Stelling: Op forums zitten meer introverte dan extraverte

Ik ben extravert in 't echt, maar dat idee dat hier veel introverte mensen zitten heb ik ook wel. Gewoon, door verhalen die hier allemaal staan enzo.

ben ik wel mee eens

Altijd, als in: iedereen op fora is introvert?

Goh, ik vind het dubbel. Ik kan mezelf eigenlijk niet als introvert of extravert omschrijven. Zit er ergens tussenin. Ik heb eerlijk gezegd nogal een hekel aan het kotjes denken want mensen zijn veel te complex om in twee vakken ingedeeld te worden.
Ik denk eerder dat verlegen mensen rapper op een forum gaan zitten omdat ze liever zo hun problemen kwijtraken. Maar introvert is niet meteen gelijk aan verlegen. Heb net nog een goed artikel erover gelezen:
http://www.guardian.co.uk…he-world-needs-introverts

Haha ik ben ook erg extravert, maar er zijn genoeg meiden die zich hier heel anders voordoen dan hoe ze zijn in real life.

Dat idee heb ik ook heel vaak :’)

Maar ik heb wel iemand gemeet en zij is juist heel extravert. Daar word ik zelf dan ook wel extraverter van moet ik zeggen :’)
Van mezelf ben ik wel heel introvert. Ik wil wel extraverter worden op zich, maar ik heb op dit moment niet de juiste mensen om me heen om me meer mezelf te laten zijn denk ik. Dat klinkt eigenlijk best wel als een slap excuus eigenlijk. Maar ik denk wel dat het tot op een bepaalde hoogte aan je omgeving ligt hoe open je bent en ik heb niet het idee mensen goed te kennen die me echt zouden accepteren.

^Je moet dat artikel eens lezen… We leven in een wereld waar het negatief gezien wordt om introvert te zijn en zulke mensen zich moeten forceren. Het kan zijn dat het aan je omgeving ligt, maar het kan ook gewoon zijn dat je nu eenmaal wat meer gesloten bent dan anderen. En dan doe je er toch wel goed aan dat te accepteren dan je in alle bochten te gaan wringen om iemand te worden die je niet bent…

In mijn geval klopt de stelling zeker en vast. Maar ik denk niet dat het een algemene waarheid is of zo.

Nou nee, ik denk niet dat dat het helemaal is. Bij die gs-er die ik toen gemeet heb ben ik denk ik ook wel extraverter omdat zij oprecht geïnteresseerd is in me, en dat idee heb ik bij bijna niemand. En zij kent me denk ik beter dan de meeste mensen puur om de dingen die ik toen in onze slow geplaatst heb, omdat ik dat soort dingen sowieso niet kwijt kan bij de mensen in mijn directe omgeving.
Bij mensen waarbij ik dat niet heb probeer ik inderdaad geforceerd extravert te zijn, omdat ik niet denk dat ze me accepteren als ik wel extravert zou zijn en wel echt dingen met ze zou delen. En als ik introvert ben zouden ze me al helemaal niet accepteren omdat het ze gewoon niet interesseert of ik nou problemen heb of niet. Dus zit er niets anders op dan doen alsof ik extravert ben.

Maar ik zal het artikel wel lezen.

Edit: Ik herken mezelf eigenlijk wel heel erg in de eigenschappen van introverte mensen. Maar ik blijf erbij dat mensen je ook deels zo maken, door het niet accepteren ervan.
Dit dus:

[i]If you’re an introvert, you also know that the bias against quiet can cause deep psychic pain. As a child you might have overheard your parents apologise for your shyness. Or at school you might have been prodded to come “out of your shell” – that noxious expression that fails to appreciate that some animals naturally carry shelter everywhere they go, and that some humans are just the same. “All the comments from childhood still ring in my ears, that I was lazy, stupid, slow, boring,” writes a member of an email list called Introvert Retreat. “By the time I was old enough to figure out that I was simply introverted, it was a part of my being, the assumption that there is something inherently wrong with me. I wish I could find that little vestige of doubt and remove it.”

Now that you’re an adult, you might still feel a pang of guilt when you decline a dinner invitation in favour of a good book. Or maybe you like to eat alone in restaurants and could do without the pitying looks from fellow diners. Or you’re told that you’re “in your head too much,” a phrase that’s often deployed against the quiet and cerebral.

Of course, there’s another word for such people: thinkers. [/i]

Nou, nee. Ik ben een diehard forumbezoeker en ik ben eigenlijk heel extravert.

Ik ben introvert, maar met vrienden, familie of mensen met wie ik aardig kan opschieten ben ik extravert, maar moet ik oppassen dat ik niet teveel stomme dingen ga doen. Want ik schaam me altijd als ik heel uitbundig ben. Ik hoor vaak van mensen dat ze juist of feestjes extravert zijn maar ik word juist introvert op een feestje.
Ik denk dat een forum net als het echte leven gewoon een mengeling is van mensen

Ik ben echt heel erg extravert. Volgens mij kom ik soms best wel in de buurt van een attention whore, misschien zien sommige mensen mij ook wel zo :’)

dat hoeft niet persee, ik ben redelijk introvert.

Als ik alleen maar naar mezelf kijk dan vind ik me geen van beide. Ik zit er een beetje tussenin. Maar ik geloof wel dat er in het algemeen meer introverte op het forum zitten dan extraverte.

Ik ben nogal introvert. Daarvoor was ik echt extravert, heel makkelijk met praten en ik had een hoop vrienden. Nu… Ik weet niet wat er is gebeurd de laatste jaren. Maar de laastste paar maanden gaat het weer de goede kant op, ik heb wat vrienden op school gemaakt die niet bij mij in de klas zitten en ik heb mensen hier van het forum gemeet (van het algemeen asia topic), dat ging heel goed. Ik vind de sfeer van een forum gewoon fijn, dat je mensen kan ontmoeten zonder ze echt te kennen. Dat ik niet kan oordelen over uiterlijk.

Ik ben in RL echt extreem extravert, terwijl ik hier veel introverter ben. Geen idee hoe het komt trouwens…

Dit. Ik persoonlijk ben ook eerder introvert maar ik zie dat niet als iets negatiefs. Het is niet omdat ik wat stiller ben en niet constant de aandacht op zoek, dat ik geen mening heb. Thuis en bij m’n vriendinnen ben ik dan wel extravert en dat vind ik prima zo, ik accepteer het gewoon dat ik wat meer gesloten en mysterieus ben. Mensen moeten dat ook maar doen.

De rest van mijn familie is extravert terwijl ik introvert ben. Komt omdat ik niets meer vertrouw. Maar voor de rest is het niet iets negatiefs denk ik.

Dat denk ik ook. Ik ben zelf ook introvert. Daarom vind ik het zo fijn om op een forum te kunnen praten, dan hoef ik mensen niet in het echt te zien, dat scheelt gewoon veel energie. Ik vind twitter/facebook ook goede social media daarvoor, dan kan ik wel gewoon sociaal bezig blijven maar dan hoef ik niet met iemand samen te zijn.

Klopt, terwijl introverte mensen ook onwijs belangrijk zijn.