

Hoe denken jullie hier over?

Eens. Er zullen vast wel mensen zijn die het speciaal vinden, maar het boeit me echt geen ene fuck. Ik vind koninginnendag (of vanaf volgend jaar koningsdag) sowieso een bullshit dag.

Ik heb echt een zware afkeer tegen het hele koningshuis en vind dit dus ook belachelijk dat het zoveel geld gaat kosten terwijl de rijen bij de voedselbank steeds langer worden

De andere kant is dat het geld ook naar veel bedrijven gaat en voor de horeca etc. is het natuurlijk wel goed.

5 miljoen is in de hele begroting toch niets. Wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben, maar veel maakt het ook niet uit. Ze kunnen het koningshuis beter afschaffen of die mensen een STUK minder geld geven om een beetje het symbool van Nederland te liggen vertegenwoordigen.

Wat het koningshuis doet voor Nederland is heel goed. Laat ik dat wel zeggen.

Ik weet niet hoe die 5 miljoen besteed wordt dus daar kan ik niets over zeggen.
Wat ik dan wel gehoord heb (hart van Nederland?) dat Willem per jaar 8 miljoen euro gaat verdienen. Ga weg!!!
En dan mag hij ook nog op onze kosten naar het buitenland vliegen om daar zaken te gaan doen.

Zij hebben geld genoeg ja. Wij niet :") Dus ja voor ons is het verspilling want geld want ik vind niet dat we er veel aan hebben,.

De troonswisseling is ook een enorme boost voor de economie dus ik vind het prima. Vijf miljoen is echt niet zo heel veel hoor. De meeste dingen die in de begroting staat kosten veel meer geld.

Ja, pure verspilling. Ik snap dat de troonwisseling een bijzondere gebeurtenis is, en dat mag van mij wel gevierd worden hoor. Maar het kan ook veel kleiner, dat vind ik veel meer gepast in deze tijd. Ookal weet ik dat die 5 miljoen bijna niets uitmaakt op de begroting…, besteed 4 miljoen ervan aan de daklozen in Nederland en je maakt veel meer mensen blij, denk ik dan.
(En ik vind aan koninginnedag zelf vind ik ook helemaal niets, op zich een gezellige dag met de marktjes maar wat voor nut zo’n dag nu heeft?!?)

Ik vind best dat de troonwisseling gevierd mag worden, het is natuurlijk wel een feestelijk iets waarbij stil gestaan moet worden. En al het geld dat dan wordt uitgegeven, zorgt deels ook wel weer voor meer bestedingen bij bedrijven en de horeca, dus het brengt ook wel weer goede dingen. Maar zo groots als het nu gevierd wordt, vind ik in deze tijd niet echt gepast. Sowieso vind ik dat er best wat bezuinigd mag worden op het koningshuis, iedereen moet het nu met minder doen, waarom zij dan niet?

Volgens mij heb je met 5 miljoen euro enkel de basis dingen zoals het afhuren van de kerk, beveiliging etc. Met 5 miljoen kan je het echt niet ‘groots’ vieren. :’)
Daarnaast is het dus ongeveer even veel geld als in 1980.

Ik vind het wel jammer dat er zoveel geld aan uitgegeven wordt terwijl ze hadden gezegd dat niet te doen, maar verder heb ik er echt niets tegen.Ik denk persoonlijk dat het meer geld oplevert dan dat het gaat kosten hoor. Die evenementen met Konginnedag verdienen dik en denk eens aan alle horeca die supergoed draait op zo’n dag als deze. Dat levert echt hartstikke veel op en is goed voor de horeca bedrijven waar het toch al slecht mee gaat. Daarnaast is het ook gewoon een gezellige dag die best eens een beetje gevierd mag worden ook al is het dan crisis.
Nogmaals, ik vind het jammer dat ze eerst gezegd hebben dat ze niet zoveel geld zouden uitgeven en het nu toch doen (zeg het dan ook niet) maar het bedrag zelf heb ik niet zo heel veel moeite.

Idd een beetje belachelijk. Beatrix eraf, papiertje tekenen, Willem-Alexander op de troon zetten en that’s it. Wuiven vanaf het balkon kost je eigenlijk ook niks.