Stelling: Op forums zitten meer introverte dan extraverte

Stelling: Op forums zitten meer introverte dan extraverte personen

ik heb zelf het idee dat dit altijd is :’)

Wat jullie?

Ik vind eigenlijk dat als je een stelling ‘opent’ en je je mening neerzet, je die ook moet beargumenteren.

Ik denk dit ook altijd. Maar eigenlijk weet ik niet of dat zo is. Ik ben zelf gemiddeld (introvert en extravert, ligt aan bij wie ik ben). Maar ik denk wel dat introverte mensen eerder contacten zoeken via internet ja.

Ik ben erg extravert, dat weet ik zeker:)

Dit. Ben zelf wat meer introvert maar ligt er idd aan bij wie ik ben idd.

haha ja daar heb je een punt. ik denk dit vaak, omdat iemand die niet heel sociaal is ook makkelijker achter de pc kruipt en zich met dit soort dingen bezighoud dan een heel extravert persoon. Daarbij heb ik altijd een beeld van een te druk sociaal leven met teveel vrienden die toch geen tijd heeft voor uitgebreid forum gedoe. dat zal naar mijn idee nooit een bekende forummer worden op girlscene. Misschien denk ik te zwart wit. Kan ook!

Ik denk niet dat er meer introverte dan extraverte op fora zitten. Ik denk wel dat introverte mensen vaak meer TIJD aan fora (of een ander online medium) besteden.

Ik vind zelf dat ik heel erg veranderd ben. Ik was vroeger altijd heel introvert, tot ik in de bovenbouw kwam en ik ook al een tijdje op een forum had gezeten waar ik veel vrienden van had gekregen. Toen werd ik steeds socialer. Intussen ben ik ook een beetje tussenin, het hangt heel erg van de situatie af hoe ik ben.

wat is introverte en extraverte hahahaha?

Hangt van de omgeving af of ik introvert of extravert ben eigenlijk.(:

Nouja, ik weet niet wie en hoe de personen buiten forums zijn, en ik bezoek ook geen andere forums, maar het gedrag op dit forum is meestal wel uitgesproken en er zijn types die zoveel posts hebben dat ik ze niet verdenk als sociale personen. En die personen zijn juist in elk geval op dit forum extravert en zijn niet bang voor een discussie enzovoorts.
Mensen op forums uiten sneller hun mening en dat laten ze ook merken, ik denk dat veel mensen dat in het echte leven niet doen.

Ikzelf formuleer me hier veel beter dan ik doe in rl en Facebook, Twitter, MSN. Ik zou niet zo praten behalve voor school ofzo, dus ik herken het wel een beetje.

Zo denk ik ook!

Er zit niet echt verschil in waarschijnlijk. Maar mensen die echt erg extravert zijn enzo hebben vaak een drukker leven (volgens mij). En dan hebben ze geen tijd om op het forum te gaan.
Bij mij hangt het ook wel van de omgeving af of ik introvert of extravert ben. Maar bij mij is het gewoon raar ik ben bijna altijd of heel introvert of helemaal mezelf en dan zeg ik gewoon wat ik denk enzo :stuck_out_tongue: (Maar dus meestal introvert bij onbekenden)

Ik zit veel op dit forum, maar ik ben heel extravert. Ik heb onzettend veel vriendinnen, praat makkelijk met iedereen en ik heb een bruisend en druk sociaal leven. Toch ben ik hier graag, mede natuurlijk omdat ik moderator ben, maar ook omdat ik het hier gezellig vind.

Vind het ook altijd best apart dat de een zo makkelijk praat en een ander dat helemaal niet heeft. Zo grappig eigenlijk dat mensen zo verschillend zijn (maar toch ook weer niet :’)) Als je daar over na gaat denken… Alleen dat is misschien weer iets voor introverte mensen xD

hahha ja klopt, ik vind dat ook heel vreemd!

Hmm ik weet dat veel mensen dat denken. Maar ik ben eigenlijk allebei, tegenwoordig wat meer extravert. Ik moet zeggen dat ik met meetings echt verbaasd was over de extraverte personen.
Dus ik denk eigenlijk allebei, wat je zegt van achter dat pc kruipen klopt op zich wel.
Maar voor mij is dit meer erbij, ik heb wel vriendinnen en een vriendje en werk ect. dit is gewoon er naast.

Er zullen vast meiden zijn die voornamelijk hier zitten en voornamelijk hier vriendinnen hebben. Zo was ik geloof ik ook 3 jaar geleden.

Maar die zitten denk ik toch ook op andere sites, zoals tumblr enzo denk ik.

Er niet echt een antwoord op denk ik.

Ik denk het wel, ik ben zelf best introvert en ik vind het makkelijker om via forums of msn te praten dan in het echt, omdat er hier altijd wel iemand is die hetzelfde leuk vindt of in dezelfde situatie zit, en in het echt is dat meestal niet zo. En ik kan gewoon rustig de tijd nemen om te formuleren wat ik wil zeggen.
Maar er zijn natuurlijk ook extraverte mensen die forummen en introverte mensen die helemaal niet forummen.

Ligt aan het soort forum eigenlijk, maar ik denk het over het algemeen wel.

Geen idee, ik ken zelf drie mensen die hier zitten en alle drie zijn ze gewoon heel spontaan. Ik zelf ben dat ook wel.

Vroeger was ik wel introvert maar nu ben ik zeker wel extravert, teminste zo vind ik het haha