Stelling: Edelstenen kunnen lichamelijke problemen behelpen.

Dat denk ik ook ja. Ik maak zelf bijvoorbeeld sieraden en ook weleens op aanvraag. Zodoende heb ik weleens sieraden met edelstenen gemaakt en voor de betreffende dames werkte het, zeiden zij.

Ik heb een helder bergkristal en een rozenkwarts. Toen ik dat rozenkwarts net had en bij me had ontmoette ik een hele leuke jongen en het klikte tussen ons. (rozenkwarts helpt bij liefde)
En dat helder bergkristal droeg ik bij me tijdens mijn examens en ik slaagde terwijl ik en mijn omgeving dat noooit gedacht had.
Maarja, ik denk toch dat het toeval is. Dat je erop let omdat je weet dat je het bij je hebt, dus ik denk dat het op die manier wel een positief effect op je leven heeft.

Oh het ging over lichamelijk, dat weet ik niet niet uitgeprobeerd maar het lijkt me niet eerlijk gezegd

Als ‘t helpt als placebo, helpt het toch ook? :’)
Ik vind al die eigenschappen en genezingskrachten wel charmant ofzo. Mensen geloofden er duizenden jaren in dus is wel eens leuk om bij stil te staan.

Placebo effect inderdaad. Maargoed, als het helpt bij mensen dan is dat alleen maar fijn natuurlijk.

Volgens mij moet je die stenen toch eerst ‘opladen’ voor dat ze werken?
Althans zoiets heb ik een keer op een hondenforum gelezen, iemand daar gebruikte het om haar hond rustiger te maken.
Zelf heb ik er geen ervaring mee en dus ook geen mening.

Ja klopt in een kan met water leggen, weet het ook niet helemaal precies

Ik was er vroeger heilig van overtuigd dat die dingen werkten, ergens wil ik er nog steeds wel in geloven. Heb er een stuk of 200…(2 euro voor 40 steentjes in n winkel, was verslaafd als kind.)
Ik heb erg lang in al mijn broeken een steen bewaard, en na een poosje vergat ik dat die stenen erin zaten, en na een dag zag ik dan die steen en ik wou er dan best in geloven als ik die dag geluk had ofzo. :’)

Ik denk toch placebo effect

Maar sommige van jullie geloven toch wel dat dingen in de natuur mensen kunnen genezen. Waarom zouden mineralen en edelstenen die ook uit de natuur komen dan ook niet dat effect hebben?

Nee, een steen bij je dragen zal geen enkel verschil maken voor je gezondheid.

Ik weet het niet, ik heb verschillende edelstenen gehad voor verschillende klachten en ze zijn wel allemaal weg. Kan natuurlijk tussen mijn oren zitten maar goed ze zijn wel weg haha. En sommigen denken hier volgensmij dat als je er 1 koopt voor 10 cent dat hij je dan gaat helpen maar ja idk voor mij is er 1 uitgekozen door zo’n medium want die ging voelen welke het beste bij je past maar dat ligt er weer aan of je dáar in gelooft.

Heel toevallig zag ik afgelopen donderdag een kraampje waar twee vrouwen edelstenen verkochten die tegen lichamelijke klachten zouden moeten werken. Oa voor: betere bloedsomloping, tegen stress, meer energie, menstruatie klachten…

Het ziet er allemaal heel leuk uit hoor… Maar ik denk dat het inderdaad tussen je oren zit.

zou mooi zijn als het zo zou zijn. persoonlijk geloof ik er niet in, maar als andere mensen dat wel willen geloven en ervaren vind ik dat helemaal prima. placebo’s werken soms ook omdat mensen denken dat ze medicijnen binnenkrijgen, dus dit zal wel een soortgelijke werking hebben.

[b]

Ik ben hier toch benieuwd naar, waarom dingen uit de natuur wel en edelstenen en mineralen niet?

Ik geloof er wel in, maar hoe het mogelijk is, daar heb ik geen idee van!
Zelf heb ik een steen tegen slaapklachten. De eerste nacht werkte het niet, maar die nachten erna wel.
Ook heb ik een steen voor de rust. Het is heel bizar, maar als ik die als ketting om mijn nek hang, komt er een soort van warm, rustig gevoel over me heen waardoor ik stil ben en mij heel fijn voel :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik geloof er wel in. Amethist helpt bijvoorbeeld goed als je hoofdpijn hebt.

Er is ook bewijs dat er stoffen in edelstenen zitten. Misschien helpen die stoffen ook voor bepaalde dingen, in dat geval is een steen niet alleen een steen of wel?