Stelling: Er is niemand vergast tijdens de 2e Wereld Oorlog.

Ik kwam zo tijdens mijn studieontwijkend gedrag een interessant stuk tegen over de tweede wereld oorlog en de concentratiekampen daar. De persoon die het schreef beweerde dat er nooit mensen zijn vergast in concentratiekampen. Ik lachte hem uit toen ik de titel las maar na het lezen werd ik nieuwsgierig. Op het internet kwam ik nog meer theorieën tegen.

Wat al deze theorieën zeggen is onder andere:

1. De ‘gaskamer’ in Auschwitz was eerst een badkamer. Je ziet duidelijk waar muren zijn weg gesloopt en waar ooit afvoerputjes zaten. Ook zitten er ramen en een hele dunne houten deur die niet eens afsluit in de kamer. Degene die de leiding kreeg over Auschwitz nadat alle mensen bevrijd waren heeft blijkbaar bevestigd dat de muren en al het sanitair eruit zijn gesloopt.
  2. De 4 gaten in het plafond van de gaskamer in Auschwitz, waar volgens de getuigen het gas door werd gegooid, zijn ook pas toegevoegd na de oorlog. De grote schoorsteen is zelfs niet eens aangesloten op een van de kamers.
  3. Het gas dat gebruikt zou zijn is nét sterk genoeg om 1 mens te doden, niet de 2500 die volgens de getuigen in een kamer zijn gepropt.
  4. Als het wel zo dodelijk zou zijn; het duurt uren voor het gas die kamer uit is en de lijken zouden kunnen weggevoerd worden, volgens getuigen werden er de hele dag af en aan mensen ingestopt.
  5. Volgens de getuigen werden er 3 mensen tegelijk in een 1 persoons crematie oven gestopt; dit past niet. Hij zei ook dat het 20 min duurde voor de mensen volledig waren verbrand; zelfs met moderne techniek duurt dit 3 uur.
  6. Volgens onderzoek hebben er nooit 6 miljoen joden in concentratiekampen gezeten.
  7. Er zijn nooit massagraven gevonden.
  8. Van de ruim 2500 bevrijde mensen zijn er maar 7 ondervraagd, zij zeggen allemaal hetzelfde.
  9. Alle confessions van Duitsers die meegewerkt hebben aan de vergassingen, komen van mensen die gemarteld werden.
  10. Alle lijken die gevonden werden zijn allemaal dood gegaan aan ziektes of verhongering.

En zo is er nog veel meer.

Note; Ik heb geen idee of dit allemaal van officieel onderzoek komt of dat de bronnen enorm betrouwbaar zijn, ik vond dit interessant en heb er wat over gelezen.
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die hier over gelezen hebben, wat jullie ervan vinden en wat jullie ervan denken. Ik probeer absoluut niet respectloos te zijn of wat dan ook, nogmaals, ik heb geen idee wat er echt gebeurd is want ik was er gelukkig niet bij.

Bronnen:
http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=8090

http://www.historiography-project.com/misc/biglie.html
http://books.google.nl/books?id=BfQoxsH9bbwC&pg=PA36&lpg=PA36&dq#v=onepage&q&f=false

1. Als het wel zo dodelijk zou zijn; het duurt uren voor het gas die kamer uit is en de lijken zouden kunnen weggevoerd worden, volgens getuigen werden er de hele dag af en aan mensen ingestopt.

Op een foto of whatever die ik zag hadden ze gasmaskers op toch?

1. Er zijn nooit massagraven gevonden.

Er zijn toch genoeg massagraven gevonden? :’)

Hoe dan ook, lijkt mij sterk als dat allemaal verzonnen zou zijn geweest. Als dat zo zou zijn, is er flink geknoeid in de geschiedenis. Maar nogmaals, ik denk het niet.

hhm wel nogal een gevoelig onderwerp.
Ik ben ook vaak pissig geweest op mensen die ik dat op internet zag beweren, maargoed kan er niks zinnigs over zeggen aangezien ik er ook niet bij was en me er nog niet in heb verdiept. Lijkt me heel onwaarschijnlijk, maarja dat 9/11 door de vs is bedacht leek me ook onwaarschijnlijk…
Maar zijn er volgens die theorieen dan ook minder mensen gestorven of gestorven door verhongering etc ipv gas?

revisionisten hebben hele boeken bij elkaar verzonnen, die neem je beter niet te serieus denk ik
uiten van negationisme is zelfs illegaal dacht ik

Volgens de getuigen werden er 3 mensen tegelijk in een 1 persoons crematie oven gestopt; dit past niet. Hij zei ook dat het 20 min duurde voor de mensen volledig waren verbrand; zelfs met moderne techniek duurt dit 3 uur.

Ik heb er ook geen idee van hoor. maar hierbij dacht ik, is het niet omdat het nu netter wordt gedaan? Kan me voorstellen dat je nu vrij gelijkmatig tot stof wordt verbrand en dat dat toen misschien op hoog vuur ging en minder precies oid.

moeilijk onderwerp dit.

