Stelling: een relatie met iemand van een andere cultuur/religie is 'not done'

Hallo allemaal,

Ik vraag me af hoe jullie denken over het hebben van een relatie met iemand van een andere cultuur of geloofsovertuiging.
Daarmee bedoel ik iemand die uit een ander land komt, of wiens (groot)ouders uit een ander land komen, met een andere cultuur.

Of met iemand die bijvoorbeeld Katholiek is, terwijl jij Christelijk bent opgevoed.

Persoonlijk vind ik dat het helemaal niets uitmaakt of iemand met dezelfde cultuur/geloof is opgevoed of niet.

Wat vind jij?

Hou het a.u.b. een beetje netjes en wees respectvol naar elkaar, dus GEEN rascistische opmerkingen.

Dat interesseert me echt helemaal niets. Sterker nog, ik heb nog nooit een Nederlandse vriend gehad.

Maakt mij echt helemaal niks uit. De liefde voor elkaar is in mijn ogen het belangrijkst. Beter een geweldig iemand uit het buitenland dan een Nederlander die je als stront behandeld.

Mijn voorkeur gaat uit naar iemand met dezelfde afkomst/cultuur/religie maar het is geen vereiste.

Het lijkt een beetje op dit topic: http://forum.girlscene.nl/forum/nieuws-en-actualiteiten/discussie-ouders-mogen-eisen-stellen-aan-afkomstreligie-van-je-vriendin-294145.0.html

Persoonlijk zou het mij eigenlijk wel uitmaken, het is niet zo dat ik het dan verbied als mijn kind het alsnog doet. Maar ik heb toch liever dat hij iemand van onze afkomst kiest, zodat ons familie ook een Indiase generatie blijft.

En ik zou zelf ook niet met iemand kunnen trouwen die niet mijn geloof/afkomst is, aangezien het zoveel zal verschillen en botsen.

Dat zou mij echt helemaal niks uitmaken.
Vertrouwen,respect en de liefde voor elkaar vind ik het belangrijkst.

Niet echt not. doen maar het hangt van je normen en waarden af. Ik denk dat je met dezelfde achtergrond wel makkelijker een relatie kan hebben.

Iemand van een andere cultuur vind ik niet erg, maar als iemand (streng) gelovig is, dan denk ik dat het eigenlijk niet zal gaan werken, maar ach beetje moeilijk om nu zo te zeggen :’)

Dat maakt me persoonlijk niets uit, al zou het dan wel een persoon moeten zijn die mij vrijlaat in mijn keuzes. Ik ben bijvoorbeeld heel Christelijk en mijn vriend gelooft niet. Maar hij laat me ook wel vrij en maakt mijn geloof niet belachelijk, of verwacht niet dat ik dat op geef voor hem. Ik denk dat het bij 2 verschillende geloven wel voor irritaties kan zorgen, als de 1 bijvoorbeeld in een kerk wilt trouwen en de andere in een moskee. Ook aanvaarding van de familie is soms nogal moeilijk. Maar zolang je beiden niet je mening aan die van je partner wilt opdringen en je elkaar vrij laat, dan is het goed te doen.

Ik zou absoluut niet iets beginnen met iemand van een ander geloof. Cultuur etc vind ik totaal niet belangrijk verder.

Afkomst als in nationaliteit boeit me geen flikker. Maar godsdienst wel, ik wil wel een vriend die in dezelfde God gelooft, omdat dat simpelweg een groot deel van mijn leven is.

Het maakt me allemaal niks uit. Ik zou alleen niet een geloof voor mijn vriend aan gaan hangen.

Het liefst heb ik gewoon iemand die geen religie heeft, aangezien ik die ook niet heb en anders heb je misschien verschillen in normen en waarden zoals bijv. een hoofddoek dragen of geen seks voor het huwelijk. Zelfde met cultuur. Als er geen problemen zijn met die dingen vind ik het allemaal best

Afkomst maakt mij opzich niet heel veel uit, als het geloof/de cultuur maar niet een te grote rol speelt bij de ander. Ik ben namelijk Nederlands en niet gelovig en als iemand bijvoorbeeld uit een heel strenge islamitische familie komt lijkt het mij niet handig om daar iets mee te beginnen.

Het maakt mij allemaal niks uit, als iemand mij maar niet tot een ander geloof wil bekeren.

Persoonlijk zou ik denk ik niet snel een relatie beginnen met iemand die heel gelovig is of een compleet andere ideologie aanhangt. Zou me ook niet snel tot zo iemand aangetrokken voelen. Maar ik denk niet dat je er iets over kan zeggen tot het je overkomt, iedereen moet dit soort dingen voor zichzelf bepalen.

Maakt mij allemaal geen reet uit

het zou niet verkeerd moeten zijn.

zegmaar, elk religie vraagt om ‘respecteer en wees open voor anderen. ookal hebben ze niet dezelfde religie, standpunten,…’

moreel gezien geldt dit voor iedereen ongeacht wie/wat je bent dat je iedereen respecteert om welke religie ze hebben, niet hebben,…

Ik heb zelf geen religie of afkomst, en het maakt me ook eigenlijk helemaal niet uit wat de andere heeft.

Het kan prima werken en ik zou niet begrijpen waarom het erg zou zijn