Stelling: Top 2000 dit jaar goed of slecht?

Hoi all op de laatste dag van 2011 :stuck_out_tongue:

Ik luister nu al dagen lang naar de top 2000, maar het valt me op dar er voornamelijk oude liedjes in staan. De nieuwste tot nu toe is Paradise volgens mij. Ik weet niet of ik die top 2000 wel zo goed vind, en van de top 10 daarin. Wat vinden jullie?

Alvast happy new yeaaaar!

Ik luister het juist voor de ouwe liedjes. Het is gewoon een lijst voor de classics. Ik vind trouwens dat Paradise er nog niet in moest staan en adele ook niet. Maja de luisteraars mogen zelf stemmen. Heb er in ieder geval weer van genoten.

Ik luister ook voor de oude muziek. De nieuwe muziek die ik leuk vind staat er toch bijna niet in.

En al die klassiekers bezorgen me gewoon kippenvel.

Tuurlijk, die oude nummers zijn gewoon het best =]
Maar wel ziek dat Adele in de eerste 30 er 4 keer in staat. Niet dat ze slecht is ofzo.

Ik vind het juist leuk dat er veel oude muziek in staat. Over het algemeen vind ik dat er wel goede muziek in de lijst staat, ik heb dit jaar ook gestemd. Maar ze zouden echt een regel moeten maken dat nummers die minder dan 3 jaar oud zijn er niet in mogen.
En ik snap echtectecht niet waarom I gotta feeling van BEP op 188 staat :’)

Ik vind de top 2000 dit jaar wel goed eigenlijk, zoals elk jaar wel. Vooral de laatste 200 nummers: prachtig!

Ik vind het juist leuk dat er zoveel oude liedjes instaan! Ik vind dat nieuwe liedjes het eerst moeten verdienen er in te komen, want dat je 2 weken op nummer 1 staat in de top 40 wil niet zeggen dat het een goed nummer is.

Ik geniet echt van de top2000, luister het altijd als ik thuis ben en word helemaal blij als er een gouwe ouwe langs komt die je lekker kan meebleren.

Daarnaast verandert de top2000 niet echt veel jaarlijks, dus dit jaar goed of slecht is een beetje een rare vraag. Top2000 in het algemeen goed of slecht? Sowieso goed!

Weetje wat ik nog het ergste vond, gisteren ochtend kwamen allemaal mooie liedjes en ineens komt BRUNO MARS. @$%^#%&$ hoe kan hij hoger staan denk ik dan.

*Dit wordt getypt door een Coldplay-fan* Paradise is geen bijzonder goed nummer en had nooit in de Top 2000 mogen met veel betere Coldplay-nummers eronder.
Ook Adele staat er ziek vaak in. Rolling in the Deep verdient de plek wel, maar Someone Like You op 6 snap ik echt niet hoor…
Omdat er gestemd wordt denk ik dat veel mensen die niet zoveel ‘oude’ muziek luisteren snel neigen naar nieuwere nummers en dat daardoor zulke nummers er zo hoog in komen.

^ net(nouja wel weer even geleden) kwam fix you, dat vind ik dan wel weer verdient.

Nooooooooo Bruno Mars?

Dat heb ik echt de hele tijd. Dan komen er 10 geweldige nummers achter elkaar, en opeens dan een liedje van een flut artiest en dan zit ik echt zo :’|

Ja, op 400 nog wat als ik het mij goed kan herinneren. Daardoor kwam er een rolling stones lied en the beatles…

Ik vind het zo jammer dat er zoveel top 40 liedjes in staan. Natuurlijk zijn het goede liedjes, maar de top 2000 zijn echt klassiekers.

Ik moet toch zeggen dat ik vind dat the scientist er heel verdiend in staat, ben echt fan van dit nummer en vind het zo ontzettend mooi!

Ik ben het totaal met je eens. Ik vind wel dat Paradise er in mocht staan, als je kijkt naar de rest van de nieuwe nummers erin, maar niet zo hoog met de kwalitatief betere nummers achterlatend.
Als je kijkt, volgensmij heb ik ergens gelezen dat 40% van de stemmers onder de 20 was, dus ja, dan is deze uitslag aan de ene kant vrij logisch.

The Scientist was er net op, die is wel terecht hoog. :slightly_smiling_face:

mua, mua

Nummer 320 en 432 -__-

Nirvana had wel wat hoger gemogen wat mij betreft.

sommige lliedjes zijn echt leuk, sommige niet…