Stelling: Je uiterlijk (niet) veranderen voor de liefde?

Heey iedereen

Door een topic in de Liefde en Boys gedeelte kreeg ik een idee voor een stelling.

Zoals je in de titel al kan lezen is de stelling: Je uiterlijk (niet) veranderen voor de liefde?

Daarmee bedoel ik dus,
Is het acceptabel je uiterlijk te veranderen of je er in tegenhouden te veranderen voor je vriend(in)?

Bijvoorbeeld als je een piercing/tatoeage wilt maar jouw vriend(in) vind dat lelijk. Moet je het dan maar gewoon niet meer doen of gewoon doen als jij het wilt?

Ben benieuwd naar jullie mening! :slightly_smiling_face:

Nee vind ik niet. Als iemand tegen mij zou geen jenken dat ik niet meer tattoo’s moet nemen dan weet die persoon de deur hopelijk te vinden.

Wel vind ik dat je, als je het écht vreselijk vindt, het uit moet kunnen maken om die reden.

Als ik een tatoeage neem terwijl mijn vriend dit echt niet mooi vind, zou ik er nog wel eens extra over nadenken. Of ik me echt laat tegenhouden weet ik niet, maar zijn mening is wel belangrijk voor me. Ik weet bijvoorbeeld dat hij gek is op zwarte skinny broeken, dus draag ik met liefde eens een zwarte broek vaker als ik naar hem toe ga.

Daar tegenover staat bijvoorbeeld ook dat hij zijn stoppels scheert. Het lijkt hem wel vet een dikke baard te hebben, maar ik vind dit verschrikkelijk :’)

Weetje, mijn vriend en ik zijn hierin gelijk. We doen beide ons eigen ding, maar we respecteren elkaars mening wel. Zijn mening is belangrijk voor me, want hij is mijn beste vriend. Ik denk dan nog wel eens extra goed na voordat ik iets doe. Andersom is dit ook zo.

Hm ik vind het wel belangrijk wat mijn vriend van mijn uiterlijk vind. Ik heb bijvoorbeeld een tatoeage laten zetten, maar hij moest écht zeggen of hij hem wel mooi vond. Anders had ik hem nooit laten zetten.

Uit maken vind ik gelijk zo extreem.

Toevallig, wilt mijn man heel graag een tatoeage. Nou vind ik ze niet lelijk, maar ik zelf hou er niet van. Ik vind dat hij zelf mag bepalen of hij het wilt, maar als je in een relatie zit of getrouwd vind ik het wel netjes als hij/zij het overlegt met zijn partner en om haar/hem mening vraagt. Maar ik zal het niet verbieden het is niet ‘‘jou’’ lichaam.

Maar als mijn man weet dat ik het ‘‘heel erg’’ vind, zal hij het ook niet doen en andersom ook niet.

Mijn vriend wil ook niet dat ik een tatoeage neem, maar dat is mijn beslissing.
Ik heb hem echter wel wat ‘fashion advice’ gegeven, en daar is hij nu zelf ook heel blij mee.

Zolang je elkaar in je waarde laat is er niets aan de hand lijkt me.

Ik vind niet dat je daarover kan beslissen voor een ander. Tenminste, ik zou me er niks van aantrekken als ik een vriend had en hij vind een tattoo niet mooi. Jammer dan voor hem.

Maar er zijn uitzonderingen. Als iemand een doodshoofd in zn gezicht laat zetten of veel piercings in zn gezicht neemt of de naam van de ander mega groot op zn kont laat zetten, snap ik dat de partner het uitmaakt :’)

Dit, mooi verwoord en kan er eigenlijk niks meer aan toevoegen!

Dit precies.

In mijn vorige relatie wilde mijn ex altijd dat ik rokjes droeg en hakken (terwijl ik een knieblessure heb) en hij werd oprecht boos als ik een week geen hakken aan had gehad :’). Toen droeg ik wel eens hakken speciaal voor hem (terwijl dat dus helemaal niet kan met mijn knie).

Nu zou ik dat echt nooit meer doen. Vraag me wel eens af wat ik dacht in die tijd.

Ik heb dan geen vriend, maar ik denk er ook zo over.

Er rekening mee houden; ja
Dingen er voor laten; nee

We bepalen dit gewoon voor onszelf, zijn we immers oud genoeg voor haha. Hij wilde een baard laten staan? Dikke prima, veel succes ermee. Ik vind het leuk en ik heb er geen last van (ik heb laatst wel eens aangegeven dat zijn snor in mijn neus begon te prikken tijdens het zoenen, heeft hij verholpen :grinning_face_with_smiling_eyes: )

Zou hij iets van plan zijn, een tatoeage of een piercing ofzo, dan zou hij dat idee denk ik wel eerst bespreken met mij (“Het lijkt me wel leuk om…”). Andersom zou ik het ook wel doen, je wilt inderdaad toch weten wat je wederhelft ervan vindt toch?

Dit ja. Ik vond mijn ex zijn haar iets leuker als het langer was, hij vond het vervelend dus knipt hij het af. Dat accepteer ik ook gewoon.

Als ik iets wil zoals een tattoo of piercing dan doe ik dat gewoon. Het is mijn lichaam en ik bepaal hoe ik er uit zie. Zal der wel beter over na gaan denken, maar als ik er zeker van ben dan zou ik het gewoon doen.

Ik vind dat je zeker naar elkaar kunt luisteren en met bepaalde dingen wel een beetje rekening met elkaar kunt houden. Maar daadwerkelijk dingen laten omdat de ander het er niet mee eens is, nee.

Eigenlijk hetzelfde als hierboven al een keer is gezegd.

Mijn vriend en ik respecteren elkaars mening, maar we houden elkaar niet tegen en laten ons ook niet tegen houden. Ik wilde eigenlijk heel graag venoms (dubbele tongpiercing), maar mijn vriend gaf aan dat hij niet wel heel naar zou vinden tijdens het zoenen maar dat als ik ze echt wilde ik geen rekening met hem hoefde te houden. Uiteindelijk heb ik ze niet genomen omdat ik vond dat zijn mening ook telde en ik ze nou weer niet zo graag hoefde. Alleen er zijn ook dingen waarvan hij aangeeft van ik zou dat minder mooi vinden, maar die ik dan toch doe.

Vica versa trouwens. Hij heeft de bovenkant van zijn haar geblondeerd en ik val al sowieso niet op blonde jongens en vind dit al helemaal verschrikkelijk. Hij weet dat ik het echt niet mooi vind, maar hij weet ook dat ik vind dat hij het moet houden als hij het wil.