[stelling, je mening geven alsjeblieft? D:]

Ik meot voor school een betoog maken, en ik wou graag jullie mening weten op deze stelling.
Zouden jullie misschien kunnen zeggen of jullie het ee of onseens zijn emt deze stelling en waarom?

stelling: Leerling en leraar zouden dezelfde rechten moeten hebben qua hoe zij elkaar behandelen.

Bijvoorbeeld: op onze school mag de leraar een leerling uitschelden, maar als een leerling het doet, word deze geschorst.

Ik vind dat beide gelijk behandeld moeten worden maar dat de leraar ook de ‘bevoegdheden’ heeft, die een leraar nodig heeft. Bijvoorbeeld het ‘recht’ om mensen uit de klas te sturen. Ik vind wel dat leraren geen straffen mogen op leggen. Alleen een decaan of iets dergelijks.

ik vind dat ze niet dezelfde rechten moeten hebben… anders zou het niet werken op school (A)
Als bijvoorbeeld een leerling een leraar weg mag sturen wordt het wel heel raar in de les

Bij sommige dingen vind ik niet dat er dezelfe rechten moeten zijn. Want je komt op school voor je toekomst en er zijn wel mensen die daar de hele dag voor je op school zitten. Maar bij ons op school mag je bijvoorbeeld niet eten en drinken in de les. maar leraren wel. Dat vin dikd an weer nergens op slaan.

Ik ben het er wel oneens mee. Want bij mij op school worden de leerlingen vreselijk onrecht gedaan. Wij hebben het áltijd mis, de leraren hebben áltijd gelijk. Zelfs al ga je naar een ‘hoger functie’ wij krijgen altijd de schuld.

Dus ja, ik ben er eens mee.

Eeh nee daar ben ik het niet mee eens. Een leraar is nou eenmaal de meerdere, hij leert ons dingen, wij hem niet. Ik vind het geen goede stelling, sorry.