En dat van er zijn geen massagraven spreek het verbranden een beetje tegen natuurlijk. Oke vind dit een beetje een te heftig onderwerp ook om zo over te discussieren denk ik

Ik denk zelf dat er wel degelijk mensen vergast zijn. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit verzonnen is!

Er zijn blijkbaar veel mensen die de ernst van de holocaust afzwakken.
(ik weet dat wikipedia geen goede bron is, maar een mooie opsomming)

‘‘De overwinnaar schrijft de geschiedenis’’, dat is zeker waar! Is al meerdere keren gebeurt dat het allemaal net wat heldhaftiger werd gemaakt, etc. Maar ik kan me niet voorstellen dat er daadwerkelijk niemand vergast zou zijn, en dat de ‘‘overwinnaars’’ dit hebben verzonnen om Duitsland nog slechter te doen lijken.

Ik heb me hier verder niet in verdiept, maar het enige soort ‘mensen’ die ik dit heb horen beweren zijn mensen die verder ook bijzondere citaten als ‘kankerjoden’ en ‘de wereld is pas goed als alle joden dood zijn’ hebben geuit (in mijn directe omgeving), dat vond ik een beetje jammer.

Maar geen massagraven gevonden? Volgens mij wel, toch? Er is mij trouwens verteld dat ze gingen ‘douchen’ en dan als de kranen opengedraaid werden, er gas uitkwam in plaats van water. Als dat zo is, zou het logisch zijn dat het als een badkamer overkwam (en er dus dingen zoals kranen uitgesloopt zijn). Ik weet dus niet in hoeverre dat waar is ofzo, dat heb ik dus eens gehoord van iemand dus geen bron :’)

Ik heb er ook niet echt een mening over ontwikkeld omdat ik de feiten niet sterk genoeg vond maar ik vond het interessant om te lezen wat ze zeiden.

Maar vreemd dat dat illegaal is, waar is onze vrijheid van meningsuiting gebleven…

Niet onbelangrijk:

In België en Nederland is het bagatelliseren, ontkennen of goedpraten van de Holocaust verboden. In Nederland heeft de Hoge Raad in 1995 (in de zaak tegen Siegfried Verbeke)bepaald dat Holocaustontkenning valt onder het discriminatieverbod en dus strafbaar is volgens de artikelen 137c en 137e van het Wetboek van Strafrecht. Regelmatig wordtdoor het Meldpunt Discriminatie Internet tegen bepaalde uitingen van revisionisme op internet opgetreden. Sinds 1995 kent ook België wetgeving waarin specifiek het ontkennenvan misdrijven tegen de mensheid of het ontkennen van de genocide door de nazi’s strafbaar gesteld wordt.

Lastige discussie ja.
Vind het lastig, want ja ik was er niet bij en ik heb ook geen familie die in een straf of concentratiekamp hebben gezeten.

Hmm, ik denk dat het lastig is om ooit echt te achterhalen wat er is gebeurd. Maar er zijn toch wel massagraven gevonden? En er is toch ook beeldmateriaal?
Ik heb me er nooit in verdiept, dus ik weet het verder ook niet precies. Maar ik denk dat het er ook weinig toe doet, feit blijft dat er mensen werden gemarteld en gedood, doet het er echt zoveel toe hoe dat is gebeurd?

Holy fuck, ik vind het eigenlijk echt niet kunnen dat ontkennen van de Holocaust strafbaar is. Het is toch logisch dat als er maar heel weinig mensen leven die zoiets hebben meegemaakt, de rest hieraan twijfelt o.i.d.?

oke persoonlijk vind ik dit vreselijk respectloos maar oke.

zullen wel moslims geweest zijn die dit zeggen sorry i’m not sorry. Vind het dan ook niet meer dan normaal dat het illegaal is om dit hardop te beweren.

Ik denk dat niet zozeer de gedachte hieraan of bijvoorbeeld een discussie hierover hebben strafbaar is, maar meer als je echt systematisch dit gaat ontkennen en het ook tegen alles en iedereen zegt of op internet verspreid niet mag.

Ik snap het ook wel een beetje denk ik, het is iets wat aangedaan is tegen een bepaalde bevolkingsgroep en mensen van een bevolkingsgroep voelen zich vaak verbonden met elkaar, wanneer die bevolkingsgroep dan iets heel ergs is aangedaan en anderen ontkennen dat dit heeft plaatsgevonden, kan dat voor die bevolkingsgroep denk ik ook heel pijnlijk zijn.

Er is genoeg beeld en geschreven materiaal uit de 2e wereld oorlog dat niks aan de verbeelding over laat…

Dat de gaskamers op badkamers lijken is toch ook fucking logisch? die mensen werd wijsgemaakt dat ze een douche kregen, pas vanaf het moment dat er gas uit het plafond kwam hadden ze door dat het geen douches waren.

oh en dit is zeker geen massagraf?

http://www.radioislam.org/nederlands/complete-feiten-over-de-holocaust/01bergenbelsen5go.png

er zijn genoeg massagraven gevonden, je bent wel enorm dom als je dat ontkent en dan is het overduidelijk dat je lult over iets waar je je totaal niet over ingelezen hebt (dit is naar niemand persoonlijk hier tho)