Stella's foto op internet, over haar lichaam en acceptatie

hee!
ik kwam net een artikel tegen op proud2bme.nl, over Stella.
ze heeft een blog over het accepteren van jezelf, en dan met name je lichaam.
een paar dagen geleden kwam zij Brandon tegen, iemand die foto’s maakt in New York van random mensen en dit op zijn facebook pagina ‘‘Humans of New York’’ zet. Brandon raakte aan de praat met haar en Stella vertelde haar verhaal over haar blog.
op haar blog had ze net een foto geplaatst van zichzelf in ondergoed (ze heeft dus obesitas) met een tekst erbij over haar lichaam. toen Brandon thuis kwam zette hij niet de foto die hij nam in NY van Stella op facebook, maar de ondergoed foto.
intussen is het best wel een hot topic en wordt de foto superveel bekeken en is er veel op gereageerd, jammergenoeg ook erg negatief.
Stella is te dik door een stofwisselingsstoornis en zal nooit echt kunnen afvallen. ze is verder wel gewoon gezond!

ik wou dit even onder de aandacht brengen omdat ik het ten eerste supertof en stoer vind, en ten tweede is het misschien ook leuk om met zijn allen het er over te hebben en dan met name over het onderwerp ‘‘accepteer je lichaam’’. want wauw, ik heb hier moeit mee (met mij nog veel meer), maar dit gaf mij zo’n boost!

hier even de foto en haar tekst:

WARNING: Picture might be considered obscene because subject is not thin. And we all know that only skinny people can show their stomachs and celebrate themselves. Well I’m not going to stand for that. This is my body. Not yours. MINE. Meaning the choices I make about it, are none of your f****** business. Meaning my size, IS NONE OF YOUR F****** BUSINESS.

If my big belly and fat arms and stretch marks and thick thighs offend you, then that’s okay. I’m not going to hide my body and my being to benefit your delicate sensitivities.

This picture is for the strange man at my nanny’s church who told me my belly was too big when I was five.

This picture is for my horseback riding trainer telling me I was too fat when I was nine.

This picture is for the girl from summer camp who told me I’d be really pretty if I just lost a few pounds

This picture is for all the f****** stupid advertising agents who are selling us cream to get rid of our stretch marks, a perfectly normal thing most people have (I got mine during puberty)

This picture is for the boy at the party who told me I looked like a beached whale.

This picture is for Emily from middle school, who bullied me incessantly, made mocking videos about me, sent me nasty emails, and called me “lard”. She made me feel like I didn’t deserve to exist. Just because I happened to be bigger than her. I was 12. And she continued to bully me via social media into high school.

MOST OF ALL, this picture is for me. For the girl who hated her body so much she took extreme measures to try to change it. Who cried for hours over the fact she would never be thin. Who was teased and tormented and hurt just for being who she was.

I’m so over that.

THIS IS MY BODY, DEAL WITH IT

linkjes:
http://www.proud2bme.nl/Artikelen_over_schoonheid/This_is_my_body,_deal_with_it!
http://thebodyloveblog.tumblr.com/
http://www.facebook.com/humansofnewyork

kennen jullie nog meer van dit soort selfacceptance blogs?

xx

Ohja deze had ik ook gezien. Ik vind dat die Stella echt straalt, wat een mooi meisje is zij zeg!!

Ik vind haar een heel vrolijk gezicht hebben, maar dat is niet waar nu op wordt gedoeld.

Ik vind het dapper van haar dat ze dit durft, ik zou het haar nooit na durven doen, echt niet. Het gaat heel internet over en het is toch maar wel je lichaam.

Ik vind het een beetje overdreven, een foto van jezelf maken in ondergoed. Ik vind niet dat iedereen dat maar hoort te zien. Hoe je er ook uit ziet.

Leuk dat ze blij met zichzelf is maar ik vind het niet echt normaal om een foto van jezelf in ondergoed op internet te plaatsen, of je nou dik of dun bent…

Ik vind het nogal onzin. Maak er vooral een big deal van dat ze dikker is. Dunne meisjes doen dat toch ook niet? Zo laat ze júist zien dat dik zijn iets raar is en anders is wat juist niet de bedoeling is. Imo gewoon een attentionwhore.

respect.

Agree’d for both ^

Ik vind haar prachtig maar ondanks dat, ben ik het volledig hier mee eens.

Ik vind het wel echt een knap meisje.

Ze is echt een knap meisje, maar idd, of je nou dik of dun bent, een foto in e ondergoed gaat (voormij) toch wel een beetje te ver. Trots op je lichaam zijn kan best, ook met kleding.

Ik vind een stofwisselingsstoornis heel iets anders dan ‘opzettelijk’ dik zijn.
De meeste mensen hebben wel gewoon een keuze en hoeven helemaal geen overgewicht te hebben.

Nu zeggen sommige mensen ‘respect’, als ze mager was geweest had ze verwijten als slet te horen gekregen :’)
Dik zijn is geen excuus om zo’n foto er op te zetten vind ik zelf, alhoewel het wel ongeveer hetzelfde is als een bikini.

Ik snap jou wel, maar ik snap ook wel waarom ze JUIST een foto erop heeft gezet in haar ondergoed en niet in gewone kleding, als je hem bekijkt in combinatie met haar verhaal eronder.

Ik heb in ieder geval veel respect voor haar.

wat bedoel je met gaar dan? dat het een beetje agressief klinkt?

Dit ja… Ik vind het op zich mooi voor de meiden die onzeker zijn maar aan de andere kant juist echt helemaal niet.

Ik vind haar heel mooi, maar ik snap al die ophef over haar foto niet. Beetje onzin en vooral aandachttrekkerij dit.