Vinden jullie oudere muziek beter of omgekeerd ?
Of is er geen verschil.?
In elk ‘tijdperk’ heb je goede en shitty muziek dusja, over het algemeen niet zo veel verschil. Al denk ik wel dat vroeger de kwaliteiten van de zanger belangrijker waren omdat er toen nog niet zo gefoefeld werd met autotune, en ik heb ook het gevoel dat het uiterlijk van de artiesten steeds belangrijker wordt.
Ik luister het liefst oude muziek, maar nu wordt er ook wel goede muziek gemaakt. De goede artiesten zijn helaas meestal niet zo bekend.
Vroegâh werd er net zoveel shit muziek gemaakt als nu.
Alleen door het vergaan van de tijd worden alleen de memorabele en goede artiesten overgeleverd aan ons.
Nee, want Demi Lovato was er vroeger niet.
Dit ligt toch aan de voorkeur van mensen of niet? Het ligt er maar net aan waar je van houdt.
Ik luister bijna uitsluitend naar “oude muziek”, maar dat is puur wegens smaak. Ik zou nooit opperen dat muziek uit vroegere tijdperken beter is dan de muziek nu, alhoewel ik de huidige productie van de muziek (zo vreselijk veel autotune dat je als een robot klinkt) wel vreselijk. Tegenwoordig mag niets meer natuurlijk klinken (enkele uitzondering daargelaten) en dat vind ik jammer.
Maar zoals er al gezegd is: er zijn altijd goede en slechte muzikanten, dat heeft weinig met de tijd waarin je leeft van doen.
Wanneer is muziek oud?
Zowel tussen de ‘oude’ en ‘nieuwe’ muziek zitten goede en slechte artiesten/bands.
Ikzelf luister zowel naar muziek uit de 70s/80s als muziek die bij wijze van spreken gisteren uitgebracht zou kunnen zijn. Al moet ik er wel bij zeggen dat de ‘populaire’ muziek van tegenwoordig niet veel soeps is. Je zou bijna kunnen zeggen dat je zowat al een top 40 hit hebt,als je wat knopjes indrukt en een matige zanger(es) wat in een microfoon laat blaten en er vervolgens tig effecten overheen gooit.
Zoals iedereen al zegt, elk tijdperk heeft zo z’n goede artiesten, net als z’n slechte artiesten.
Je had vroeger legendes, maar nu ook. Alleen zijn het nog geen legendes.
Al luister ik liever naar muziek van vroeger.
Bij beide zitten goede en slechte artiesten. Bovendien verschilt de muzieksmaak per persoon
Dat verschilt per persoon en volgens mij werd er vroeger ook gewoon slechte muziek gemaakt dusja. Al waren er toen geen hoerenclipjes wat muziekvideo’s moesten zijn.
Ik denk niet dat de muziek nu beter of slechter is dan vroeger, misschien wel anders. En wat er inderdaad al gezegd is, alleen de goede muziek blijft bewaard, die kennen mensen nu nog, waardoor sommige mensen denken dat er vroeger alleen maar dat soort muziek werd gemaakt. Maar dat is natuurlijk niet zo, vroeger werd er net zo goed slechte muziek gemaakt, net zoals dat er nu ook genoeg goede artiesten zijn.
Dat ligt aan de artiest, en je muzieksmaak vind ik.
Wat iedereen zegt.
Wel vind ik dat tegenwoordig vooral de kutliedjes in de top 40 komen. En tegenwoordig word alles zo overspoelt met effecten en stem vervorming dat je niet eens meer hoort of een artiest goed is of niet.
Ben het eens met dat er vroeger net zo veel slechte muziek was als nu, maar ik moet wel zeggen dat ik denk dat mensen vroeger gemiddeld wel een betere smaak hadden dan nu, en dat de betere muziek bekender was. Tegenwoordig moet je voor echte kwaliteitsmuziek wel buiten de top 40 kijken meestal, vroeger was dat naar mijn idee minder.