Stelende ''vriendin''

ik heb dus een ‘‘vriendin’’ die van me steelt.
ik zag der vaker met dingen van mij maar zei er niks van.
laatst kwam ze bij me logeren en toen checkte ik der tas in de avond want ik had al zo een vermoede en toen zag ik allemaal spullen van mij.
ik heb der later op de dag aangesproken en weg gestuurd en me spullen terug gepakt natuurlijk.
maar ik ken der al zo lang 8 jaar ofzo en we zijn zulke goede vriendinnen geweest net zusjes ik ben met haar opgegroeid en ik wel der niet kwijt, en ik weet ook niet hoe dit verder moet want ik zal der nooit meer kunnen vertrouwen.

wat zou jij doen in mijn situatie?

Haar confronteren als ze weer bij je slaapt, en weer je spullen pakt. Als ze dan even weg is, pak je dr tas. En als ze terug komt, vraag je wat ze met joun spullen doet.

Meteen bij het grofvuil zetten

@echteliefde: Dat heeft ze toch al gedaan?

Misschien kun je gewoon een keer met je vriendin praten? Vraag haar gewoon eens waarom ze de behoefte heeft van jou te stelen. Als ze een echte vriendin is kun je er een openhartig gesprek over hebben. Kleptomanie is een psychische stoornis, dus ik zou haar zeker niet meteen laten vallen, misschien kan ze er niks aan doen. Als ze het gewoon doet voor de kick ofzo, dan is het een ander verhaal. Ik zou haar in elk geval goed duidelijk maken dat je het niet op prijs stelt waar ze mee bezig is.

Als je kleptomanisch bent gaat het toch vooral om de kick?

OT: Ik zou eens een goed gesprek met haar hebben erover en afspreken dat als ze nog één keer iets jat de vriendschap voorbij is.

praat met haar en zeg dat je de vriendschap niet wil weggooien

Dumpen .

Met dr praten. Blijft ze het doen, verbreek de vriendschap dan.

gwn dumpen! heb dit ook gehad, alleen zij stal alleen geld. Heb d’r aangegeven bij de politie wnt ze had namelijk heel de portefeuille vn mn moeder gestolen met daarin ook een pak geld. Hier valt niet over te praten, zoiets verdient geen vriendschap!

Praat met haar, en vraag naar de reden waarom. Heeft ze geldproblemen? Of doet ze het om de kick?

Met haar praten. En voor de zekerheid een tijdje neit meer laten slapen en op je kamer laten.

Echte vriendinnen stelen niet van je. Dus dumpen!

-

hmm dit heb ik jaren geleden ook gehad, uiteindelijk weet ze nog niet dat ik het weet, alleen ik liet haar sinds toen niet meer alleen met mijn spullen xD alleen toen ze dus niet meer van mij kon stelen, ging ze over op kopieren, uiteindelijk vond iedereen haar vet leuk en cool, omdat zij er zo leuk uitzag, maar de waarheid was, dat zij mij kopieerde, want ik begon me tmijn haar te verven ik begon ene beetje rock punk kleding te dragen , muziek te luisteren, alleen maar omdat ik dus niet zo als haar wilde zijn, maar nog geen week later kocht zij alles precies hetzelfde als mij, en alles wat ik wilde hebben, kocht zij al voordat ik het kon halen, omdat zij alles kreeg van haar pappie en mammie, . Uiteindelijk gingen,haar ouders scheiden, ik gaf heel veel op voor haar, ik betaalde dingen voor haar, en toen ik haar he thardst nodig had liet ze mij keihard in de steek, toen heb ik omdat ik haar maar niet meer zag en ze elke keer op het laatste nippertje afbelde, haar gemaild, alles in die mail gezet wat ik kwijt wilde, en toen kreeg ik terug: Je trekt conclusies die er niet zijn, het is jammer, maar ik wil wel mijn spullen terug. en dat was het weg 13 jaar vriendschap… Als ik jou was, zal ik je vriendin vertellen hoe jij je voelt en proberen dit op te lossen. Want om een vriendschap te verliezen, dat is een ramp,

Ik had ook zo iets. Ik had haar geconfronteerd toen ik bij haar thuis was en mijn spullen zag. Daarna heeft ze het nooit meer gedaan.