Stelling: Edelstenen kunnen lichamelijke problemen behelpen.

Sommige mensen geloven dat ( bepaalde) edelstenen helpen bij lichamelijke klachten.
Zit dit tussen je oren of kunnen edelstenen ook daadwerkelijk helpen bij het stoppen met roken ( Rookkwarts zou het afkicken bevorderen)

[b]Dus helpen edelstenen echt bij lichamelijke klachten of is dit gewoon een wassen neus?

[/b]
(als hier geen animo voor is kan er een slotje op)

Leuk! Ik heb veel edelstenen thuis liggen!

Ben best wel benieuwd eigenlijk. Zelf weet ik er niet superveel over (wel de namen, maar niet de verschillende werkingen ofzo).Maar ik denk dat dit bijgeloof is.

Bepaalde edelstenen helpen volgens sommige bij klachten zoals hoofdpijn, buikpijn etc
Nu zijn er natuurlijk mensen die gewoon edelstenen hebben voor de sier, maar er zijn ook mensen die juist edelstenen hebben voor hun werking.

Ik geloof er zelf wel in aangezien ik het ook wel gevoeld heb. Toch blijft dit een moeilijk punt want het is net als een geest zien.

^ Want? heb je zelf edelstenen?

Mama gelooft erin :’) Naja omdat ze die altijd van haar oma kreeg en ze heeft die altijd bijgehouden, dus voor haar zijn ze sowieso ‘speciaal’. Al betwijfel ik of een steen mijn migraine gaat verlichten, of mijn spierpijn doet verdwijnen, of…

Ik denk dat het tussen je oren zit. Heb wel eens een steen op mijn hoofd gehad voor hoofdpijn, en ergens hielp het wel. Maar denk vooral dat het hielp omdat het lekker koel was :’)

The placebo effect is strong with this one

Hahaha tja zo kan het ook werken. Ik denk dat het wel helpt maar zeker geen vervanging is van medicijnen. Ik vind ze gewoon mooi, dat ze een speciale werking blijken te hebben is een leuke ‘extra’

Mijn moeder is heel erg bezig met dit soort dingen, ik krijg dan ook allemaal kettinkjes enzo die me zouden kunnen helpen, haha.

Ik denk wel dat er een kracht in de natuur (en dus ook in (edel)stenen) zit, of het in deze vorm daadwerkelijk ook echt helpt weet ik niet. Mij heeft het wel geholpen, maar het kan best dat het tussen de oren zit. Al vind ik het dan alsnog geen probleem, want mijn klachten zijn wel weg, of het nou door de steen komt of niet. Daarbij vind ik ze ook erg mooi.

Maar wat doe je dan met die stenen? Gewoon dragen als sieraad of in je kamer leggen ofzo?

Ik had er een, dus nee. Werkt niet :’) vind t placebo effect.

Allebei ja. Ik heb er ook een heleboel op mijn kamer, maar gewoon voor de sier. Al heb ik ook veel edelsteensieraden, maar ik heb niet het gevoel dat ze ooit iets ‘speciaals’ hebben gedaan.

Ik geloof dan ook niet dat ze wat uitstralen ofzo, maar ik dacht, misschien dat je dan wat vermaalt en door je eten doet en dan dat je door die mineralen erin je beter gaat voelen of iets dergelijks haha

Nee ik zie het als placebo

Hahaha lijkt mij niet gezond om stenen te eten :stuck_out_tongue:
Maar bij mij werkt het iig niet. Ja oke één keer droeg ik Jade (soort gelukssteen) en toen had ik wel wat geluk die dag, maar volgens mij was dat toeval, want dat was echt maar eenmalig en ook vrij voorspelbaar (ik kreeg mijn eerste job en was blij :’) )

Hahaha, nee, er zijn wel betere manieren :d

Ik geloof er zelf niet zo in. Maar als het voor een ander wil werkt of diegene denkt dat het werkt, is dat prima toch? Zolang je maar geen Yomanda/Silvia Millecam praktijken krijgt waarbij iemand duidelijk dokters nodig heeft.

Ik heb al vaak edelstenen besteld (jup, te lui om een echte winkel te zoeken) bij de oude aarde (nederlandse webshop) en ik heb zo’n hele lijst meegekregen met alle edelstenen en hun werking. Zou het hier wel willen posten maar mijn scanner is dood. (Niet dat die lijst een bron of een feit is, maar misschien wel interessant voor degene die daarin geloven)

Maar hier zijn geen feiten in lijkt me. Bij de 1 werkt het, en dat zit wat mij betreft tussen de oren, en bij de ander werkt het niet.

Dat denk ik ook ja. Ik maak zelf bijvoorbeeld sieraden en ook weleens op aanvraag. Zodoende heb ik weleens sieraden met edelstenen gemaakt en voor de betreffende dames werkte het, zeiden zij.