Stelling: Eens een cheater altijd een cheater.

Zijn jullie het eens of oneens met de volgende stelling:

Eens een cheater altijd een cheater.

Zo ja, waarom vinden jullie dat :slightly_smiling_face:?

Dat verschilt, maar ik zou niet snel iets nemen met iemand die al een keer in een vorige relatie is vreemd gegaan, of bijvoorbeeld vreemd gaat met mij en dan kiest voor mij.

Wel moeilijk, maar als 'ie je gecheat heeft, is het vertrouwen bij mij weg dus ik zou hem dan geen 2e kans geven.

Ik geloof best dat als iemand vreemd is gegaan en daar ontzettend veel spijt heeft dat die het niet doet. Dus ik ben niet eens met de stelling. Tuurlijk zijn er genoeg andere die wel blijven vreemdgaan maar ik geloof ik niet dat iedereen zo is.

Ik vind van wel. Ik ken echt veel mensen die vreemd zijn gegaan en daarna nog eens en nog eens ennnn nog eens. En veel hebben er niet eens spijt van ofzo. Als ik kijk naar hen dan geldt het echt wel. Ik denk dat als je 1x over die grens bent gegaan, dat het ‘makkelijker’ is om er nog een keer over heen te gaan ofzo.
Er zullen vast wat lui zijn die het echt afzweren na 1x, maar ik ken ze niet :’)

Dat ligt aan de persoon en de omstandigheden

Ligt totaal aan de situatie. Ik ben er oprecht van overtuigd dat mensen kunnen veranderen, maar ik denk ook wel dat snel vreemdgaan iets is dat in je zit. De ene persoon is hondstrouw, de andere persoon is van zichzelf wat meer een flirt, relatie of niet. Als het eenmaal één keer is gebeurd is het vaak zo dat iemand het afzweert/nooit meer doet/etc. of mee doorgaat en inderdaad ‘eens een cheater, altijd een cheater’ is.

Ik ben het absoluut niet eens met die stelling. Ja, je hebt klootzakken/trutten die niets geven om de gevoelens van anderen en steeds opnieuw zullen bedriegen. Maar je hebt ook mensen die eens een nachtje teveel gedronken hebben, op dat moment niet zo goed in hun vel zitten in hun huidige relatie, en een fout maken. Die hebben er nadien zoveel spijt van, dat ze het nooit meer doen.

Mensen maken fouten, en sommigen leren ervan.

Ik kijk teveel friends, zie meteen de scene erbij :wink: Fifteen pages, front and back!

Maar goed. Ik denk dat het aan de situatie ligt. Als iemand in een ongelukkige relatie zit en vreemdgaat, dan niet. Hoewel ik eigenlijk vind dat je het dan wel eerst uit moet maken. Maar als iemand er gewoon voor de lol meerdere vriendjes/vriendinnen op na houdt, is het ws wel iets wat niet ineens zal stoppen :wink:

Ben ik het wel mee eens. Maar ik vind uberhaubt dat mensen niet helemaal kunnen veranderen omdat er stukjes van hun ‘oude ik’ achterblijven.

Misschien kortzichtig, maar ik heb het nooit anders meegemaakt. Vandaar ook ‘ik vind…’

Iedereen kan een keer een misstap maken. Het gaat erom of die persoon er van leert of niet.

Je doet het niet perongeluk, dus ja. Eens een cheater, altijd een cheater. Als hij/zij even geen zin heeft in zijn/haar relatie en hij/zij heeft het al eerder gedaan, is de kans groot dat diegene het weer doet.
Je kunt mensen niet veranderen, maar ik maak vaak genoeg mee dat mensen liever in een leugen willen leven dan de waarheid horen.

Nee.

Ik vergelijk het met een klein kind die iets steelt uit de winkel. Natuurlijk weet het kind dat het niet mag, maar hij/zij doet het toch. Als de moeder het merkt dat haar kind heeft gestolen en meeneemt naar de winkel zodat haar kind het weer kan teruggeven, zal dit kind waarschijnlijk nooit meer stelen. Want hij/zij heeft direct de consequenties gemerkt.

Ik denk dat als je de eerste keer cheat en je echt de consequenties ervan merkt en er zwaar spijt van hebt, het niet snel meer zal doen. Maar als je er de eerste keer makkelijk mee weg kwam, dan ligt de drempel wel lager om het weer te doen.

Maar ok, als ik hier verhalen op GS lees van meiden die hebben iets met een jongen die al een vriendin heeft, denk ik echt, wow, oppassen!

Niet mee eens. De meeste mensen hebben er ongelofelijk veel spijt van en hebben echt geleerd van hun daad en doen het dan niet meer.

Mensen kunnen veranderen, dus nee. Ik moet zeggen dat ik er wel moeite mee zou hebben als ik een vriend zou hebben en die zou vreemd gaan. Maar dat betekent niet dat diegene voor altijd onbetrouwbaar blijft.

Heel erg moeilijk.
Ik denk dat als iemand een keer vreemd gaat, in een opwelling dat diegene dan echt niet per se altijd een cheater hoeft te zijn. Maar ik denk ook dat als iemand serieus meerdere relaties onderhoudt, vaak vreemd gaat e.d dat het kan zijn dat diegene serieus niet trouw kán zijn. Dat hij of zij niet genoeg heeft aan één persoon. Dus ligt voor mij heel erg aan de situatie.