Stelling: Door YouTubers worden tieners afgeleid van hun (huis)werk.

Ik ben hier wel mee eens omdat het bij mij is,
ik kijk youtubers zoals: danisnotonfire, amazingphil, zoella, pointlessblog, marcus butler, tyler oakley, troye sivan en connor franta elke dag iets van 4 uur, waardoor ik word afgeleid door mijn huiswerk.

Vinden jullie deze stelling waar of niet?

Dit hoort in het discussietopic en niet bij onzin.

Als er niet al een topic over is.

http://forum.girlscene.nl/forum/nieuws-en-actualiteiten/

Niet waar. De tieners worden door eigen gedachtes afgeleid, het is niet dat YouTube naast hun oor staat te roepen dat ze een filmpje moeten kijken :’)

Pffff je bent na vijf maanden afwezig te zijn weer even op het forum.
En meteen start je 4 topics in een uur tijd die je ook makkelijk in een topic had kunnen posten.

Je gaat in ieder geval door voor tser van de maand.

Daar kies jezelf toch voor, je kan de filmpjes ook prima op een ander moment kijken. In het weekend bijvoorbeeld.

Daar kies je inderdaad zelf voor, en je kan beter zeggen “social media” ipv youtubers.

Dat is je eigen verantwoordelijkheid, je kan die youtubers niet de schuld geven als jij je huiswerk niet maakt :’)

Het is wel gewoon een feit dat er met de komst van social media/internet in het algemeen veel meer afleiding is dan vroeger. Dus ja, tuurlijk maakt dat het wel moeilijker om je huiswerk op tijd af te hebben vind ik.

Ik val zelf onder het groepje: “tieners die al afgeleid raken door een witte muur” maar ben zelf van mening dat het je eigen verantwoording is en met een beetje doorzettingsvermogen weet je die “verleiding” wel te weerstaan

Ik kan je persoonlijk vertellen dat ik op de middelbare school ook altijd werd afgeleid van m’n huiswerk, en dit kwam niet door youtube.

Ik denk sowieso dat social media afleid.

Inderdaad, het ligt 100% aan jezelf en hoe je ermee omgaat. Dat jij afgeleid word door youtubers is dat het een questie van ‘het aanleren om in concentratie te blijven’

Probeer je je te concentreren op je huiswerk en doe je internetkabel een poosje uit als het je gewoon echt niet lukt.

Oneens. Dus voordat youtube/internet bestond was iedereen altijd gefocust? Nee, het ligt volledig aan jezelf, je houding en je discipline. Ik raak ook snel afgeleid, of het nou door youtube is of door een pluisje dat door de lucht zweeft, echter, als ik iets niet op tijd af heb neem ik gewoon mijn verantwoordelijkheid en ga ik niet de schuld aan iets anders geven.

heel internet leid af niet alleen youtube

!!!

Ik ben het aan de ene kant wel met de stelling eens, omdat ik zelf ook bepaalde mensen volg waar ik dan elke dag naar kijk, waardoor ik minder tijd heb voor m’n huiswerk en het soms afraffel. Maar aan de andere kant, als ik heel veel toetsen heb, kan ik net zo goed een weekje geen YouTube kijken. Ik vind dus niet dat je YouTubers de schuld kan geven als je bijvoorbeeld blijft zitten, omdat het dan je eigen schuld is, want je kiest er zelf voor om die filmpjes te kijken.

Je huiswerk is je eigen verantwoordelijkheid, maar ik snap je volkomen. Ik zit nu weer hier. :cold_sweat:

Nee. Je moet gewoon zelf ermee stoppen. YouTube dwingt je niet om nog een filmpje te kijken.

in het algemeen is internet al erg verleidelijk.

wie kent dit geval niet: ‘Ik ga even m’n mail checken en dan doe ik mijn huiswerk’
en 2 uur later zit je vollop sims te spelen en ben je vergeten dat je je huiswerk moest maken.