Stelling: Het is oké als je je kat/hond een trui aantrekt.

Wat vinden jullie?

http://i42.tinypic.com/ztfcko.jpg

Nee, ik kan me niet voorstellen dat zo’n diertje dat fijn vind.

Met carnaval vind ik het wel grappig, maar verder niet. Honden en katten zijn geboren met een vacht die ze warmhoudt, zo’n trui is dus overbodig.

Hier kan ik me wel rot om lachen http://www.youtube.com/watch?v=3DsaXfNgQZ4

^ Hahaha omg, ik schrok me dood. waanzinnig grote spin :'D

Maar nee dat is zielig en gevaarlijk.

Dieren hebben niet voor niets een vacht, dus een trui aantrekken is complete onzin.

Ik vind het zielig.

Dat (:
Alleen bv. bij een naaktkat zou ik het nog accepteren (maar dan wel niet met tierelantijntjes of te strak ofzo zegmaar, gewoon een comfy trui dan wel).

Ik vind het onnodig, al kan ik er soms wel mee leven. Als hier de vorst invalt hebben wij een truitje voor mijn hondje bij het uitlaten, omdat ze enorm kort haar heeft en het dus anders veel te koud voor haar is. En ze is best klein, dus vaak schuift ze ook nog met haar lichaam door de sneeuw heen. Maar verder vind ik het echt overbodig.

Ik vind het zielig, ze hebben niet voor niets een vacht.

Echt verschrikkelijk, maar nog erger vind ik dat ze honden ook nog schoenen laten aandoen.

ligt eraan, als het in de winter koud is hebben kleine honden met een korte vacht het soms heel koud zoals tekels met kort haar. Als je voor het uitlaten alleen een jasje aandoe zodat hij het niet koud heeft en hij het niet erg vind om een jasje aan te doen oké. Maar voor modeaccessoire en alleen omdat het baasje het leuk vind staan, nee dat vind ik zielig.

ik vind het zielig, maar in de winter lijkt het me wel handig voor een naakte kat, denk niet dat dat arme beestje de kou aankan.

Dit dus. Tenzij het echt noodzakelijk is maar alleen voor de mooi NEE.

Ik vind het echt heel zielig. Wanneer je het dan ook doet.

Ieewl. In de aanbevolen video’s, staat een video waarin je een hand ziet, waarin spinneneitjes waren gelegd, die eruit waren gekomen. Brr.

Verder ben ik het oneens met de stelling.

Bij katten vind ik het sowieso not done. Katten hebben een heel eigenwijs karakter en kunnen bijna niets aan hun vacht verdragen.

Bij honden vind ik het ook note done als het “voor de sier” is.
Maar ik heb bijvoorbeeld een heel klein, mager hondje (hij krijgt genoeg te eten hoor, en is al 11 jaar, dat is gewoon zijn bouw) en we gaan vaak met hem wandelen (hij is er dol op). Als het echt rotweer is en het vriest, dan moet ie wel zijn jasje aan. En dat is ook nodig, anders vriest mijn hond uit elkaar. En zeker als hij net van de hondenkapper komt. In zo’n geval kan het wel vind ik.

Bij sommige dieren moet het toch? Ik had dacht ik ergens een keer gelezen dat een bepaald soort hond in de winter sokjes aan moest, omdat de grond anders te koud was aan zijn pootjes. Kijk, dan is het logisch dat je je hond kleertjes aantrekt, dan is het gewoon nodig. Maar anders vind ik het echt zielig, dan kan zo’n diertje helemaal niet meer vrij bewegen, en heeft hij het waarschijnlijk heel warm… Ook zijn die kleertjes vaak ontzettend lelijk, dus alleen daarom al zou ik ze nooit aandoen bij mijn huisdier.

Als het super koud is en de hond heeft een dunne vacht, vind ik het eerlijk gezegd geen probleem. Maar als je een hond aankleedt alleen omdat jij het leuk vind, vind ik dat wel zielig ja.

Mijn hond was heel oud en mager omdat hij steeds diarree had (ja sorry voor de details). De dierenarts gaf ons als raad om hem een dik jasje aan te doen. Hij had echt heel veel kou. Hij heeft niet zo lang meer geleefd helaas maar door dat jasje was het toch nog iets comfortabeler voor hem.
Oh ja, het was een boxer en hij kwam enkel binnen als hij heel veel kou had en dat was dan ook maar voor 5 minuten om hem op te warmen. Dus hem binnenhouden was geen optie.