Stelling: echte vrienden bestaan niet!

Mijn mening? Over het algemeen bestaan ze niet, maar ze zijn wel uiterst zeldzaam

ze zijn inderdaad zeldzaam,echt vrienden zijn er in goede tijden en in slechte tijden dat zijn pas vrienden.
denk ik meteen aan liedje vriendschap is een illusie
ik heb ze nog niet gevonden

Maar als ze zeldzaam zijn, bestaan ze toch ook gewoon?

Ik denk dat ze wel bestaan, maar zeldzaam zijn. Je hebt meestal al geluk als je één of twee goede vrienden hebt.

Bestaat wel, moet je alleen geluk hebben dat je ze vindt

Ze bestaan niet maar ze zijn wel uiterst zeldzaam? Dat is een tegenspreking haha.

Maar ik heb 2 hele goede vrienden en dat weet ik zeker. Ze zijn er voor me als ik me goed voel en ze zijn er als ik in een dal zit. Het maakt niet uit hoe lang het duurt en hoe depri ik ben, ze zijn er. Ze luisteren naar m’n verhaal en als het nodig is krijg ik een reality bitchslap van ze (for real dat is echt een keer gebeurd haha).

En ik hou van ze.

Bestaat wel! heb 4 geweldige beste vriendinnen die never nooit achter me rug zullen roddelen. :’) en altijd voor me klaar zouden staan, en ik ook voor hun! <3 <3

Volgens mij hoort dit topic in Nieuws en Actualiteiten, want het is een discussietopic.

On-topic: Ze bestaan, alleen zijn ze moeilijk te herkennen. Allen in zware tijden, weet je op wie je wel en niet kunt rekenen.

Ze zullen ongetwijfeld bestaan, maar ik denk dat mensen over het algemeen te goedgelovig zijn (als in: vrienden te snel als goede vrienden zien). Mensen blijven van zichzelf egoïstische wezens dus ik denk dat veel mensen, als het er écht op aan komt, minder goede vrienden zijn dan je zou denken. Maar goed, dat neemt niet weg dat ik enorm blij ben met m’n vriendinnen. Ze zijn echt geweldig maar ik zal ze nooit voor 100% vertrouwen en ik weet ook niet of ik met volledige zekerheid kan zeggen dat het écht goede vriendinnen zijn. Niet omdat ik denk dat dat niet zo is (want dat denk ik wel), maar omdat ik simpelweg nog nooit in een situatie heb gezeten waaraan je dat echt kunt zien. Dus, conclusie: ze bestaan, maar ik denk dat het er minder zijn dan je denkt en dat ze dus ook zeldzamer zijn dan je denkt.

precies dit!

Echte vrienden zijn maar op een hand te tellen. Ik denk dat dit echt waar is. Ik heb twee beste vriendinnen, we lachen en huilen met elkaar. Ik ken ze overigens al meer dan negen jaar. Er zijn minder leuke tijden maar meestal zijn het geweldige tijden. Ik kan alles aan ze kwijt en ik weet dat niemand anders die dingen te weten komt. Onze band is heel hecht en ik heb al veel met ze meegemaakt en er is geen moment geweest dat ze mij niet gesteund hebben (of andersom).

Iedereen denkt hier anders over. Voor mij bestaan echte vrienden wel, dit kan ik met zekerheid zeggen door dingen we hebben meegemaakt en de hechte band, zoals ik al zei.

Echte vrienden bestaan niet, klopt.

Ik kan zulke mensen niet eens rekenen tot vrienden. Ik reken ze tot familie.
Als je zoveel voor mij betekent ga ik je geen vriend noemen, want nee, voor mij bestaan échte vrienden niet.

Nee hoor, oneens.

Ze zijn er vast wel, maar wel erg zeldzaam. De enige echte vriend die ook heel ver gaat voor mij, is mijn vriend.

Ik denk trouwens dat het voor iedereen anders is. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen ervaringen met vrienden. Dus ja.

Vriendin 1: Belde ik een tijd geleden jankend om half twaalf of ik bij haar kon logeren omdat ik zo’n ontzettende ruzie had met mijn ouders. Ja tuurlijk, kom maar langs.
Vriendin 2: Ging ik mee uit en toen ik echt ziek van de drank was heeft ze me helemaal naar huis gefietst, thuis op beld gelegd en de volgende ochtend gebeld hoe het ging

Dit zijn maar 2 van mijn vrienden, maar ik weet dat ze allemaal zo zijn. Ze heoven het niet te bewijzen, want ik weet het van ze.

-

Oneens. Veel mensen gaan niet door het vuur voor je, maar er zijn een paar mensen in deze wereld die voor jou tot het einde gaan. En ik ben blij dat ik zo’n beste vriend heb (:

Ja, echte vrienden bestaan. Ik heb zelf twee vriendinnen waarvan ik weet dat ze voor me klaar zullen staan no matter what en zelf doe ik ook mijn best een echte vriendin te zijn. En ik heb nog veel meer voorbeelden bij mij in de buurt.