[stelling] Fake-account aanmaken om vriend te testen moet kunnen.

Fake-account aanmaken om vriend te testen moet kunnen.
  • Eens
  • Oneens
  • Anders/weet niet

0 stemmers

Naar aanleiding van onderstaand topic ben ik deze stelling begonnen. Ik weet zelf niet zo goed wat ik er van vind, want enerzijds kan ik mij ontzettend goed voorstellen dat wanneer je vriendje het vertrouwen eerder geschaad heeft, je benieuwd bent in hoeverre hij nu wel eerlijk tegen je is.
Anderzijds is het natuurlijk belangrijk om sowieso vertrouwen te hebben in je vriend, in de relatie…

Dus wat vinden jullie?

Dit topic:
http://forum.girlscene.nl/forum/liefde-boys/kan-ik-mijn-vriend-vertrouwen-317633.0.html

Oneens. Ik vind het achterbaks. Als je je vriend niet vertrouwd dan kun je hem ook gewoon face to face confronteren. Als je een nep-account gaat aanmaken ben je net zo bezig als je vriend mocht hij inderdaad vreemd gaan.

Ik weet het niet. Ik moet wel toegeven dat ik zo iemand wel ben als ik ergens achter wil komen en vooral als de relatie al beschadigd is en je het wilt weten dan kan ik me goed voorstellen dat je dit doet.

Twijfel. Ik vind zelf dat iemand zijn vriend hoort te vertrouwen, en als dat vertrouwen er niet is een relatie er ook niet echt kan zijn. Maar ik kan ergens begrijpen dat als je vriend eens is vreemd gegaan, jij hem hebt vergeven omdat je hem niet kwijt wil en hij zegt spijt te hebben… dat het dan wel een aanlokkelijk word om eens te testen of dit echt waar was, of dat hij van meerdere walletjes snoept. Maar zolang hij geen reden heeft gegeven om hem te wantrouwen, vind ik het een beetje paranoïde.

Ik vind het echt raar om zoiets te doen. Een keer een account van je vriend(in) checken omdat het lijkt alsof diegene vreemdgaat, oke. Maar nu lok je het zelf gewoon uit door onzekerheid.
Het is ook onmogelijk om alles wat een ander doet na te gaan, dus daar zal je toch echt samen over moeten praten.

hmm als je echt zware vermoedens hebt dat je vriend écht niet te vertrouwen is vind ik het wel kunnen want dan is het gewoon noodzaak, dan kun je het wel gaan vragen maar dan zou hij toch blijven liegen en zo kun je tenminste achter de waarheid komen. Maar zolang je geen vermoedens hebt echt niet doen krijg je alleen maar meer ellende van denk ik.

Ik vind niet dat je vreemdgaan zo uitlokt, als ik jou nu goed begrijp. Het is de keuze aan hem hoe hij er op reageert.

Er moet vertrouwen zijn in een relatie, maar toch snap ik het wel

Ik heb nu de behoefte om dat bij mn vriend te doen ugh
nietciteren

.

Nee, een relatie moet gebaseerd zijn op vertrouwen en openheid en als jij je vriend niet vertrouwt en er niet met hem over kan praten zit er dus sowieso al iets niet goed in je relatie, of hij nou echt vreemdgaat of niet.

Jawel, maar ik vind het echt niet oke om je vriend op zo’n manier uit te testen. Al helemaal niet als je berichten nog verder gaan over dat je vaker met hem wilt praten o.i.d. Als je je vriend al totaal niet vertrouwd, moet je nagaan of het je eigen onzekerheid is of dat je er met hem over moet praten en het misschien niet meer gaat werken.

Als je op een of ander manier een reden hebt om zoiets te doen (vriend die echt erg stiekem doet bijvoorbeeld) kan ik het begrijpen. Zomaar out of the blue kan ik het niet begrijpen. Waarom zou je eigenlijk :stuck_out_tongue:?

Als iemand dat bij mij zou doen, zou het trouwens ook echt klaar zijn. Toedeloe

maar die onzekerheid kan ook voortkomen uit zijn eigen gedrag. Het zou kunnen dat de jongen redelijk vaak bepaalde gedragingen toont die het meisje onzeker maken. 1+1= kijken of de onzekerheden terecht zijn

Nee, dit vind ik echt complete onzin. Waarom zou je zo veel moeite doen om je vriend uit te lokken, terwijl je ook een goed gesprek zou kunnen voeren of je relatie gewoon maar direct kan beëindigen als er zo weinig vertrouwen is.

In een relatie moet je elkaar vertrouwen. Als jij een fake account maakt en dus liegt, ben jij juist degene die niet te vertrouwen is.

Dan heb je ook geen achterbakse manier nodig om het uit te maken, lijkt me.

!!! ja precies, draai de situatie eens om. het is echt niet leuk om zo behandeld te worden :’)

Als ik een partner zou hebben en hij zou zoiets bij mij doen zou ik er geen seconde over nadenken om het uit te maken :’) wat is je relatie waard als je je partner niet eens vertrouwt. bah nee en mensen die zoiets goedpraten vraag ik me sterk vanaf wat er mis met ze is.

Ik vind het zelf ook niet echt kunnen. Maar stel, je vriend is vreemd gegaan. Er was drank in het spel, meneer heeft echt spijt, hij wil het beter met je maken, blablabla. Hoe dan ook, jij geeft hem een 2e kans. Je hebt hem vergeven, hoewel vergeten natuurlijk nooit kan. Op het moment dat het even wat minder loopt tussen jullie, komen de twijfels weer. Zal hij weer met het zelfde bezig zijn als toen? Bedriegt hij je nog een keer?! Ik kan mij voorstellen dat je het hier niet met hem over wilt hebben, want je houd jezelf voor dat er niks is en dat je spoken ziet. Daarbij wil je ook niet de jaloerse en wantrouwige vriendin worden en oude koeien uit de sloot halen, dus je houd je stil. Ik kan mij dan indenken dat dit een oplossing lijkt om je eigen twijfels weg te halen. Geen goede en verstandige oplossing, maar toch. Ik denk dan ook dat als meiden zoiets doen, het meer is omdat ze geen drama willen veroorzaken zonder dat ze het zeker weten, om hun eigen twijfels weg te nemen.

Alsnog, vertrouwen is de basis in een relatie. Maar ik kan mij indenken dat het zeer aanlokkelijk word bij bovenstaande scenario. Je wilt het niet uitmaken want je hebt hem vergeven, je wilt geen wantrouwige plakker worden, je wilt hem niet van iets beschuldigen zonder bewijs, en je wilt geen oude koeien uit de sloot halen. Maar vanwege ander gedrag dan normaal heb je toch twijfels, en je wilt aan jezelf bewijzen dat het nergens op slaat.