Stelling : "Seks hoort bij een relatie"

Omdat ik de soort van discussie in het “Meer dan 4 jaar samen en geen…” topic wel interessant vond.

Waarom wel/niet en zou jij het kunnen?

nee
je kan ook van elkaar houden en liefhebben zonder seks. er zijn ook a-seksuelen die een relatie hebben maar geen seks, is dat dan geen echte relatie ? vind ik niet

Nee

Het maakt het misschien intiemer, maar het is niet perse nodig.
Er zullen vast ook veel bejaarden zijn die het niet meer kunnen doen, en die hebben dan toch ook alsnog een relatie (:

En bij jongeren is het misschien ‘apart’ om geen seks te hebben, maar er zijn ook aseksuelen en mensen die het om andere redenen niet doen, maar die zijn wel gewoon samen

Moeilijk. Aan de ene kant niet, want je kan ook heel goed van elkaar houden en om elkaar geven zonder seks te hebben. Maar aan de andere kant, seks voegt wel zeker wat toe aan je relatie. Je geeft je toch op een bepaalde manier bloot en vertrouwt diegene een bijzonder deel van jezelf toe waardoor het vertrouwen in elkaar en de band die je hebt sterker en groter wordt.
Dus ja, voor mij hoort seks bij een relatie en ik zou geen seksloze relatie willen, maar ik kan me goed voorstellen dat 2 aseksuelen een geweldige relatie zonder seks kunnen hebben.

Niet altijd, maar in mijn relatie zou ik het niet kunnen missen. Voor mij hoort het er wel echt bij. En ik geef ook eerlijk toe: als ik een vriend zou hebben die geen seks wil of kan hebben weet ik niet of ik dat vol zou houden.

Ik vind niet dat seks per definitie bij een relatie hoort. Zo heb je ook mensen die aseksueel zijn, of nare ervaringen met seks hebben. Voor hen is seks helemaal niet fijn, maar ze kunnen daarentegen wel van iemand houden. Voor mij persoonlijk zou ik niet de hele relatie zonder kunnen, maar als ik iemand zou treffen die het het eerste jaar (of iets dergelijks) bij knuffelen wil houden, zou ik dat er wel voor over hebben. (mits ik helemaal verliefd op die persoon ben)

Ja, ik vind persoonlijk van wel. Ik denk dat seks een relatie ook kan breken. Goede seks maakt een relatie niet beter, slechte seks kan je relatie zeker wel breken. Ik denk dat je pas het ‘toppunt’ in je relatie kan hebben als je ook een fysieke relatie met elkaar aan kan gaan. Of je hier nou voor of na je huwelijk doet laat ik in het midden.

Echter denk ik wel dat seks een grote frustratie kan zijn in een relatie. En wat voor gelovigen geldt die onthouden is dat je naast geen seks voor het huwelijk officieel ook een chaperonne moet hebben en niet alleen met zijn tweeën mag zijn. Dat doet volgens mij ook lang niet iedereen, maar als je je streng aan je geloof houdt heb je ook een extra frustratie dat je niet eens alleen met elkaar mag zijn.

Nee. Ik vind dat je prima een goede relatie kunt hebben zonder seks.

Nee hoeft niet, als je daar allebei geen behoefte aan hebt, waarom wel? En ik denk dat het bij de TS van dat topic over 4 jaar relatie zonder sex ook meer ging over het ontbreken van communicatie/het gevoel dat er meer achter zit

Perfect verwoord!

Ja, daar ging het vooral om de communicatieproblemen, maar er begonnen bepaalde leden over het al dan niet seks hebben in een relatie en daarom vroeg ik het mij af.

OT : Ik vind trouwens niet dat seks bij een relatie hoort, maar ik denk dat ik het zelf, persoonlijk niet zou kunnen volhouden zonder.

Ik vind wel dat seks wel bij een serieuze relatie hoort, uiteindelijk. In principe vind ik het ook iets wat je alleen maar met je partner kan doen. Bovendien vind ik juist dat je door seks nog intiemer bent en dichter bij elkaar, dat vind ik fijn en dat gevoel zou ik niet willen missen.
Niet dat het per se binnen een bepaalde tijd moet, misschien zelfs pas na het huwelijk voor sommigen, maar als je de ware hebt gevonden en je blijft bij diegene voor zover jij weet altijd, is dat dan niet degene waarmee je seks wilt? (Tenzij je voor altijd maagd wilt blijven en geen kinderen wilt).

Niet dat je zonder seks geen relatie kunt hebben, maar dan zouden ze het allebei niet moeten willen. Want als de één het wel wilt en de ander niet kunnen ze elkaars behoeften niet volledig bevredigen. En hiermee bedoel ik ook niet dat als de jongen het wilt en het meisje er niet klaar voor is dat het dan alsnog moet, nee. Ze moeten er allebei klaar voor zijn, maar ik vind wel dat de jongen (of andersom) moet weten of die dag ooit zal komen of niet.

Nee absoluut niet. (ik iig niet maar ik wil sowieso geen relatie meer maar als ik die wel zou hebben dat wil ik absoluut geen seks.)

Nee. Vooral in het begin van een relatie vind ik dat het prima kan zonder seks. Ik denk dat het ook erg van je leeftijd afhangt. Ik heb tijdens mijn relatie bijvoorbeeld nooit seks gehad en miste het ook niet. Ik was/ben zelf 17 en die jongen was net 19. We waren er gewoon beide nog niet aan toe om seks te hebben maar hadden verder wel een prima relatie. Als ik ouder ben, ga ik er vast anders over denken maar nu denk ik er zo over.

Ik ben het met bovenstaanden eens. Je hoeft geen seks te hebben om een relatie te kunnen hebben. Persoonlijk zou ik zelf niet snel een relatie aangaan zonder seks.

Ik vind van wel. Als je geen seks hebt, is je vriend toch maar gewoon een vriend. Ik vind seksuele aantrekkingskracht een must bij een relatie. Als ik dat niet heb, dan is er gewoon niets meer dan vriendschap in mijn ogen. En je kan je natuurlijk ook seksueel aangetrokken voelen tot iemand waar je niet van houdt, maar bij mij bestaat een relatie uit drie zaken: vriendschap, verliefdheid/houden van én seksuele aantrekkingskracht. Als 1 van die 3 er niet is, is er voor mij geen relatie.

En ja, bejaarden hebben heel weinig seks, maar dat zijn dan ook mensen die dat vaak niet meer kunnen. Ooit in hun leven hebben ze wel seks gehad met hun geliefde en hebben ze hun seksueel tot elkaar aangetrokken gevoeld.

Nee, je kunt prima een goede relatie hebben zonder seks.

Hm, ik heb vorig jaar geleden geloof ik een documentaire gezien waarin bleek dat dit juist helemaal niet waar was :'D Je zou het niet verwachten, maar ouderen die seks kunnen hebben die hebben dat waarschijnlijk ook. En mogelijk zelfs meer dan bijvoorbeeld jouw ouders.

Haha serieus? Ik had ooit eens gelezen dat ouderen boven de 80 gemiddeld 1 keer seks per jaar hebben. Maar goed, dat zijn wel echt bejaardenbejaarden natuurlijk en de meerderheid daarvan zal ook gewoon niet kunnen. Maar het lijkt me inderdaad wel logisch dat àls je seks kunt hebben zonder pijn aan je gewrichten of iets aan je hart ofzo, je dat ook doet. Bejaarden zijn ook maar mensen.