Stelling: One-nightstands kunnen nooit uitgroeien tot een gezonde relatie

Hallo girls!

Vroeger geloofde ik heilig dat het onmogelijk was om een relatie te ontplooien uit een one-nightstand, maar overlaatst biechtte een vriendin op dat haar (inmiddels 4 jaardurende) relatie was begonnen met één “passionele” nacht. Ik was eigenlijk stomverbaasd, want zij leek de perfecte relatie te hebben en zoiets had ik nooit van haar verwacht.
Hierdoor begon ik er meer over na te denken. Is het dan toch mogelijk om een relatie op te bouwen uit een one-nightstand? Of is mijn vriendin gewoon een uitzondering?

Wat denken jullie ervan? Misschien zijn er wel ervaringsdeskundigen?
(Overigens heb ik het hier over one-nightstands met iemand die je nog niet (goed) kent, want volgens mij is het nog anders als je eens met een vriend in bed beland. )

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar buiten topics puur over one-nightstands kon ik niets vinden. En ik vrees dat als ik mijn vraag in zo een topic post, ze al snel genegeerd zal worden.

Het kan wel, denk ik… Maar het zijn dan wel de schaarse gevallen, volgens mij.

Het is niet onmogelijk. Maar meestal hebben beide mensen bij een one-nightstand dat ze niks vast willen, en zal dit ook niet uitgroeien tot een relatie. Maar niets is onmogelijk natuurlijk.

Ik denk dat het wel kan.

Het kan wel, maar ik denk dat het zelden gebeurt.

Dit inderdaad. Eerst komt dan de aantrekkingskracht en daarna komen de gevoelens, in plaats van allebei tegelijk. In ieder geval, zoiets stel ik me er bij voor.

Ja ik! Heel toevallig eigenlijk. We hadden elkaars nummer en het bleek heel gezellig om met elkaar te kletsen. Uit eindelijk kwam van t een t ander en zijn we gaan daten.

Je moet het niet verwachten. Als het gebeurt is het denk ik puur toeval, maar het kan dus wel.

Nou blijkbaar is het niet onmogelijk he. Beetje zinloos dit dus. Want de een gaat toch zeggen van wel, en de ander weer van niet. Terwijl er dus levende bewijzen zijn dat het wel kan. Het ligt aan zoveel factoren.

Haha, ik heb twee serieuze relaties gehad, en alle twee zijn begonnen met een one-night stand. De een heeft 2,5 jaar geduurd en met de ander woon ik nu samen. Dus ik ben het levende bewijs dat het wel kan. Overigens is het met een paar van mijn vriendinnen hetzelfde vergaan. Dus in mijn buurt is het niet eens zeldzaam:’)

Waarom zou het niet kunnen?

Ik denk zeker dat het mogelijk is. Je moet alleen niet een one-nightstand hebben in de hoop dat er een relatie uit zal groeien. De meesten zullen geen one-nightstand hebben met de intentie een relatie te beginnen, maar meer omdat je simpelweg zin hebt in seks.