Stelling: "Nederland moet de doodstraf herinvoeren"

De stelling luidt: [fgcolor=#5E0B0B]“Nederland moet de doodstraf herinvoeren”
[/fgcolor]
Ben jij hier voor of tegen?
En waarom?

Ik begin zelf wel: Ik ben voor, sommige misdaden zijn in mijn ogen zo erg dat alleen de doodstraf in mijn ogen de juiste straf is. Hierbij denk ik aan onderandere seriemoordenaars en mensen die kinderen verkrachten etc… Deze mensen verdienen het in mijn ogen niet meer om te leven.

Ik ben tegen, als je iemand z’n leven zo vergalt dat je de doodstraf zou moeten krijgen, moet je juist lijden. Anders ben je er te makkelijk van af!

Ik weet het niet.
Aan de ene kant wel, omdat gevangenen leven van het belastingsgeld van werkende Nederlanders.
Aan de andere kant niet, want ik vind een leven lang in de gevangenis moeten zitten een ergere straf dan er meteen maar vanaf zijn.

Ik ben tegen want die mensen leren daar helemaal niets van. Al het slecht in de wereld kan je niet uitmoorden om er van af te zijn want dan ben je nog wel even bezig. Daarentegen vind ik wel dat nederland zwaardere straffen moet opleggen en strenger moet zijn.

Ja dag. Debiel. Het gebeurd zat vaak dat mensen gestraft worden terwijl ze ‘t helemaal niet gedaan hebben, straks zijn ze dan al dood :’) En idd, ze zijn er dan veel te makkelijk vanaf.

Maar als iemand de doodstraf krijgt en achteraf blijkt dat deze persoon niks misdaan heeft, is er wel een onschuldig iemand vermoord. Ook verlaagt de maatschappij zich dan tot dat persoon, want in feite wordt er ook een moord gepleegd bij de doodstraf.

Tegen, die mensen verdienen straf, de doodstraf is maar an easy way out.

Tegen, las eens dat het even duur is als ons reguliere stelsel of zelfs duurder.
En in Amerika werkt het ook niet.(schrikt niet voldoende af)

Daar ben ik het mee eens, alleen de gevangenissen hier zijn zo goed ingericht dat het niet zo flut is om in te leven. Ik zou er never in willen leven hoor, maar er is gewoon een goed bed, een tv enz.

Tegen. Die mensen verdienen een echte straf.
En ik vind dat de mensen die die executies uitvoeren net zo zijn. Ze doen precies ´t zelfde als die moordenaars.

Tegen, de doodstraf is erger voor familie, de familie heeft niet fout gedaan toch?!

Ik ben ook tegen.
Zo komt die persoon er te makkelijk vanaf. Als die persoon in het hiernamaals geloofd en hij heeft in zijn ogen goed gehandeld (voorbeeld: terroristen) dan gaan zij in hun ogen naar een betere plek. Ze worden ze bijna beloond.
Een levenslange straf uit zitten is geestelijker veel zwaarder.
Ook als ze het weer zouden invoegen, zou jij diegene willen zijn die ze die spuit toebrengt? Ik niet. Echt niet. (dat wordt tegenwoordig toch met een spuit gedaan hè?)

Dittes.

Ik ben tegen. Sowieso vind ik het een beetje raar. Je krijgt de doodstraf (bijvoorbeeld) als je iemand hebt vermoord, en omdat je iemand hebt vermoord wordt je zelf gedood? wtf!
En er is een heel groot grijs gebied, wanneer verdiend iemand nu écht de doodstraf. En dan heb je inderdaad ook nog mensen die veroordeeld worden voor iets wat ze niet hebben gedaan.

Aan de ene kant denk ik; Nee, ze verdienen een hele lange straf.
Maar aan de andere kant denk ik; Ja, ze moeten gewoon van onze aarde afgegooid worden.

Lastig. Ik weet het niet. :’)

Ja idd, straks is diegene onschuldig. En lijden is erger inderdaad.

Ook ik ben tegen.

• Omdat je de persoon zelf hier niet mee “straft”, alleen zijn of haar nabestaanden worden hier het slachtoffer van;
  • Nederland wil van haar slechte reputatie af. De doodstraf invoeren helpt daarbij niet echt;
  • Zoals al gezegd is: De mensen die de executies uitvoeren zijn ook moordenaars;
  • Straks blijkt de persoon onterecht gestraft te zijn voor zijn daden (“Oeps… Probleempje!”).

De gene die het spuitje geeft is toch ook een moordenaar. Wie geeft hem het recht die persoon te vermoorden? (ja ok de rechter) Maar wie is hij om over andermans leven te bepalen. Sowieso vind ik doodstraf lastig. Stel het blijkt achteraf dat die persoon onschuldig is.