Stelen op school

[b]De laatste tijd word er bij ons op school veel gestolen. Mobieltjes, oorbellen, schoenen, gymkleding, rekenmachines, I-pods, MP3 en niet te vergeten geld.
Vooral in de kleedkamers met gym. Er hangen wel videocamera’s in de gangen, maar in de kleedkamers kun je onmogelijk videocamera’s hangen.

Word er bij jullie op school ook zo veel gestolen?
Steel jij zelf ook wel een of heb je dit gedaan?
Ken je iemand die steelt, en wat deed je?
Is er wel eens van jou gestolen?
Wat doet jullie school er aan?

Tjaa, ik was er zo eens benieuwd naar, vooral omdat 2 meisjes uit mijn vriendengroep hebben gebiecht het vaak te doen. Kwaad dat is was…

[/b] :wave:

Zo ver ik weet word er bij mij op school niet gestolen… Maar het is ook een kostschool, dus dat is net alsof je van je broer/zus steelt.
Ik betaal netjes voor mijn spullen. :’]
Ik ken wel iemand die steelde en misschien nog steeds doet. Diegene had mijn mobiele telefoon gestolen (blackberry), maar door de simkaart kon hij opgespoord worden. En ja, ik was boos, maar ik besteedde verder geen aandacht aan die persoon. Zulke mensen mijn aandacht niet eens waard.
Zie hierboven. En verder zijn er nog wel meer dingen gestolen… XD
Als er op mijn school iemand steelt, mag hij/zij de rest van het seizoen niks aan buitenschoolse activiteiten doen. Dat is op zich niet zo verschrikkelijk erg, maar de rest van de school negeert je. En ik denk dat zoiets wel pijn moet doen…

Wij hebben op school allemala zo’n tekendoos voor tekenen, alleen toen was mijn verf eruit gejat, dus toen heb ik een nieuwe van de school gejat! :open_mouth: nu heb ik mijn verf weer terug want hij zat bij een vriendin in haar tekendoos, dus nu heb ik er 2 :grinning_face_with_smiling_eyes:

Misschien af en toe en pen… Of iets uit het bv lokaal. Daar staan allemaal van die grappige stofjes enzo, dus die worden welleens stukjes gejat.
leuke stofjes hoor. :grinning_face_with_smiling_eyes:
-
-
-

Men o men, stelen is 't lelijkste wat er bestaat. Gewoon met je jatten van andermans spullen afblijven!

Daarbij vind ik 't wel frappant dat die dingen 1,2,3 gestolen worden.
Bij mij op school deed ik alles in mijn kluisje wat waardevol was, zo kon er niemand bij komen.
Daarbij, stond er altijd een mandje in de gymzaal waar je ook waardevolle dingen in kon doen.

Goede manier dat je spullen niet gestolen worden.

[b]Toch is het jammer dat er op een school gestolen word. Krijgen die kinderen dan thuis geen cent ofzo?
Kijk, lapjes stof en een pen, oke. Geld, I-Pods enz. gaat te ver! Wat mij is overkomen:

Ik had laatste 5, en er waren busstakingen. Mijn ma had me geld meegegeven voor de trein, sta ik op een station, wil ik een kaartje halen, is m’n geld weg, ooo wat was ik kwaad! 5 uur op school gewacht omdat niemand me kon ophalen/brengen en er geen bus reed…[/b]

Ik ken zelfs iemand die zn laptop is ‘kwijtgeraakt’.

[b]X Sigaretten uit jaszakken, make-up, geld, jassen van de kapstokken enz.

Bij ons op school is ook een keer de koffer van een leraar gestolen. Aan de ene kant best lachwekkend, de jongen is geschorst, hij had nogal wat dingen aangepast (hij had dus het wachwoord van die leraar) en hij heeft een aantal dossiers van leerlingen doorgemaild…
Maar toch, een koffer van een leraarXD[/b]

• er werd wel gestolen in een andere havo klas van mijn jaar vorig jaar. maar nu niet echt veel meer
  • nee
  • nou toen er in die klas onder gym werd er toen gestolen, die kende ik dus wel, die meisjes die daar hadden gestolen. ik deed niks… xD
  • nou er zijn door een van die meisjes een keer oorbellen van mij gestolen onder gym xD
    niks
    echt ze hebben er niks aan gedaan
    vind ik slecht

bij mij hetzelfde
alleen ipv die stofjes verfpotjes of kneetgummen laughing7

Mwah,zoals pennen of potloden dat wel.
Maar ik moet zeggen dat doe ik zelf ook,maar geen grote dingen zoals telefoons enz.

mijn jas is gestolen!
had een vet mooie, 1e dag dat ik hem naar school aan had,
maar was mn kluissleutel vergeten dus hij moest aan de kapstok…
aant eind van de dag was ie weg :frowning_face:

Nee, dat valt mee. Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat er iets gestolen is. Af en toe verdwijnt er een jas, maar dan heeft iemand de verkeerde meegenomen en hangt die er weer de volgende dag.
nope, naast pennen niks, maar pennen pak ik altijd gewoon en vergeet ik terug te geven.
ook niet.
nope.
geen idee.

jaa eerst wel.
ja, pennen. lekker boeiend. :stuck_out_tongue: haha.
ja een vriend. maar niet op school ofzo. dusja.
pennen. :’) en mijn fietssleutel! toen kreeg ik voor n weekend een leenfiets van school XD
uhm je moet je tas nou in elk lokaal naar binnen doen (bij muziek&informatica lokalen moesten ze erbuiten op planken en dan werd er veel gejat) en volgens mij hangen er bij de kapstokken camera’s als ik t goed heb. wel iig in de fietsenstallen :stuck_out_tongue:

Wij hebben kluisjes in de gymzalen, of leg het gewoon in je eigen kluisje…

Bij ons kan je niks in de kleedkamers laten liggen. stop altijd alles in een dagkluisje.

Wij hebben van die geweldige kluissleutel waar je kluisnummer op staat. Als die gestolen/kwijt is, en je vraagt of de congierge je kluisje opent, is meestal het nuttige (doorlekbroek, rekenmachine, jas enz.enz) weg…

Eh eigenlijk helemaal niet zover ik mee krijg, alleen af en toe wel eens een jas.

Nee, bij ons werd er haast nooit gestolen. Er was wel een tijd geweest dat er mobieltjes en geld verdwenen uit jaszakken, maar die persoon bleek van de school te komen aan het eind van onze straat. Hij is ook opgepakt.

Verder heb ik zelf ook nog nooit gestolen, ken ik niet iemand die er steelt en tja, wat onze school eraan doet: bewakingscamera’s en kluisjes. Verder is het je eigen verantwoordelijkheid dat je waardevolle spullen in je kluisje doet of gewoon bij je houdt. Bij gym hebben we altijd speciale bakken waar je al je waardevolle spullen in kunt leggen.

Bij mij verdwenen er wel veel jassen 0_o
Maar ik denk dat dit niet altijd met opzet wordt gedaan ik heb wel is perongelijk een verkeerde jas meegenomen >< s’middags is het lekker weer dus prop je de jas in je tas ofzo zo snel mogelijk de school uit x] Kom je thuis heb je een veels te grote verkeerde jas mee !! De volgende dag dus maar aan de concierge gegeven x]